مدیر مارکتینگ محیطی داریا همراه: گوشی بالای 600 دلار وارد نمی‌کنیم!

داریا همراه پایتخت را می‌توان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌‌های حاضر در کنگره موبایل ایران نام برد. این شرکت نماینده رسمی سامسونگ و دارنده رتبه اول در گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران است.

کلیه محصولات داریا دارای 18 ماه گارانتی هستند همچنین قطعات مورد استفاده در تعمیر تمامی گوشی‌های سامسونگ از کمپانی اصلی تهیه می‌شوند. این نکته قابل ذکر است که علاوه بر دستگاه، قطعاتی که در تعمیرات، تعویض می‌شوند نیز دارای 6 ماه گارانتی هستند.

به ما فرصتی دست داد تا در کنگره موبایل ایران با علی مختاری، مدیر مارکتینگ محیطی شرکت داریا همراه به گفتگو بنشینیم و در مورد شرایط کنگره موبایل و وضعیت فعلی بازار موبایل کشور نظر ایشان را جویا شویم.

نظر شما در خصوص کنگره موبایل امسال چیست؟ با توجه به وضعیت و حواشی اکوسیستم فناوری در کشور و تاخیر در برگزاری این کنگره، آیا استقبال از این رویداد مطلوب بود؟

استقبال از نظر شرکت‌ها بد نبود، اما از سمت کاربران بنده استقبال چندانی را ندیدم، حالا این می‌تواند عوامل مختلفی مانند تبلیغات برگزارکنندگان را داشته باشد. خود کنگره و اتفاقاتی که در آن افتاد جذاب بود اما امیدواریم که این صحبت‌ها و قول‌های مطرح شده، خروجی داشته باشد.

داریا همراه چند درصد بازار را در اختیار دارد و در حوزه لوازم جانبی هم فعال هستید یا خیر؟

می‌توانیم بگوییم حدود 32 الی 34 درصد Shelf Share موبایل ایران متعلق به شرکت داریا است که اختلاف بسیار زیادی با دیگر شرکت‌ها دارد.

داریا همراه در حوزه لوازم جانبی فعالیت داشت اما تصمیم مدیریت این هست که فعلا در این بخش فعالیتمان را متوقف کنیم. عواملی مانند ارائه خدمات پساگارانتی و تعهدمان به مشتریان، با توجه به وضعیت تحریم‌ها، باعث شده تا فعالیت در این حوزه و جوابگوی مشتری بودن، کمی دشوار شود.

همچنین در حوزه موبایل ما رتبه اول خدمات مشتریان را داریم، داریا امسال رتبه 81 کشور در میان کل شرکت‌های ایران از سمت سازمان حمایت را دریافت کرد که این رتبه نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

به نظر شما محدودیت اخیر واردات تلفن‌های همراه آیفون و گوشی‌های بیش از 600 دلار چه تاثیری در بازار می‌گذارد؟

ما محصولات سامسونگ را وارد می‌کنیم و در حیطه دیگر برندها ورود پیدا نکردیم، مشکل اصلی ما واردات گوشی‌های بیش از 600 دلار است که برخی از شرکت‌ها صادرات خشکبار را در پیش گرفتند و با ارز حاصل از آن، واردات را انجام می‌دهند، اما ما صادر کننده نیستیم، شرکت ما وارد کننده است. اگر خود دولت، اتحادیه‌ها بتوانند راه‌حلی برای این وضعیت داشته باشند، در درجه اول مصرف کننده ضرر نخواهد کرد. داریا همراه فعلا تصمیم ندارد که گوشی‌های بیش از 600 دلار را وارد کنند به همین دلیل سری سامسونگ گلکسی S23 را نتوانستیم وارد کنیم.

اگر تصمیمات به شکلی شود که ما بتوانیم این گوشی‌ها را وارد کنیم، قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد، الان سری گلکسی S23 در بازار حتی با قیمت 80 میلیون تومان هم به فروش می‌رسد اما این گوشی در اصل باید قیمتی حدود 50/60 میلیون تومان داشته باشد، در این میان تنها دلال‌ها در حال سواستفاده هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH