اولین گوشی هوشمند دنیا 20 ساله شد!

روز گذشته، اولین اسمارت فون دنیا 20 ساله شد! IBM سیمون که یک وسیله ارتباط شخصی محسوب می‌شد 16 اوت سال 1994 در ایالات‌متحده آمریکا رونمایی شد.

ibm-simon

طبیعتا IBM سیمون را نمی‌توان به مثابه گجت های امروزی یک اسمارت فون واقعی تلقی کرد، چون هیچ وجه شبه‌ای با آن‌ها ندارد. کمپانی آی بی ام توانست حدود 50 هزار دستگاه از این وسیله را به فروش برساند. این دستگاه قادر بود تا در 15 ایالت آمریکا به راحتی کار کند!

سیمون به‌طور ویژه‌ای بین تاجران محبوب شده بود تا برای استفاده‌های شخصی! این گوشی توانایی ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری، تقویم، ارسال و دریافت ایمیل و توانایی برقراری ارتباط همچون یک دستگاه فکس را داشت. تمام این قابلیت‌ها در کنار مهم‌ترین ویژگی این تلفن یعنی برقراری تماس ممکن بود!

سخت‌افزار این گجت قدیمی از یک LCD سبز رنگ و یک قلم استایلوس تشکیل می‌شد! وزن این اسمارت فون قدیمی در حدود 500 گرم بود! یعنی چیزی بیشتر از یک iPad Air امروزی و البته باید بدانید عمر باتری سیمون نیز آن‌چنان زیاد نبود! قیمت در نظر گرفته‌شده برای این محصول نوبرانه در آن زمان چیزی در حدود 900 دلار بود که اگر بر اساس تورم بخواهیم حساب کنیم شاید چیزی در حدود 1500 دلار امروزی قیمت این دستگاه می‌شود!

باوجود موفقیت محدود این مدل، IBM از این طراحی برای مدل‌های دیگرش نیز بهره برد. شاید مهم‌ترین تولید این کمپانی بعدها در گوشی Ericsson R380 نمود پیدا کرد. این مدل در سال 2000 وارد بازار شد.

err380_02

کمپانی سونی اریکسون چند سال بعد این گوشی را ارتقا داده و با روانه کردن مدل‌هایی چون پی 800، پی 900 و نهایتا آخرین مدل این سری محبوب یعنی P990 بازار را تحت تاثیر این مدل‌های هوشمندش قرارداد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH