ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک با دارایی خالص 187 میلیارد دلار در صدر لیست ثروتمندترین مرد جهان قرار گرفت.

در گذشته نیز این اتفاق رخ داده بود؛ دارایی خالص او در ابتدای سال جاری، 137 میلیارد دلار برآورد شده بود. ولی اکنون با 50.1 میلیارد دلار افزایش، ایلان ماسک در زمره ثروتمندترین افراد قرار می‌گیرد.

ایلان ماسک که مدیرعامل توییتر و تسلا است، با افزایش سهام خود در تسلا باری دیگر عنوان ثروتمندترین مرد جهان را کسب کرد. دارایی خالص او 187 میلیارد دلار بوده که رقم نجومی محسوب می‌شود.

قبل از اینکه ایلان ماسک بتواند به صدر جدول برسد، موسس برند لوکس LVMH، برنارد آرنو، با داراییخالص 185 میلیارد دلاری در ابتدای این لیست حضور داشت. ولی حالا ایلان ماسک موفق شد از او پیشی بگیرد و جایگاه اول را از آن خود کند.

از ژانویه 2023 بود که سهام تسلا با رشد عالی و 100 درصدی روبرو شد و تا یکی دو روز اخیر به 207.63 دلار رسید. بالا رفتن سهام تسلا نتیجه کاهش قیمت خودروهای این کمپانی و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران است.

با وجود تمام این پستی و بلندی‌ها، ایلان ماسک و برنارد آرنو همچنان از جف بزوس (مدیر آمازون)، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت) و وارن بافت (سرمایه‌گذار) جلوتر هستند. دارایی خالص جف بزوس، بیل گیتس و وارن بافت به ترتیب برابر با 117 میلیارد دلار، 114 میلیارد دلار و 106 میلیارد دلار هستند.

با این حال، بر اساس تحقیقاتی که با توجه به شاخص میلیاردرهای فوربس انجام شده است، برنارد آرنو اکنون با داشتن دارایی خالص 206.3 میلیارد دلار در رتبه ثروتمندترین فرد جهان حضور دارد. پس از او، ایلان ماسک با دارایی خالص 197.7 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار می‌گیرد. جف بزوس، لری الیسون (از بنیانگذاران اوراکل)، وارن بافت و بیل گیتس به ترتیب با دارایی‌های خالص 117 میلیارد دلار، 113 میلیارد دلار، 106 میلیارد دلار و 105.2 میلیارد دلاری در رده‌های بعدی حضور دارند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH