کوالکام در کنگره جهانی موبایل از اولین سیم‌کارت iSIM جهان رونمایی کرد

شرکت‌های کوالکام و تالس (Thales) از نخستین iSIM جهان رونمایی کردند. این 2 شریک از صدور گواهینامه برای پیاده‌سازی نخستین iSIM بر پایه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خبر دادند.

در همین راستا کوالکام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما بسیار خوشحالیم که می‌بینیم سرمایه‌گذاری کوالکام در زمینه امنیت سخت‌افزار پردازنده با قابلیت اطمینان‌پذیری بالا و همکاری با شرکت تالس به سطح امنیتی و عملکردی مورد نظر GSMA برای سناریوی کاربردی کنترل از راه دور UICC رسیده است. ما معتقدیم که عنصر غیرقابل نفوذ تعبیه شده در پردازنده میزبان به شکل موثری می‌تواند سناریوهای کاربردی نوآورانه‌ای را در بسیاری از بازارها و محصولات مختلف ایجاد نماید.”

برای روشن شدن بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که iSIM سیم‌کارتی است که مستقیما روی سیستم تراشه (در این مورد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2) تعبیه و ادغام می‌شود.

به گفته کوالکام این ایده امکان آزادسازی فضای بیش‌تر درون دستگاه حتی در مقایسه با فناوری eSIM را فراهم می‌کند. تحلیل‌گران موسسه Kaleido Intelligence معتقدند که تا سال 2027 سهم iSIM به 300 میلیون واحد افزایش خواهد یافت. به لطف این پدیده، سهم iSIM از کل فروش eSIM به 19 درصد خواهد رسید.

کمپانی ARM پیش‌تر و در سال 2018 از طرح مفهومی iSIM رونمایی کرد. در ادامه این شرکت اعلام کرد که ترانزیستورهای لازم برای پیاده‌سازی این فناوری روی تراشه در فضایی با مساحت 1×2 میلی‌متر قرار خواهند گرفت. اکنون مساحت این ناحیه احتمالا بسیار کوچکتر شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH