آیفون 16 پرو اپل احتمالا مجهز به سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر خواهد بود

وبسایت The Elec ادعا می‌کند که شرکت اپل تسلیم نشده و قصد دارد تا در سال آینده میلادی از فناوری فیس آی‌دی زیر نمایشگر رونمایی کند. این مشخصه به آیفون 16 پرو امکان خواهد داد تا از یک نمایشگر کاملا یکپارچه و بدون هرگونه روزنه یا حفره بهره‌برداری نماید. بنابراین مدل‌های جدید آیفون پرو در واقع گوشی‌های هوشمند تمام‌صفحه به‌شمار خواهند رفت.

سال گذشته یک تحلیل‌گر مشهور با نام راس یانگ اعلام کرد که اپل طی سال 2024 و در گوشی آیفون 16 پرو از سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. در ادامه با معرفی آیفون 18 پرو در سال 2026 غول کوپرتینویی از سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر و دوربین جلویی زیر نمایشگر رونمایی خواهد کرد.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل موفق به کشف سازوکار عبور نور از میان نمایشگر و رسیدن آن به سیستم دوربین TrueDepth شده است. بر اساس اعلام این منبع خبری، سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر از اصولی مشابه با دوربین زیر نمایشگر مورد استفاده در سری گلکسی زد فولد سامسونگ بهره خواهد برد.

این موضوع موجب می‌شود تا حفره دوربین در مواقع عدم اجرای اپلیکیشن دوربین، ظاهری نامرئی پیدا کند. البته شایان به ذکر است که این فناوری بر روی سنسورهای دوربین 4 مگاپیکسلی قابل استفاده است.

در هر صورت چنان‌چه اپل تصمیم بگیرد تا در آیفون 16 پرو از ایده فیس آی‌دی زیر نمایشگر استفاده کند؛ در این‌صورت روند مذکور احتمالا تداوم خواهد یافت. بنابراین غول کوپرتینویی در سال 2025 بایستی سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر را در مدل‌های غیر پرو آیفون پیاده‌سازی نموده و سپس در سال 2026 برای مدل‌های پرو آیفون از ایده دوربین زیر نمایشگر استفاده کند.

اولویت پیاده‌سازی این نوآوری در مدل‌های آیفون پرو، اقدامی منطقی از سوی اپل قلمداد می‌شود. به‌عنوان مثال سری آیفون 14 پرو برای نخستین بار از الگوی طراحی داینامیک آیلند استفاده کرد. این مشخصه در افزایش میزان محبوبیت مدل‌های پرو تاثیرگذار بود. همچنین این دستگاه‌ها به‌طور انحصاری از تراشه A16 Bionic اپل استفاده کردند.

این 2 مشخصه موجب تمایز آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس شد و فروش چند میلیون دستگاهی آنها را به‌دنبال داشت. از این منظر بایستی یادآوری کرد که بر اساس کلیه شایعات هر 4 مدل خانواده آیفون 15 اپل دارای طراحی داینامیک آیلند خواهند بود. با این‌حال تراشه جدید اپل صرفا در مدل‌های پرو به‌کار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH