با بهترین تلفن‌های همراه و تبلت‌های ارائه شده در کنگره جهانی موبایل آشنا شوید

کنگره جهانی موبایل یا MWC یک رویداد تجاری‌ست که عمده تمرکز آن روی محصولات فناوری است و هر ساله در اسپانیا برگزار می‌شود. اگرچه در هنگام شیوع کرونا در سال 2020، برگزاری این مراسم لغو شد ولی امسال شرکت‌ها با حضور پررنگ‌تری به مراسم آمدند و از محصولات خود رونمایی کردند.

رویداد کنگره جهانی موبایل در هفته گذشته برگزار شد و طی آن علاقمندان زیادی به بارسلون آمدند تا از محصولات ویژه و جذاب فناوری دیدن کنند.

در این رویداد، کمپانی‌ها علاوه بر معرفی انواع گوشی‌ و ساعت هوشمند، از تبلت، محصولات صوتی و دستگاه‌های واقعیت افزوده و مجازی رونمایی کردند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین محصولات حاضر در رویداد کنگره جهانی موبایل آشنا شوید.

بهترین گوشی اندرویدی: سامسونگ گلکسی S23 اولترا

یکی از محصولاتی که در این رویداد در دسته بهترین دستگاه‌های هوشمند قرار گرفت، سامسونگ گلکسی S23 اولترا نام دارد. این محصول که مدتی‌ست عرضه شده، احتمالا بهترین دستگاه اندرویدی بازار است.

کارشناسان این دستگاه را از جنبه‌های مختلف تست کردند و به نتایج خوبی نیز رسیدند. سامسونگ با تولید گلکسی S23 اولترا، به پیشرفت بزرگی دست پیدا کرد و با افزایش روزانه کاربران خود، صدرنشین بازار فناوری شده است.

اگر بخواهیم چند از ویژگی‌های خوب این دستگاه را نام ببریم، می‌توان به عمر باتری بالا، صفحه‌نمایش و دوربین با کیفیت و پردازنده قدرتمند آن اشاره کرد.

چون کاربران زیادی خواهان خریداری محصولات این کمپانی هستند، سامسونگ سعی کرده است که در گوشی‌های جدید خود از مواد بازیافتی بسیاری استفاده کند و بیشتر در جهت حفاظت از محیط زیست حرکت کند.

بهترین گوشی با سیستم خنک کننده: وان‌پلاس 11

در رویداد کنگره جهانی موبایل، شرکت وان‌پلاس از کانسپت گوشی جدید خود، وان‌پلاس 11، رونمایی کرد. این محصول که به سیستم خنک‌کننده مایع مجهز شده از طراحی پیشرفته‌ای بهره می‌برد.

در زیر بدنه وان‌پلاس 11، فناوری خنک‌کننده‌ای قرار گرفته که با استفاده از مایعات و پمپ‌های پیزوالکتریک کار می‌کند. در خصوص سیستم خنک کننده شاید همه پرچمداران بتوانند بهترین عملکرد عالی را در لحظه ابتدایی ارائه دهند، ولی ارائه همان عملکرد در مدت زمان طولانی بسیار حائز اهمیت است. حالا وان‌پلاس قصد دارد با طراحی این فناوری، یک قدم به گوشی‌های نسل آینده نزدیک‌تر شود و به تعداد علاقمندان خود بیافزاید.

اگر این سیستم خنک‌کننده در پرچمدار بعدی این شرکت حضور یابد، بدون شک با یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی طرف خواهیم بود.

بهترین گوشی‌های هوشمند تاشو: اوپو فایند N2 و فایند N2 فلیپ

کمپانی اوپو در آخرین روزهای 2022، از دو گوشی هوشمند تاشوی جدید رونمایی کرد که به ویژگی‌های خوبی مجهز شده‌اند. این دو محصول اوپو فایند N2 و اوپو فایند N2 فلیپ نام دارند.

اوپو فایند N2 فلیپ به صفحه نمایش خارجی نسبتا بزرگی مجهز شده که به وسیله آن می‌توان در زمان کمتری به اعلان‌ها و اطلاعات مختلف دست پیدا کرد. البته باید اشاره کنیم که رقبای فعال در این عرصه، سعی دارند گوشی‌های تاشوی نازک‌تری را طراحی کرده و به دست مشتریان برسانند. تنها با این امر است که می‌توان از اوپو پیشی گرفت.

بهترین گوشی هوشمند همگام‌سازی شده با لپ‌تاپ: موتورولا ThinkPhone

کمپانی مطرح لنوو که در حوزه تولید لپ‌تاپ‌های پیشرفته و قدرتمند، تجهیزات دیجیتالی و غیره فعالیت دارد، چند سال پیش از لپ‌تاپ ThinkPad خود رونمایی کرده بود. این دستگاه برای افراد حرفه‌ای ساخته شده و از کیبورد، نمایشگر و باتری خوبی برخوردار است.

لنوو یا همان مالک موتورولا چند ماه پیش از گوشی جدید خود به نام ThinkPhone رونمایی کرد. این گوشی به ویژگی‌های خوبی همچون تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول و طراحی مشکی با حاشیه‌های قرمز مشابه لپ‌تاپ ThinkPad مجهز شده است.

کاربران می‌توانند با استفاده از این گوشی آسان‌تر به لپ‌تاپ متصل شوند و فایل‌ها را به راحتی انتقال دهند، برنامه‌های اندرویدی را روی رایانه نصب کنند و یا از دوربین گوشی به عنوان وب‌کم رایانه استفاده کنند.

بهترین گوشی از نظر دوربین اصلی: شیائومی 13 پرو

شیائومی 13 پرو یکی از گوشی‌های هوشمندی است که به سنسور جدید سونی IMX989 مجهز شده و طبق بررسی‌ها، این سنسور مانند دوربین‌های حرفه‌ای عمل می‌کند و می‌تواند تصویربرداری 1 اینچی را بدون هیچ محدودیتی انجام دهد.

شیائومی که نقش پررنگی در رویداد کنگره جهانی موبایل داشته است، علاوه بر بکارگیری سنسور سونی در این محصول، از لنز لایکا نیز استفاده کرد تا شیائومی 13 پرو را به یک گوشی با دوربین قدرتمند تبدیل کند.

همچنین شارژر 120 واتی این مدل می‌تواند باتری را در کمتر از 30 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

بهترین نوآوری در ساعت هوشمند: هواوی واچ بادز

همانطوری که از اسم این محصول مشخص است، با دستگاه جالبی روبرو هستیم. هواوی با عرضه این محصول در رویداد کنگره جهانی موبایل، سعی کرده به نوآوری‌های پیشرفته‌ای دست یابد و در ساعت هوشمند خود، هدفون‌ بی‌سیمی نیز تعبیه کند.

هر بادز در هواوی واچ بادز به حلقه‌ای با روکش پلاتینی مجهز شده و با توجه به طراحی یکسان، می‌توان هرکدام از آنها را در هر سمت از گوش استفاده کرد. در آخر نیز بادزها به صورت خودکار تشخیص می‌دهند که در کدام سمت قرار دارند و در نتیجه به صورت بهتری عمل خواهند کرد.

بهترین ستاپ دوربین: آنر مجیک 5 پرو 

آنر مجیک 5 پرو یکی از جدیدترین پرچمداران آنر است که به دوربین سه‌گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با زاویه دیافراگم پرسرعت F1.6 مجهز شده است. آنر سعی کرده که در طراحی دوربین این گوشی از تصویر یک سیاهچاله الهام بگیرد و تمامی عملکرد و موقعیت لنزها را به صورت یکسان طراحی کند.

لنز دوم از نوع تله فوتو است که بزرگنمایی 3.5 برابری دارد، اما آنر اعلام کرد که از طریق بهبود دیجیتالی می‌تواند زوم 100 برابری را نیز به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به مجوز نمایشگر HDR10+ ،IMAX Enhanced، تابش نور آبی کمتر، تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو کوالکام و باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

بهترین نوآوری در تبلت: نوبیا پد سه‌بعدی ZTE

بنظر می‌رسد که فناوری سه‌بعدی دوباره به محصولات فناوری بازگشته است. کمپانی ZTE در کنگره جهانی موبایل از تبلت جدید خود به نام نوبیا پد سه‌بعدی رونمایی کرد. این فناوری به خاطر وجود دوربین‌هایی است که چشمان کاربر را دنبال می‌کنند تا افکت‌های سه‌بعدی را با آنها تنظیم کنند.

بهترین دستگاه از نظر تعمیرپذیری: نوکیا G22 جدید

با اینکه کمپانی نوکیا یا HMD دیگر مانند قبل تولید انبوه تلفن همراه ندارند، ولی دلیل نمی‌شود در کنگره جهانی موبایل از گوشی جدید خود رونمایی نکند. این محصول به راحتی تعمیر می‌شود و کاربر می‌تواند بدون هیچ دردسر خاصی برای عیب‌یابی، تجهیزات آن را جدا کند.

به نظر می‌رسد که به دلیل رقم بالای زباله‌های الکترونیکی، تعمیر محصولات فناوری پیشنهاد خوبی باشد. در این محصول راهنماهای مصور به همراه پکیج ifixit برای کمک به کاربران قرار داده شده و نمایشگر، پورت شارژ و سایر اجزای گوشی طوری طراحی شده‌اند که به راحتی قابل تعویض هستند.

بهترین گوشی از نظر سرعت شارژ: ریلمی GT3

در این سال‌ها، شرکت‌های فناوری روی طراحی گوشی‌های هوشمندی تمرکز کرده‌اند که سرعت شارژ بالایی به ارمغان بیاورند. یکی از این محصولات، ریلمی GT3 نام دارد که با شارژر 240 واتی وارد بازار شده و با نام ریلمی GT Neo 5 در چین شناخته می‌شود.

به لطف فناوری شارژ SuperVOOC، می‌توان باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی ریلمی GT3 را در کمتر از 10 دقیقه شارژ کرد.

کمپانی اوپو سال‌هاست که روی شارژ VOOC کار می‌کند. ریلمی در گذشته زیر نظر اوپو بود، کمی بعد از آن جدا شد و اکنون نیز مشخص شده که این دو شرکت از سیستم‌های پیشرفته‌‌ای که در گذشته باهم ساخته بودند، استفاده می‌کنند.

بهترین نمایشگر: تبلت NXTPAPER تی‌سی‌ال

شاید برند تی‌سی‌ال را فقط با تولید تلویزیون‌ بشناسید، ولی باید گفت که این کمپانی مهارت ویژه‌ای در طراحی گوشی‌های هوشمند و تبلت نیز دارد. حالا تی‌سی‌ال از فناوری منحصر به‌فردی که انتظار داشتیم در این رویداد شاهد آن باشیم، رونمایی کرده است.

فناوری صفحه نمایش موجود در تبلت NXTPAPER می‌تواند با استفاده از مات کردن صفحه، خواندن متن یا تماشای تصاویر را آسان‌تر کرده و تاثیر بسزایی در کاهش نور مضر برای چشم داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH