فروش گوشی‌های اپل در آسیا از مدل‌های شیائومی پیشی گرفت!

از آنجایی که آسیا سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است، یکی از مهم‌ترین بازارها به حساب می‌آید. در این میان، متقاضیان زیادی در کشورهایی همچون هند و چین حضور دارند و تعداد آنها به 3 میلیارد مشتری می‌رسد.

بنابراین، اصلا تعجبی ندارد که برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند مانند شیائومی، ریلمی، وان‌پلاس، سامسونگ، تکنو و اینفینیکس در این منطقه با هم رقابت کنند.

کمپانی سامسونگ محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند در آسیا محسوب می‌شود، پس از آن نیز شیائومی در جایگاه دوم قرار داشت. بر اساس داده‌های جدیدی که اخیرا از Global Stats منتشر شده است، مشخص شد که شرکت اپل توانسته در تاریخ فوریه 2023 (بهمن ماه) در صنعت فروش گوشی‌های هوشمند در آسیا از شیائومی پیشی بگیرد و جایگاه دوم را از آن خود کند. البته هنوز همچنان سامسونگ در صدر جدول قرار دارد.

بر این اساس، شرکت سامسونگ با 22.25 درصد سهم بازار در رتبه اول، اپل با 17.15 درصد در رتبه دوم، شیائومی با 16.19 درصد در رتبه سوم، اوپو با 10.82 درصد در رتبه چهارم و برند ویوو با 9.76 درصد در رتبه پنجم حضور دارند.

کمپانی سامسونگ موفق شد با حضور فعال خود در این عرصه، در دسترس بودن خدمات آفلاین و وجود خرده‌فروشی‌های بسیار در این منطقه کاربران زیادی را به این کمپانی جذب کند و با تبلیغات برند خود در جایگاه اول قرار گیرد.

علاوه بر این، سامسونگ برای جذب بیشتر مشتری، به کاربران اعلام کرده بود که برخی از گوشی‌های این شرکت مانند سری سامسونگ گلکسی S20 FE و سامسونگ گلکسی S23 با تخفیف عرضه خواهند شد.

اکنون اپل به دومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در آسیا تبدیل شده است و انتظار داریم که حضور پررنگ‌تری در آسیا داشته باشد.

سری شیائومی 13

از آنجایی که هواوی از لیست پرفروش‌ترین‌ها در صنعت فروش گوشی‌های هوشمند در آسیا فاصله گرفته است، احتمال دارد که کاربران پرچمداران قبلی این کمپانی به دلیل شباهت سیستم‌عامل iOS به سیستم‌عامل قبلی EMUI هواوی، به اپل بپیوندند و از گوشی‌های آیفون استقبال کنند. اپل نیز اعلام کرده بود که قصد دارد با ارائه تخفیف‌های دانشجویی در بازار مناطقی همچون مالزی و ویتنام که در حال توسعه هستند، به گسترش هرچه بیشتر سهم خود در بازار کمک کند.

طبق این بررسی‌ها، برندهای شیائومی، اوپو و ویوو نتوانستند در ماه فوریه هیچ دستگاهی را به بازار جهانی عرضه کنند. شرکت شیائومی نیز اخیرا سری شیائومی 13 را با اشتراک 6 ماهه رایگان گوگل وان به بازار جهانی عرضه کرد که شامل ویژگی‌هایی همچون پاک‌کن جادویی گوگل پیکسل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH