هواوی علیرغم محدودیت‌های تجاری به توسعه فناوری 5.5G ادامه می‌دهد

در حال حاضر شرکت هواوی سرگرم توسعه فناوری 5.5G است. این فناوری در واقع گام بعدی 5G به‌شمار رفته و هدف آن ارتقاء جامع اتصال شبکه و فاصله گرفتن از توسعه مبتنی بر اتصال جهت فعال‌سازی کامل سرویس است.

این کمپانی چینی ضمن برگزاری کنگره جهانی موبایل سال 2023 در شهر بارسلون از سری کامل ایده‌های One 5G با قابلیت هدایت کلیه باندها به 5G رونمایی کرد. هواوی از این دستاورد خود که نسخه ارتقایافته 5G محسوب می‌شود؛ تحت عنوان فناوری 5.5G یاد کرده است.

جان گائو؛ رئیس واحد توسعه دامنه 5.5G در هواوی تصریح کرده که استاندارد جدید، روندهای خدماتی نوینی را به‌دنبال داشته و نویدبخش تغییر در ارتباطات خواهد بود. هواوی معتقد است که این فناوری جدید از توانایی ایجاد تحول و دیجیتالی کردن بسیاری از صنایع مختلف برخوردار است.

غول چینی پیش‌بینی می‌کند که فناوری 5.5G در بسیاری از جنبه‌ها از جمله کاهش 10 برابری هزینه‌ به ازای هر بیت از پهنای باند موبایلی بهبودیافته (eMBB) و ارائه قابلیت‌های uplink بالاتر با استفاده از فناوری UCBC به منظور رعایت نیاز 80 درصدی سناریوهای ToB، برتر از فناوری 5G ظاهر خواهد شد.

با این‌حال محدودیت‌های تجاری تحمیل شده بر هواوی در سطح جهانی موجب شده تا این شرکت با چالش‌های مهمی مواجه شود. تحریم‌های ایالات‌متحده دسترسی هواوی به منابع ضروری را از بین برده و زنجیره تامین جهانی هواوی نیز تحت فشارهای شدید قرار گرفته است.

علیرغم این چالش‌ها هواوی همچنان نسبت به توسعه فناوری خود و پیشبرد تکنولوژی 5.5G متعهد است. کمپانی چینی بر این باور است که فناوری جدید 5.5G مزایا و پیشرفت‌های بسیاری را در زمینه مخابرات به‌دنبال خواهد داشت.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که محدودیت‌های تجاری بر توانایی هواوی برای پیاده‌سازی فناوری 5.5G خود در مقیاس جهانی به چه ترتیب تاثیرگذار خواهد بود. با این‌حال غول فناوری چینی برای غلبه بر این چالش‌ها کماکان خوش‌بین و مصمم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH