فروش آیفون در ژاپن از مجموع گوشی‌های اندرویدی پیشی گرفت

بر اساس آخرین داده‌های ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، بازار گوشی‌های هوشمند ژاپن تحت سیطره شرکت اپل قرار دارد. در واقع گوشی‌های آیفون تقریبا نیمی از بازار موبایل ژاپن را به خود اختصاص داده‌اند.

آیفون‌های اپل در 3 ماهه چهارم و کل دوره 12 ماهه سال 2022 پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ژاپن به‌شمار رفته و با اختلافی زیاد از کلیه رقبای خود پیشی گرفتند. مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در ژاپن طی 3 ماهه چهارم سال 2022 به 8.5 میلیون دستگاه رسید. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته است.

در این میان اپل با فروش 4.4 میلیون دستگاه آیفون سهم 51.2 درصدی از بازار را تصاحب کرد. این در حالیست که فروش تمامی گوشی‌های اندرویدی مجموعا به 4.1 میلیون واحد رسید.

به‌طور کلی در سال 2022 مجموعا 34.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار ژاپن فروخته شد؛ رقمی که در مقایسه با سال 2021 افت 8.1 درصدی را نشان می‌دهد. اپل با فروش 16.6 میلیون دستگاه گوشی و کسب سهم 48.4 درصدی از بازار، رتبه نخست را به خود اختصاص داد. اگرچه این رقم در مقایسه با رکورد فروش غول کوپرتینویی طی سال 2021 حدودا 3.8 درصد کمتر است.

موفقیت اپل به آن‌دسته از شرکت‌های مخابراتی نسبت داده می‌شود که در جریان رویدادهای تبلیغاتی مختلف، گوشی‌های خود را به شکل فعالانه‌ای تبلیغ می‌کنند. این در حالیست که فروش آیفون به‌دلیل تضعیف ین، تورم جهانی و توقف فروش آیفون در مراکز خرده فروشی کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH