خالق پدیده Pop up به‌طور رسمی از همه کاربران اینترنت عذرخواهی نمود

pop-up-ads-in-browser

ایتان زاکرمن که این پدیده را ابداع نموده است معتقد است که علیرغم تمامی کارایی‌های آن، نارضایتی‌های زیادی برای کاربران به‌ وجود آورده است و به همین دلیل نیز خالق پدیده Pop up به‌طور رسمی از همه کاربران اینترنت عذرخواهی نمود.

شاید شما هم مانند من از دست این صفحات Pop Up که مانند مهمان ناخوانده در صفحات اینترنتی باز می‌شوند شاکی باشید، این صفحات با باز شدنشان می‌توانند در کشورهایی مانند ایران که سرعت پایینی را از اتصال به شبکه اینترنت تجربه می‌کنند، موجب کاهش چشمگیر سرعت شوند و همین امر در کنار موارد اعصاب‌خردکن دیگر آن موجب شده است تا این پدیده در میان کاربران اینترنت بسیار منفور و در میان صاحبان وب‌سایت‌ها بسیار محبوب باشد زیرا صفحات Pop Up به‌عنوان یک ابزار بسیار مناسب برای تبلیغات به کار می‌روند.

در این میان ایتان زاکرمن که در اواسط دهه نود میلادی این فناوری را ابداع و پیاده‌سازی نمود، به‌خوبی از میزان نارضایتی از پدیده تولیدشده توسط او آگاهی دارد و به همین دلیل نیز در ستون ویژه خود در نشریه آتلانتیک از تمامی کاربران اینترنت به‌ خاطر مشکلات ایجادشده برای آن‌ها به‌واسطه صفحات pop up عذرخواهی نمود.

زاکرمن درباره این موضوع در ستون خود نوشت: «من در طول مسیر کاری خودم یکی از منفورترین ابزارهای موجود در شبکه اینترنت را ساختم، این روش برای همسو کردن یک تبلیغ با ساختار یک وب‌سایت طراحی‌شده بود و به‌این‌ترتیب نگرانی تبلیغ‌کنندگان بابت عدم توجه کاربران به تبلیغ‌های آن‌ها و عدم مراجعه به وب‌سایت مقصد، کاملا برطرف می‌شد. در آن زمان بود که یک کمپانی تولید خودرو بابت یک مورد این‌چنینی بسیار ناراضی بود، آن‌ها یک بنر را در یک وب‌سایت خریداری نموده بودند که در یک صفحه محتوای غیراخلاقی به کار گرفته شده بود. من این کد را برای آن‌ها نوشتم و آن را بر روی ویندوز اجرا کردم. واقعا بابت این موضوع متأسفم و باید بدانید که هدف من از این کار تنها یک نیت خیر بود.»

البته مشکل صفحات pop up در مرورگرهای مدرن به‌نوبت قبل بسیار کمرنگ شده است و مرورگرها به‌خودی‌خود جلوی باز شدن این صفحات را می‌گیرند.ولی در بد بودن این شرایط برای کاربران شکی نیست. البته امکانت pop Up به مصارف بسیار مناسبی نیز منجر شده است که برای نمونه می‌توان برای صفحاتی برای آپلود کردن تصاویر در وب‌سایت‌ها اشاره نمود. به‌هرحال حرکت این برنامه‌نویس و جرئت او در عذرخواهی کردن بابت پدیده‌ای که خودش متوجه نامناسب بودن آن بوده است را می‌توان تحسین نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH