عکس پروفایل، از مخاطبین به اپلیکیشن پیامک گوگل اضافه می‌شود

گوگل هر از چندی چیزهای کوچکی را به برنامه‌های خود اضافه می‌کند که ممکن است چندان مهم به نظر نرسند اما در نهایت مفید واقع می‌شوند. آخرین به‌روزرسانی برنامه پیام‌های گوگل (Google Messages) تصویر نمایه شخصی را که در حال ارسال پیام به او هستید، از فهرست مخاطبین‌ به بالای صفحه چت اضافه می‌کند. با ضربه زدن روی عکس نمایه به کارت تماس آن شخص می‌روید.

برای اینکه فضایی برای آواتار ایجاد شود، گوگل عملکرد جستجو و آیکن ذره‌بین را از بالای صفحه حذف کرده است. اگر به ابزار جستجو نیاز دارید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید تا آن را  پیدا کنید.

ما در مورد برنامه پیام‌های Google صحبت می‌کنیم که شامل پلت‌فرم خدمات ارتباطی غنی (RCS) است. این پلت‌فرم دقیقاً همان ویژگی‌های پلت‌فرم iMessage را دارد که توسط کاربران آیفون بسیار تبلیغ شده است. هر دو برنامه دارای رمزگذاری نقطه به نقطه، تصاویر با کیفیت بالاتر، گزارش تحویل، نشانگرهای تایپ و بسیاری از موارد دیگر هستند.

گوگل تلاش کرده است که اپل را وادار کند تا RCS را به عنوان بخشی از یک برنامه پیام رسانی بین پلت‌فرمی قرار دهد.  فکر می‌کنید وقتی یک کاربر آیفون به چت گروهی RCS مربوط به اندروید می‌پیوندد چه اتفاقی می‌افتد؟ همه آن ویژگی‌های دوست‌داشتنی از بین می‌روند و این دقیقاً مطابق با همان اتفاقی است که وقتی یک کاربر اندروید به یک چت گروهی iOS می‌پیوندد می‌افتد.

گوگل به شدت تمایل دارد که به اپل اجازه دهد تا پلتفرم RCS اندروید را به برنامه پیام‌های اپل اضافه کند. با این حال، تیم کوک، مدیر عامل اپل، احتمالاً ترجیح می‌دهد که هر کاری بکند اما اجازه ندهد یک اپلیکیشن پیام رسان بین پلت‌فرمی ایجاد شود.

درک این موضوع برای کاربران اندروید مهم است، RCS در برنامه پیام‌های گوگل در دسترس قرار دارد. در برنامه‌های پیام‌رسانی که ممکن است شرکت مخابراتی یا سازنده گوشی اندروید از قبل نصب کرده باشد، در دسترس نیست. به عنوان مثال، اگر از برنامه Verizon Messages، برنامه T-Mobile Messages یا هر برنامه پیام‌رسان اندرویدی خارج از Google Messages استفاده می‌کنید، پلتفرم RCS را دریافت نمی‌کنید.

برای اینکه RCS کار کند، همه کاربران حاضر در چت باید از برنامه پیام‌های Google استفاده کنند. با استفاده از رنگ بالون نوشتاری که هنگام ارسال پیام ظاهر می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که دیگرانی که با آنها چت می‌کنید از پیام‌های Google استفاده می‌کنند یا خیر. اگر بالون به رنگ آبی تیره است، شما در حال چت از طریق RCS هستید. همچنین به قسمت متن نگاه کنید. اگر نوشته باشد پیام متنی، در حال ارسال پیام به یک کاربر آیفون یا یک کاربر اندروید هستید که از یک برنامه پیام‌رسانی غیر از اپلیکیشن گوگل استفاده می‌کند. یعنی در واقع به جای استفاده از پلتفرم RCS، در حال کار با پلتفرم SMS قدیمی هستید.

اگر فیلد متنی حاوی پیام RCS باشد، در این صورت با برنامه پیام رسان گوگل به یکی دیگر از کاربران اندروید پیام می‌دهید و همه ویژگی‌های RCS را در دسترس خود خواهید داشت. اگر برنامه Google Messages را در گوشی اندروید خود ندارید، می‌توانید با ضربه زدن روی این لینک، آن را نصب کنید.

نحوه پیوستن به Google Messages بتا برای دریافت ویژگی‌های جدید

ویژگی جدید Google Messages که عکس نمایه شخص در حال ارسال پیام را نشان می‌دهد، ابتدا توسط 9to5Google مشاهده شد. برای دیدن تصاویر نمایه باید از نسخه 20230313_01_RC00.phone.openbeta_dynamic برنامه پیام‌های گوگل یا نسخه جدیدتر استفاده کنید. برای دیدن شماره نسخه‌ای که اجرا می‌کنید، برنامه پیام های گوگل را باز کنید و روی عکس نمایه خود در سمت راست در بالای صفحه ضربه بزنید. روی تنظیمات پیام‌ها فشار دهید و تا آخر به پایین بروید.

آخرین گزینه لیست درباره شرایط و حریم خصوصی است؛ روی آن ضربه بزنید و اطلاعات نسخه را مشاهده کنید. اگر هنوز تصاویر نمایه را در برنامه پیام‌های گوگل خود ندیده‌اید، ممکن است این ویژگی در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کنندگان بتای پیام‌های گوگل در دسترس باشد. برای پیوستن به نسخه بتا، به پلی‌استور گوگل بروید، آن را باز کنید و Google Messages را در قسمت جستجو تایپ کنید. هنگامی که  نسخه بتای برنامه را مشاهده کردید، آن را لمس کنید. در این صورت اگر گوگل آزمایش کننده‌های بتای بیشتری را برای برنامه می‌پذیرد، دکمه‌ای را مشاهده خواهید کرد که برای پیوستن به برنامه باید آن را فشار دهید.

حتی اگر یک آزمایش‌کننده بتا برای برنامه نیستید، تصاویر نمایه را در نسخه پایدار آینده Google Messages مشاهده خواهید کرد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH