تیم کوک در سال 2023 نزدیک به 50 میلیون دلار درآمد از اپل کسب می‌کند

اپل در اجلاس سالیانه ویژه سهام‌داران خود بخشی از اسناد خصوصی شرکت در سال 2023 را منتشر کرد. گزارش 113 صفحه‌ای کمپانی نشان می‌دهد که حقوق تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در سال 2023 کاهش خواهد یافت. میزان کاهش دستمزد وی برابر با 35 میلیون دلار خواهد بود. بر این اساس درآمد مدیر اجرایی ارشد اپل از 84 میلیون دلار در سال 2022 به 49 میلیون دلار در سال 2023 خواهد رسید.

دستمزد پایه 3 میلیون دلاری و پاداش تشویقی نقدی 6 میلیون دلاری (به‌صورت سالیانه) تیم کوک کماکان بدون تغییر باقی خواهند ماند. در واقع کاهش چشمگیر دستمزد تیم کوک از تعدیل ارزش پاداش حقوقی صاحبان سهام ناشی می‌شود. این در حالیست که حقوق و مشوق‌های مربوط به 4 مدیر اجرایی ارشد دیگر اپل هیچ‌گونه کاهشی را تجربه نکرده است.

ارزش پاداش حقوقی صاحبان سهام برای تیم کوک طی سال 2022 برابر با 75 میلیون دلار بود؛ در حالی‌که این رقم برای سال 2023 برابر با 40 میلیون دلار خواهد بود. با این‌حال درآمد تیم کوک بسته به ارزش سهام اپل کماکان می‌تواند از رقم پیش‌بینی شده تجاوز نماید. تیم کوک با توجه به بازخوردهای دریافتی، شخصا پیشنهاد کاهش دستمزد خود را مطرح کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل کماکان در تدارک رونمایی از یک هدست واقعیت ترکیبی است؛ گجتی که طرح شایعات پیرامون آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است. از سوی دیگر تولید خودرو پروژه تیتان نیز یکی دیگر از آرزوهای بزرگ طرفداران اپل به‌شمار می‌رود. اگرچه شرکت‌های توییتر، متا و آمازون پیش‌تر خبر اخراج تعدادی از کارمندان خود را رسانه‌ای کردند؛ اما غول کوپرتینویی فعلا هیچ‌کدام از کارمندان خود را تعدیل نمی‌کند.

تیم کوک در مراسم معرفی آیفون 14 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH