برنامه ویژه انویدیا بر توسعه هوش مصنوعی و امکان توقف تولید کارت گرافیک گیمینگ توسط این شرکت!

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در جریان سخنرانی اصلی GTC 2023 شرکت در روز سه‌شنبه، 21 مارس، بر تمرکز شرکت بر روی هوش مصنوعی تاکید کرد و اشاره کرد که انویدیا امیدوار است تا بتواند هوش مصنوعی را در وارد حوزه‌های مختلف کند.

هوانگ در خلال سخنرانی اصلی خود گفت: موتور Warp Drive برای محاسبات شتاب یافته و منبع تامین انرژی هوش مصنوعی است. قابلیت‌های چشمگیر هوش مصنوعی احساس فوریت را برای شرکت‌ها ایجاد کرده است تا محصولات و کسب‌وکار خود را بازنگری کنند.

در سخنرانی مدیر عامل انویدیا صحبت‌هایی در مورد محصولات متمرکز بر مصرف کننده مانند ChatGPT به گوش می‌رسید، مدل زبان بزرگی که همه از آن برای انجام همه چیز، از نوشتن اسکریپت‌های برنامه گرفته تا تکالیف یا حتی قبولی در امتحانات استفاده می‌کنند.

هوش‌مصنوعی ChatGPT به ویژه برای صنعت AI مهم است، زیرا انویدیا سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده و معرفی آن واقعاً نقطه عطفی برای جریان اصلی هوش مصنوعی است.

تمرکز انویدیا بر روی هوش مصنوعی و ChatGPT ممکن است برای بسیاری شگفت‌انگیز باشد، زیرا انویدیا خودش هیچ مدل زبان بزرگی ارائه نمی‌کند، اما فناوری انویدیا در نهایت زیربنای همه آن‌ها است.

موقعیت انویدیا در بازار هوش مصنوعی

معماری GPU انویدیا دارای هسته‌های تنسور پیشرفته است که برای انجام پردازش داده‌های یادگیری ماشین و تکنیک‌های ساخت دیتا مورد استفاده برای تولید تصاویر از طریق Stable Diffusion و متن از طریق ChatGPT ضروری هستند.

با توجه به افزایش مورد انتظار استفاده از این فناوری در سال‌های آینده، انویدیا با استراتژی هوشمندانه‌ای که دارد، هوش مصنوعی را به خود وابسته کرده است، زیرا در واقع تنها سازنده پردازنده با فناوری هسته تنسور بوده که برای انجام وضایف هوش مصنوعی یک مولد ضروری است.

این موضوع برای سایر حوزه‌های کسب‌وکار انویدیا، مانند ساخت بهترین کارت‌های گرافیکی جهان برای گیمرها، چه معنایی دارد؟

هنوز مشخص نیست، اما با توجه به فشارهای بازار برای هوش مصنوعی، دور از ذهن نیست که انویدیا به آرامی خود را از بازار مصرف کننده تقریباً به طور کامل خارج کند و با تمرکز بر سخت افزار در سطح سرور، پردازنده‌های گرافیکی مصرف کننده را به AMD و Intel واگذار می‌کند.

بدیهی است که این خبر خوبی برای گیمرها نیست، زیرا یک انتخاب کمتر برای پردازنده‌های گرافیکی خواهند داشت، اما انویدیا هنوز برنامه‌های خود را برای آینده نگفته است، بنابراین باید صبر کرد و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH