وقتی بزرگترین رقیب سامسونگ، اندروید است نه اپل!

سامسونگ با تولید گوشی‌های هوشمند اقتصادی، سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده و حتی در بخش فروش گوشی‌های پریمیوم نیز عملکرد خوبی داشته است.

با این حال، هنوز هم کاربران زیادی هستند که مایل‌اند محصولات اپل را خریداری کنند؛ بیشتر این کاربران در کشورهای غربی جزو نسل Z هستند. این افراد که در بین سال‌های 1995 تا 2010 متولد شده‌اند، ترجیح می‌دهند از گوشی‌های آیفون استفاده کنند.

بر اساس آمار، 37 درصد از کاربران آیفون در ایالات متحده، جزو نسل Z هستند، این در حالی است که تنها 10 درصد از کاربران سامسونگ، نسل Z هستند. بسیاری از این افراد (70 درصد) نیز اعتقاد دارند که هرگز به سمت استفاده از گوشی‌های اندرویدی نخواهند رفت.

بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ، اپل نیست، بلکه خود سیستم‌عامل اندروید است! چرا که هیچ کدام از سازندگان گوشی‌های اندرویدی با سامسونگ رقابت نمی‌کنند، ولی با این وجود، تعداد کاربران این کمپانی نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است.

کاربران نسل Z اظهار داشته‌اند که گوشی‌های سامسونگ هیچ مشکلی ندارند، بلکه سیستم عامل اندروید مشکل اساسی ایجاد کرده است. این سیستم عامل شهرت خوبی نداشته و به همین خاطر، بیشتر کاربران در استفاده از آن بی‌میل هستند.

کاربران گوگل نیز مانند سامسونگ با افت روبرو شده و بیشتر افراد مایل‌اند به جای استفاده از موتور جستجوی گوگل، از دیگر موتورهای جستجو استفاده کنند.

سامسونگ و گوگل برای جذب نسل Z چه برنامه‌ای دارند؟

به نظر نمی‌رسد که این دو کمپانی برنامه خاصی برای افزایش کاربران نسل جوان خود داشته باشند. تنها راه‌حلی که می‌تواند موثر واقع شود، این است که سامسونگ سیستم‌عامل جدید خود را راه‌اندازی کرده و از اندروید دوری کند.

در واقع، رسیدن به چنین پیشرفتی علاوه بر داشتن ریسک بالا، سرمایه زیادی می‌طلبد و به توسعه دهندگان اپلیکیشن فراوانی نیز نیاز خواهد داشت. با انجام این کار، احتمال بالایی وجود دارد که تعداد کاربران این شرکت‌ها، کاهش یابد.

سامسونگ در مقایسه با گوگل، شانس بیشتری برای ایجاد اکوسیستم سخت‌افزاری از طریق تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و رایانه‌های شخصی دارد. این شرکت می‌تواند از این طریق به کاربران خود امکان دهد تا با سرعت بیشتری فایل‌ها و سایر موارد را در دستگاه‌های یکپارچه سامسونگ انتقال دهند.

در هر صورت، این شرکت‌ها در حال حاضر هیچ راه‌حلی برای افزایش کاربران نسل Z خود و شکست اپل ندارند. به نظر می‌رسد مشتریان در استفاده از محصولات هوشمند بیشتر از هر مورد دیگری به امنیت اهمیت می‌دهند.

شاید اکنون زمان آن رسیده باشد که سامسونگ و گوگل سیستم عامل جدید خود را بسازند و گام بزرگی در دنیای فناوری بردارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH