سرویس اشتراک توییتر بلو در سطح جهانی عرضه شد

ورژن اصلاح شده سرویس اشتراکی توییتر موسوم به توییتر بلو هم‌اکنون در سطح جهانی قابل دسترس است. توییتر از طریق پلتفرم شبکه اجتماعی خود اعلام کرده که اکنون مردم سراسر جهان می‌توانند در سرویس اشتراکی توییتر با نام توییتر بلو عضو شده و از علامت آبی‌رنگ معروف و رنکینگ اولویت‌بندی شده در مکالمات بهره‌مند شوند.

حساب‌کاربری توییتر بلو با انتشار یک توییت اعلام کرد: “توییتر بلو اکنون در سطح جهانی قابل دسترس است. همین امروز ثبت‌نام کرده و از امکاناتی نظیر تیک آبی‌رنگ، قابلیت رنکینگ اولویت‌بندی شده در مکالمات، تبلیغات کمتر، توییت‌های طولانی، پوشه‌های بوک‌مارک، پیمایش سفارشی، ویرایش توییت و لغو توییت بهره‌مند شوید.”

افراد دارای اشتراک توییتر بلو، تبلیغات کمتری را مشاهده نموده و قادر به ارسال توییت‌های طولانی‌تر با طول حداکثر 4000 کاراکتر خواهند بود. بعلاوه کاربران توییتر بلو به امکاناتی نظیر ویرایش و لغو ارسال توییت‌ها، قابلیت نشانه‌گذاری پوشه‌ها و اعمال تغییرات سفارشی در نوار پیمایش دسترسی خواهند داشت.

این سرویس‌ پیش‌تر تنها در حدود 50 کشور جهان قابل دسترس بود. پلتفرم رسانه اجتماعی علاوه بر اعلام عرضه جهانی سرویس توییتر بلو از تصمیم خود برای کنار گذاشتن برنامه راستی‌آزمایی پیشین در روز 1 آوریل (12 فروردین ماه) خبر داد.

این موضوع بدان معناست که حساب‌های کاربری دارای چک‌مارک‌های تائید شده قدیمی، تائیدیه خود را از دست داده و برای دریافت دوباره تیک آبی‌رنگ بایستی در سرویس توییتر بلو عضو شوند. برنامه راستی‌آزمایی پیشین بر اساس معیارهایی مانند شهرت و بدنامی، علامت آبی‌رنگ را به حساب‌های کاربری اعطاء می‌کرد؛ اما این رویکرد به‌دلیل فرآیند تائید ناسازگار خود غالبا مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

کاربران برای ثبت‌نام در سرویس توییتر بلو می‌توانند از مرورگر وب، گوشی اندرویدی یا آیفون خود استفاده کنند. هزینه خریداری اشتراک در ایالات‌متحده از طریق مرورگر وب، ماهیانه معادل 8 دلار یا 84 دلار به‌صورت سالیانه است. همچنین کاربران در صورت انجام فرآیند عضویت از طریق نسخه iOS یا اندرویدی اپلیکیشن توییتر بایستی برای خریداری اشتراک ماهیانه و سالیانه به‌ترتیب مبالغ 11 و 114.99 دلار را پرداخت نمایند.

عضویت در سرویس توییتر بلو از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، هزینه بالاتری را به‌دنبال خواهد داشت؛ چرا که توییتر قصد دارد تا از پرداخت کارمزد 30 درصدی به اپل و گوگل بابت انجام خریدهای درون برنامه‌ای جلوگیری نموده و در عوض این هزینه را به کاربران منتقل کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که کاربران برای ثبت‌نام در توییتر بلو از مرورگرهای وب استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH