هر چیزی که از رویداد WWDC 2023 اپل انتظار داریم

شرکت اپل هر سال کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) خود را برگزار می‌کند؛ تمرکز این کنفرانس که یکی از مهمترین رویدادهای سالیانه اپل محسوب می‌شود، بیشتر بر ارتقای سیستم نرم‌افزاری محصولات بوده است.

با این وجود، اپل اعلام کرد که رویداد امسال متفاوت برگزار می‌شود و قرار است در آن از هدست واقعیت ترکیبی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (MR/VR/AR) نیز رونمایی شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه را که درباره رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) نیاز دارید، بخوانید. اولین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که علاقمندان چگونه باید رویداد WWDC 2023 اپل را تماشا کنند؟

برای پاسخ به این پرسش می‌توان گفت که هر کاربری که به اینترنت متصل است، می‌تواند این رویداد را به راحتی تماشا کند.

کانال رسمی اپل در یوتیوب نیز این کنفرانس را به طور زنده پخش می‌کند. خبرگزاری‌های مختلف هم اخبار مربوط به کنفرانس را در طول پخش زنده، منتشر خواهند کرد.

زمان دقیق پخش کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل 2023 (WWDC)

هنوز اخبار دقیقی درباره زمان دقیق پخش رویداد WWDC 2023 در دسترس قرار نگرفته است؛ اما طبق اطلاعاتی که منتشر شده، این کنفرانس بین 5 تا 12 ژوئن برگزار می‌شود که احتمالا 15 خرداد یا 22 خرداد خواهد بود.

در گذشته نیز این شرکت رویدادهای WWDC خود را طی هفته اول یا دوم ژوئن برگزار می‌کرد. برای نمونه، اپل در کنفرانس WWDC 2022 از تاریخ 6 ژوئن تا 10 ژوئن میزبان علاقمندان خود بود.

در رویداد WWDC 2023 چه فناوری و محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

مهم‌ترین محصولی که در رویداد امسال معرفی می‌شود، هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل خواهد بود. پیش‌یبنی می‌شود قیمت این هدست که احتمالا Reality Pro نامیده می‌شود، بیش از 3000 دلار باشد!

به همین دلیل، اپل اعلام کرده بود که روی هدست اقتصادی دیگری کار می‌کند که به زودی عرضه خواهد شد. هدست Reality Pro برای افراد حرفه‌ای ساخته شده و از قابلیت‌های فراوانی همچون نمایشگر جدید، چیپست M2 و سنسور کنترل حرکات چشم و سر استفاده می‌کند.

احتمال دارد هدست Reality Pro از سیستم عامل جدید xrOS استفاده کند.

این امر می‌تواند یکی از دلایل مهم رونمایی از آن در رویداد 2023 WWDC باشد. با این تفاسیر، توسعه‌دهندگان باید قبل از معرفی این دستگاه، آن را به خوبی توسعه دهند.

البته امکان دارد تاخیری در عرضه رسمی این هدست و رویداد 2023 WWDC وجود داشته باشد. علاوه بر هدست، اپل می‌خواهد در این کنفرانس از قابلیت‌های نرم‌افزاری مهمی همچون iOS 17 ،iPadOS 17 ،macOS 14 و watchOS 9 نیز رونمایی کند.

کاربران انتظار دارند بروزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل افزایش پیدا کند. چون این شرکت تمام توان خود را روی معرفی و ارتقای سیستم نرم‌افزاری محصولات گذاشته است.

کاربران می‌توانند به زودی از آپدیت iOS 17 بهره برده و شاهد ارتقاهایی در CarPlay اپل نیز باشند. انتظار می‌رود در بروزرسانی جدید iPadOS 17، سیستم مولتی تسکینگ در تبلت‌های اپل بروز شود.

در رویداد WWDC 2023 چه محصولاتی معرفی نخواهند شد؟

با توجه به اطلاعاتی که از اپل منتشر شده است، می‌دانیم که این شرکت قصد دارد در رویداد جدید سال 2023 از هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند. هیچ اطلاعات دیگری مبنی بر عرضه آیپدهای جدید وجود ندارد.

همچنین انتظار نداریم که هیچ مدل جدیدی از ایرپادز و یا آیفون SE معرفی شوند. اپل اعلام کرده بود که می‌خواهد علاوه بر عرضه سری جدید آیفون 15 در شهریور ماه، از مدل جدید اپل واچ خود نیز رونمایی کند. شاید اپل در این کنفرانس، نسخه جدید مک‌بوک ایر 15 اینچی را نیز معرفی کند.

1 در مورد “هر چیزی که از رویداد WWDC 2023 اپل انتظار داریم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH