ردمی به‌دنبال تولید انبوه فناوری شارژ فوق سریع 300 واتی است

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station، کمپانی شیائومی سرگرم برنامه‌ریزی برای تولید انبوه فناوری شارژ فوق سریع 300 واتی خود است. این فناوری می‌تواند باتری یک گوشی هوشمند را ظرف مدت تنها 5 دقیقه به‌طور کامل شارژ نماید.

کمپانی چینی اخیرا از ورژن اصلاح شده گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 300 واتی رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد که این تکنولوژی در آینده نزدیک برای مدل‌های تولید شده به‌صورت انبوه نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ورژن اصلاح شده ردمی نوت 12 پرو پلاس مجهز به یک باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی بوده و میزان شارژ آن پس از تنها 2 دقیقه اتصال به شارژر به تقریبا 50 درصد خواهد رسید. همچنین با استفاده از فناوری شارژ فوق سریع 300 واتی، شارژ کامل باتری گوشی تنها 5 دقیقه زمان خواهد برد. این فناوری با حداکثر توان 290 وات فعالیت می‌کند که با شاخص 300 واتی اعلام شده، اختلاف چندانی ندارد.

فناوری شارژ فوق سریع 300 واتی ردمی نتیجه طراحی خلاقانه ‌‌و به‌کارگیری مواد اولیه جدید از شارژر گرفته تا معماری شارژ گوشی و باتری است. این شارژر از محلول گالیوم نیترید (GaN) یکپارچه نسل چهارم بهره گرفته و از اندازه‌ای مشابه با شارژر 210 واتی پیشین شیائومی برخوردار خواهد بود. با این‌حال توان شارژ 43 درصد افزایش یافته و چگالی توان به 2.31 وات بر سانتی‌متر مکعب رسیده است.

معماری شارژ شامل یک تراشه پمپ شارژ سفارشی 6:2 با راندمان تبدیل حداکثر 98 درصدی است. این پمپ، مشکل گرمایش ناشی از جریان بالا در مسیر ورودی شارژ را برطرف نموده و میزان افزایش دمای شارژ از سوی منبع را کاهش می‌دهد. پمپ‌های شارژ چندگانه در قالب یک طراحی نامتمرکز قرار گرفته و از تولید گرمای متمرکز به شکلی موثر جلوگیری می‌کنند. این موضوع امکان فعالیت پایدار شارژر با حداکثر توان برای مدت بیش از 2 دقیقه را فراهم می‌کند.

فناوری شارژ فوق سریع 300 واتی ردمی به منزله پیشرفتی در زمینه تکنولوژی شارژ سریع قلمداد شده و احتمالا نحوه استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند را تغییر خواهد داد. با وجود قابلیت شارژ کامل باتری گوشی ظرف مدت 5 دقیقه، کاربران در خصوص اتمام شارژ باتری دستگاه حین حرکت، نگرانی خاصی نخواهند داشت. این فناوری می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی نیز کاربرد داشته باشد.

تاریخ عرضه این تکنولوژی و نام دستگاه استفاده کننده از آن هنوز اعلام نشده است. اما با توجه به نمایش موفقیت‌آمیز این تکنولوژی در ورژن اصلاح شده گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد پیاده‌سازی انبوه این قابلیت در گوشی‌های هوشمند باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH