ویندوز 12 روی کامپیوترهایی با حداقل 8 گیگابایت حافظه رم اجرا خواهد شد!

شرکت مایکروسافت سرگرم توسعه ویندوز 12 است و بر اساس پیش‌بینی‌ها این سیستم‌عامل در پایان سال 2024 منتشر خواهد شد. با این‌حال غول نرم‌افزاری دنیا در خصوص توسعه سیستم‌عامل جدید خود اطلاعات محدودی را ارائه نموده است.

البته مایکروسافت ضمن برگزاری رویداد Ignite 2022 تصویری مفهومی از ویندوز 12 را منتشر کرد. این تصویر، نگرشی اجمالی از طراحی احتمالی نسخه آینده ویندوز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصویر مذکور نشان‌دهنده نوار وظیفه شناور بدون ساعت و نوار جستجو روی صفحه دسکتاپ است. همچنین ویجت‌ها به‌طور مستقیم از روی دسکتاپ قابل دسترس خواهند بود.

ذکر این نکته ضروری است که تغییرات فوق هنوز در دست اجرا بوده و مایکروسافت در حال جداسازی کلیه المان‌ها از سیستم است. منو استارت و جستجو به شکل فرآیندهای مجزا طراحی شده و فایل اکسپلورر نیز به کدهای XAML تبدیل شده است. این تغییرات به‌صورت مداوم در نسخه مخفی (قناری) در حال بهبود هستند.

توسعه ویندوز 12 پیرامون ویژگی‌های مورد انتظار از این سیستم‌عامل جدید، نگرش محدودی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در این میان برخی کاربران کنجکاو هستند که بدانند آیا مایکروسافت نیازمندی‌های سخت‌افزاری برای اجرای ویندوز 12 را افزایش خواهد داد یا خیر.

بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته، نیاز به ماژول TPM 2.0 کماکان پابرجا خواهد بود. همچنین ویژگی حفاظتی ارائه شده توسط پردازنده پلوتون نیز همچنان به‌صورت آپشنال قابل دسترس است.

با این‌حال با توجه به نیاز کامپیوترهای شخصی ابری، حداقل میزان رم مورد نیاز احتمالا به 8 گیگابایت ارتقاء خواهد یافت. این ویژگی هم‌اکنون مراحل تست خود را در نسخه‌های اینسایدر ویندوز 11 پشت سر می‌گذارد. CPU مورد نیاز نیز احتمالا بدون تغییر باقی مانده و کامپیوترها حداقل بایستی مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل باشند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا از پردازنده‌های قدیمی‌تر نیز کماکان پشتیبانی خواهد شد یا خیر. بی‌تردید طی ماه‌های آینده جزئیات بیش‌تری در این رابطه منتشر خواهد شد.

در پایان بایستی خاطرنشان کرد که کاربران بی‌صبرانه منتظر انتشار ویندوز 12 هستند. اگرچه مایکروسافت در خصوص این سیستم‌عامل، اطلاعات محدودی را منتشر کرده است؛ اما تصویر مفهومی ارائه شده در رویداد Ignite 2022 نگاهی اجمالی از طراحی نسخه آینده ویندوز را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. توسعه ویندوز 12 کماکان ادامه یافته و در آینده اطلاعات بیش‌تری پیرامون آن منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH