نسخه جدید ویندوز با هوش مصنوعی ادغام می‌شود

شرکت مایکروسافت سرگرم کار روی نسخه جدیدی از ویندوز است که در واقع نسخه ورژن ماژولار این سیستم‌عامل با قابلیت شخصی‌سازی به‌شمار می‌رود. این پروژه CorePC نامگذاری شده و به منظور پشتیبانی از قالب‌های مختلف، طراحی شده است.

این مورد نخستین تلاش برای ایجاد یک سیستم‌عامل ماژولار نیست. پیش از این سیستم‌عامل Windows Core وجود داشت که البته با نام ویندوز 10X نیز شناخته می‌شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده فاقد هرگونه ویژگی منسوخ باشد و از اپلیکیشن‌های UWP پشتیبانی نماید. با این‌حال پلتفرم مورد اشاره هرگز منتشر نشد.

ویژگی اصلی CorePC، جداسازی سیستم، داده‌های کاربر و سایر فایل‌ها از یکدیگر خواهد بود. در نسخه فعلی ویندوز تمامی این اطلاعات درون یک پارتیشن سیستمی قرار دارند؛ در حالی‌که CorePC از چندین پارتیشن پشتیبانی می‌کند.

این موضوع، سرعت به‌روزرسانی و ریست شدن سیستم را افزایش داده و با ایجاد بخش‌های مهم فقط خواندنی به ارتقاء سطح امنیت کمک خواهد کرد. سیستم‌عامل‌های iPadOS و اندروید نیز از رویکرد مشابهی استفاده می‌کنند.

همچنین CorePC به مایکروسافت امکان می‌دهد تا سیستم‌عامل ویندوز را از نظر اندازه، عملکرد و قابلیت‌ها به یک رقیب تمام عیار برای Chrome OS تبدیل نماید. بعلاوه ورژنی از سیستم‌عامل با اسم رمز Neon احتمالا در قالب پروژه CorePC ارائه شده و کماکان از قابلیت سازگاری با برنامه‌های قدیمی (ظاهرا اپلیکیشن‌های win32) برخوردار خواهد بود.

نهایتا انتظار می‌رود که نسخه‌ای از ویندوز با هوش مصنوعی داخلی، بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و بدون قابلیت سازگاری با برنامه‌های قدیمی نیز منتشر شود. عملکرد این نسخه از سیستم‌عامل شبیه به MacOS با پردازنده‌های سری M اپل است. این موضوع امکان تولید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی با سرعت و بهره‌وری انرژی بسیار بالا را فراهم می‌کند.

البته موارد مطرح شده تا به این لحظه صرفا در حد یک طرح و برنامه هستند؛ اگرچه مایکروسافت احتمالا فرآیند توسعه داخلی آنها را آغاز کرده است. در هر صورت تا زمان انتشار این سیستم‌عامل هنوز مسیری طولانی پیش روی ما قرار داشته و در این مدت همه چیز می‌تواند بارها دستخوش تغییر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH