آیپد با بدنه کاملا شیشه‌ای به زودی روانه بازار می‌شود

در آینده یکی از مدل‌های آیپد یا آیپد پرو اپل احتمالا همراه با یک قاب کاملا شیشه‌ای و بدون پنل آلومینیومی در قسمت پشتی روانه بازار خواهد شد. این مشخصه ظاهر جدید و خیره‌کننده‌ای به تبلت خواهد داد.

تبلت‌های سری آیپد و آیپد پرو اپل از جهات مختلفی با آیفون‌های این شرکت تفاوت دارند؛ اما غول کوپرتینویی در تدارک ایجاد یک تغییر بزرگ است. گوشی‌های آیفون دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند؛ در حالی‌که سری آیپد کماکان به کیس فلزی متکی بوده و پنل پشتی آنها دارای ساختار فلزی است.

با این‌حال اکنون مدتی است که اپل روی طرح مفهومی یک آیپد کاملا شیشه‌ای کار می‌کند و معرفی این محصول نهایتا امری محتمل به‌نظر می‌رسد. همچنین کمپانی آمریکایی می‌تواند پا را یک قدم فراتر گذاشته و بسیاری از محصولات دیگر خود را نیز با پنل پشتی شیشه‌ای روانه بازار کند.

اپل در پتنتی تحت عنوان “محفظه‌های دستگاه شیشه‌ای” که طی روز سه‌شنبه در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به ثبت رسید؛ اعلام کرد که می‌تواند دستگاه‌هایی را با کیس‌های کاملا شیشه‌ای تولید نماید. تفسیر اپل از این طرح مفهومی شامل استفاده از چندین قطعه شیشه‌ای است که طی فرآیند همجوشی با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

به منظور افزایش ضخامت کیس در لبه‌ها می‌توان قسمت‌های شیشه‌ای محیطی در امتداد لبه‌ صفحات گلس را ذوب کرد. همچنین با ماشین‌کاری زوایای گرد شده می‌توان لبه‌هایی ضخیم با انحنای زیبا را ایجاد کرد. از ویژگی‌های شیشه‌های ذوب شده برآمده می‌توان به حمایت از حفره‌ها، افزایش استحکام کششی و حمایت بهتر از ساختار دندانه‌ها اشاره کرد.

در پتنت به ثبت رسیده پیشنهاد شده است که با استفاده از چندین ورق می‌توان یک محفظه جعبه‌ای‌شکل پنج وجهی را تولید کرده و وسایل الکترونیکی را درون آن قرار داد. سپس ورق شیشه‌ای نهایی نیز بر روی دستگاه قرار خواهد گرفت.

این نمودار از پتنت به وضوح یک دستگاه آیپد را نمایش می‌دهد

در رابطه با آیپد، جعبه پنج وجهی همان محفظه آلومینیومی فعلی بوده و آخرین ورقه شیشه‌ای نیز در واقع همان نمایشگر است. این محفظه اگرچه از جنس شیشه ساخته می‌شود؛ اما لزوما دارای ظاهری شفاف نخواهد بود. به عبارت دیگر برای پنهان‌سازی قسمت‌های داخلی دستگاه از مواد پوششی مات و شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود.

نمونه تصاویر منتشر شده نشان‌دهنده کاربردهای بالقوه این تکنیک بوده و در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسند؛ چرا که آیپد با وجود طراحی نمایشگر روی استند از ظاهری شبیه به آی‌مک و همچنین طراحی‌های مشابه با گوشی‌های هوشمند برخوردار است.

اگرچه اپل همواره به‌طور مرتب پتنت‌هایی را در زمینه ایده‌های طراحی و فناوری به ثبت می‌رساند؛ اما برای پیاده‌سازی این ایده‌ها در خدمات و محصولات آینده کمپانی هیچ تضمینی وجود ندارد.

توسعه یک مدل آی‌مک با محفظه کاملا شیشه‌ای نیز احتمالا در دستور کار اپل قرار دارد.

با این اوصاف اپل از مدت‌ها قبل، طرح توسعه کیس‌های کاملا شیشه‌ای را مورد بررسی قرار داده است. بدیهی است که این ایده پیش‌تر در آیفون پیاده‌سازی شده است. شایعات مطرح شده در سال 2021 از توسعه یک مدل آیپد پرو با طراحی ساندویچ شیشه‌ای حکایت داشتند.

در عین‌حال پتنت‌های ثبت شده توسط اپل در سال 2020 نیز چگونگی ساخت یک آیفون کاملا شیشه‌ای با نمایشگر پیچیده را توصیف می‌کنند. در یک مورد اپل پیشنهاد کرد که این محفظه می‌تواند یک لوله شیشه‌ای اکسترود شده همراه با درپوش در 2 سر آن باشد.

در رابطه با آی‌مک نیز اپل پیش‌تر یک طرح بلندپروازانه‌تر را مورد بررسی قرار داد. پتنت ثبت شده در سپتامبر سال 2021 نشان‌دهنده طراحی نمایشگر یکپارچه با یک ورقه شیشه‌ای بزرگ بود که روی یک استند قرار می‌گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH