نمایشگاه E3 2023؛ بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ سال جاری برگزار نخواهد شد!

نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی یا به اختصار E3 یک رویداد تجاری سالیانه برای صنعت بازی‌های ویدیویی است. این رویداد معمولا در ایالت کالیفرنیا و شهر لس‌آنجلس برگزار شده و به دلیل معرفی جدیدترین و بهترین سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و ابزارهای جانبی گیمینگ به شهرت رسیده است.

این رویداد شامل کنفرانس‌های مطبوعاتی، معرفی محصولات مختلف، دموهای هندزآن و فرصت‌های نت‌ورکینگ برای متخصصان صنعت، روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان است.

نمایشگاه E3 از زمان آغاز به کار خود در سال 1995 همواره به‌عنوان یک رویداد بزرگ در صنعت گیمینگ شناخته شده و این مراسم به‌طور معمول، هر ساله برگزار می‌شود. E3 در گذشته همواره میزبان بزرگ‌ترین عناوین بازی‌ها بوده است؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که برگزاری این رویداد برای سال 2023 منتفی شده است.

پیش از این بسیاری از علاقه‌مندان به گیمینگ چشم به راه برگزاری این رویداد بودند؛ اما انتشار خبر لغو نمایشگاه E3 برای آنها کاملا مایه تأسف است. با کناره‌گیری Ubisoft از رویداد E3 طی هفته گذشته، اعلام قریب‌الوقوع خبر لغو این نمایشگاه کاملا محتمل به‌نظر می‌رسید.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که غول‌های دنیای بازی‌های ویدیویی نظیر مایکروسافت و نینتندو نیز از این رویداد کناره‌گیری کردند. اکثر این شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از رویدادهای اختصاصی خود در تاریخ تقریبا مشابهی هستند. در واقع بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت یوبی‌سافت، رویداد اختصاصی خود موسوم به Ubisoft Forward Live را در روز 12 ژوئن (22 خرداد ماه) برگزار خواهد کرد. این تاریخ با زمان برگزاری رویداد E3 طی سالیان گذشته در تعارض است.

شیوع فراگیر بیماری کووید 19 بر رویدادهای معرفی بازی‌ها از جمله E3 تاثیر قابل‌توجهی داشته است. در سال 2020 رویداد E3 به‌دلیل نگرانی پیرامون شیوع فراگیر ویروس کووید 19 به‌طور کامل لغو شد. در عوض بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده بازی برای رونمایی از محصولات آینده خود اقدام به برگزاری رویداد دیجیتالی کردند.

این رویه در سال 2021 نیز ادامه یافت و رویداد E3 با فرمت کاملا آنلاین برگزار شد. رویدادهای دیجیتالی اگرچه امکان دسترسی طیف گسترده‌تری از مخاطبان را فراهم می‌کردند؛ اما فاقد تعاملات حضوری، هیجانات و تجربیاتی بودند که در رویداد سنتی مرتبط با گیمینگ به چشم می‌خوردند.

در نتیجه برخی از شرکت‌ها میزبانی از رویدادهای مستقل خود یا حضور در نمایشگاه‌های محلی و کوچک‌تر را انتخاب کردند. بدیهی است که شیوع فراگیر ویروس کرونا، صنعت گیمینگ را وادار به انطباق و آزمایش روش‌های جدید ارائه و تبلیغ محصولات خود کرده است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این پدیده، رویدادهای آینده حوزه گیمینگ را به چه ترتیبی شکل خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH