دکمه‌های لمسی آیفون 15 پرو اپل از قابلیت تنظیم میزان حساسیت برخوردار خواهند بود

طرح شایعات پیرامون دکمه‌های لمسی خازنی موجود در گوشی‌های آیفون‌ 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از ماه‌ها قبل آغاز شده است. اکنون پست جدیدی که در انجمن‌های وبسایت MacRumors منتشر شده است؛ به جزئیات بیش‌تری در خصوص نحوه کارکرد این دکمه‌ها اشاره می‌کند.

اعتقاد بر این است که اپل در گوشی‌های سری آیفون‌ 15 پرو خود از یک دکمه یکپارچه برای تنظیم میزان بلندی صدا و یک دکمه اکشن قابل برنامه‌ریزی جدید استفاده خواهد کرد. این دکمه اکشن به‌عنوان سوئیچ قطع صدا آیفون و همچنین مجموعه‌ای از کاربردهای قابل برنامه‌ریزی دیگر از جمله فعال‌سازی قفل جهت، نور فلاش و حالت کم‌مصرف قابل استفاده خواهد بود.

دکمه‌های لمسی خازنی در سری آیفون 15 پرو دارای یک ریزپردازنده کم‌مصرف اختصاصی هستند که حتی در صورت خالی شدن شارژ باتری گوشی نیز کار می‌کند. این دکمه قادر به درک فشارهای وارد شده از جانب کاربر و ژست‌های نگه داشتن بوده و بازخورد موتور لرزشی Taptic Engine را به‌دنبال خواهد داشت.

کاربران بل مراجعه به بخش Settings می‌توانند حساسیت دکمه‌ها را مطابق نظر خود شخصی‌سازی نموده و حتی در صورت وجود کیس گوشی و دستکش نیز از دکمه‌ها استفاده کنند.

تراشه کم‌مصرف جدید در سری آیفون 15 پرو اپل هنگام خاموش بودن گوشی یا حتی زمانی که باتری دستگاه به‌طور کامل تخلیه شده است نیز تراشه‌های NFC، بلوتوث LE و فوق پهن‌باند (UW) را تغذیه خواهد کرد. منبع منتشرکننده جزئیات جدید پیرامون دکمه‌های لمسی خازنی آینده آیفون 15 پرو دارای سابقه‌ای قابل اعتماد بوده و در گذشته نیز اطلاعات مربوط به طراحی داینامیک آیلند در سری آیفون 14 پرو را پیش از عرضه رسمی آنها ارائه نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH