کشاورز ایرلندی موفق به استخراج بیت‌کوین با استفاده از فضولات گاوی شد!

یک کشاورز و تولیدکننده لبنیات در ایرلند موفق به کشف روشی نامتعارف برای استفاده از انرژی مازاد تولیدی در مزرعه خود شده است. به بیان دقیق‌تر وی به مقوله استخراج رمزارزها روی آورده است.

تام کمپبل؛ مدیر مزرعه‌ای در شهرستان آرماگ ایرلند شمالی با استفاده از روشی موسوم به تجزیه غیر هوازی موفق به تولید انرژی تجدیدپذیر شده است. در عین‌حال مواد زیست تخریب‌پذیر تا حدی تجزیه می‌شوند که به تولید گاز متان منتهی شده و این ماده می‌تواند برای تولید برق مورد استفاده قرار گیرد.

آقای کمپبل برای تامین انرژی مورد نیاز مزرعه خود عمدتا از برق استفاده می‌کند؛ اما در صورت وجود انرژی مازاد غیر قابل فروش یا صدور به شبکه، این انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتالی به‌کار گرفته می‌شود.

فرآیند ماینینگ شامل استفاده از کامپیوترهای ماینر تخصصی برای حل معادلات پیچیده ریاضی است و ماینرهای موفق، پاداش فعالیت خود را در قالب بیت‌کوین دریافت می‌کنند. استخراج بیت‌کوین به انرژی زیادی نیاز دارد و مزرعه کمپبل تا 700 کیلووات برق تولید می‌کند. این رقم معادل برق‌رسانی به تقریبا 12 هزار خانوار است.

دولت ایرلند در هدف‌گذاری خود به‌دنبال کاهش 25 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 است. با این‌حال بیش از 35 درصد گازهای گلخانه‌ای توسط بخش کشاورزی ایرلند و عمدتا گاوداری‌ها تولید می‌شود. با وجود 7.3 میلیون راس گاو در این کشور، دفع زباله‌های تولیدی آنها از نظر زیست‌محیطی حیاتی است.

تجزیه غیر هوازی یک راهکار امیدوارکننده با پتانسیل تولید برق کافی برای هر خانوار در ایرلند است؛ مشروط بر اینکه 41 درصد از مزارع به استفاده از این فناوری روی بیاورند. این موضوع می‌تواند در تحقق اهداف ترسیم شده برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

تصمیم کمپبل برای استخراج بیت‌کوین احتمالا غیرعادی به‌نظر می‌رسد؛ اما از دیدگاه اقتصادی منطقی است. با کاهش میزان تقاضا برای برق در شبکه، ماینرها می‌توانند از انرژی پاک مازاد استفاده کنند. بدین‌ترتیب آقای کمپبل می‌تواند برق مازاد تولیدی خود را به‌عنوان انرژی سبز و تجدیدپذیر به شبکه بفروشد و در عین‌حال از مزایای استخراج بیت‌کوین نیز بهره‌مند شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH