قطع کردن صدای اسکرین شات در آیفون و اندروید با روش‌های مختلف

خیلی وقت‌ها پیش آمده که با محتوای جالبی سروکار داریم و می‌خواهیم تصویری از صفحه تهیه کنیم. این عملکرد از طریق قابلیتی به نام اسکرین شات مهیا می‌شود؛ با تهیه تصویری از صفحه، محتوای دلخواه در گالری ذخیره خواهد شد. اما در بسیاری از مواقع پیش آمده که در هنگام اسکرین شات گرفتن، با صدای آن مواجه خواهیم شد؛ گرچه ممکن است خیلی اذیت‌کننده بنظر نرسد، ولی صدای اسکرین شات می‌تواند در مکان‌های ساکت مانند کتابخانه یا غیره به مشکل بزرگی تبدیل شود!

آیا تا به حال در چنین موقعیتی بوده‌اید؟ در این زمان، تنها باید راه‌حلی بیابید تا صدای اسکرین شات را غیرفعال کنید؛ اما چگونه این کار انجام می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال تنها کافی است تا انتهای این مقاله با آی‌تی‌رسان همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در این مطلب ترفندهای غیرفعال‌سازی صدای اسکرین شات را در گوشی‌های اندرویدی و آیفون به شما یاد بدهیم.

اگر در موقعیتی حضور داشتید که صدای اسکرین شات به عاملی آزاردهنده تبدیل شده بود، بهتر است در اقدامی سریع و آسان، صدای گوشی را در حالت بی‌صدا بگذارید یا به اصطلاح آن را میوت کنید. در بین کاربران، این روش به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای قطع صدای اسکرین شات یا تصویر از صفحه کاربرد دارد.

این صدا در واقعیت هیچ تاثیر خاصی ندارد و خاموش کردن آن نیز احتمالا یکی از بهترین تصمیم‌ها خواهد بود. برای قطع کردن آن، روش‌های مختلفی وجود دارد و ما نیز قصد داریم در این مقاله به طور مفصل به هرکدام از آنها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه صدای اسکرین شات را در گوشی قطع کنیم؟

ترفندهای متفاوتی برای خاموش کردن صدای اسکرین شات در گوشی‌های اندرویدی و آیفون وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

از سوییچ بی‌صدا استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای خاموش کردن صدای اسکرین شات استفاده از نوار بی‌صدا است. بسیاری از گوشی‌های آیفون و وان‌پلاس (اندرویدی) از این قابلیت برخوردارند و کاربران نیز می‌توانند به راحتی با استفاده از آن، صدای اسکرین شات را غیرفعال کنند. برای این کار تنها کافی است در گوشی‌های آیفون این نوار را به سمت پایین و در گوشی‌های وان‌پلاس آن را به سمت بالا بکشانید.

صدای اسکرین شات

با انجام این کار، حالا گوشی شما بی‌صدا شده و می‌توانید با خیالی آسوده از صفحه عکس تهیه کنید و نگران صدای اسکرین شات نباشید.

در تنظیمات، صدای اسکرین شات را قطع کنید

در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی بهتر است که برای خاموش کردن صدای تصویر از صفحه وارد تنظیمات شوید. متاسفانه چنین قابلیتی در آیفون وجود ندارد. در اندروید شما می‌توانید با استفاده از روش زیر وارد تنظیمات شده و در صورت روشن بودن صدا، آن را خاموش کنید.

  1. وارد تنظیمات شوید.
  2. به Sound and Vibration بروید.
  3. به پایین اسکرول کنید و سپس Additional Settings را انتخاب کنید.
  4. حالا گزینه Play sound when taking screenshots را خاموش کنید.

برای خاموش کردن صدای اسکرین شات از دستیار دستگاه کمک بگیرید 

شما می‌توانید از دستیار صوتی یا Device Assistant استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا، دستگاه را به دهان خود نزدیک کنید.
  2. سپس، Ok, Google را بیان کنید.
  3. کمی صبر کنید و حالا Take a screenshot را تکرار کنید. اکنون دستگاه بدون اینکه صدایی تولید کند، از صفحه تصویری تهیه خواهد کرد.

یا اگر در موقعیتی هستید که نمی‌توانید صحبت کنید، می‌توانید با فشار دادن دکمه کیبورد، دستیار گوگل را فعال کرده و Take a Screenshot را تایپ کنید. حالا دیگر هنگام اسکرین شات گرفتن، دستگاه صدایی نمی‌دهد. کاربران آیفون هم می‌توانند برای گرفتن اسکرین شات از سیری استفاده کنند؛ البته سیری مانند گوگل نیست و صدای اسکرین شات غیرفعال نخواهد شد.

صدای اسکرین شات

از لطفا مزاحم نشوید یا DND استفاده کنید

گزینه Do Not Disturb یا DND همان لطفا مزاحم نشوید است که خیلی از جاها به کارمان می‌آید. با فعال کردن DND، تمام صداها و اعلان‌ها غیرفعال شده و دیگر هیچ اعلانی دریافت نخواهید کرد. البته این قابلیت تنها برای اندروید کاربردی است؛ چرا که حتی با فعال کردن آن نیز در گوشی‌های آیفون، هنگام تهیه تصویر از صفحه، دستگاه صدا می‌دهد.

این موضوع نباید کاربران آیفون را نگران کند، چون روش دیگری برای این کار در دستگاه‌های آیفون وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد (اگرچه این روش برای اندروید نیز کاربرد دارد):

قطع صدای اسکرین شات در دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از DND

  1. در ابتدا، در صفحه خانه بالای صفحه را به پایین بکشید، اکنون با پنل نوتیفیکیشن روبرو هستید.
  2. بر روی گزینه DND بزنید و صداها را در هنگام اسکرین گرفتن غیرفعال کنید.

صدای اسکرین شات

قطع صدای اسکرین شات در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون با استفاده از DND

از طرف دیگر، می‌توانید از روش پایین هم برای فعال‌سازی DND در آیفون و اندروید استفاده کنید:

  1. وارد تنظیمات شوید.
  2. به Sound and Vibration بروید.
  3. به پایین بیایید و Do Not Disturb را روشن کنید.

از ویژگی Mute/Silent استفاده کنید

وارد تنظیمات شوید. این کار در گوشی‌های اندرویدی به آسانی انجام می‌شود. ولی با این حال، کاربران آیفون باید در ابتدا ویژگی Back tap را فعال کنند.

اندروید

  1. با استفاده از انگشتان خود بالای صفحه را به پایین بکشانید.
  2. برای غیرفعال کردن صداها روی Mute بزنید.

صدای اسکرین شات

آیفون

  1. وارد تنظیمات شوید و سپس روی Accessibility بزنید.
  2. گزینه Touch را انتخاب کنید.
  3. به پایین اسکرول کنید و روی Back Tap کلیک کنید.
  4. شما می‌توانید Double Tap (دوبار ضربه زدن به پشت صفحه) یا Triple Tap (سه بار ضربه زدن به پشت صفحه) را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید. با این کار می‌توانید حالت بی‌صدا را روشن/خاموش کنید.
  5. در آخر نیز می‌توان با دو یا سه بار ضربه در پشت گوشی، دستگاه را بی‌صدا کنید و به راحتی از صفحه تصویری تهیه کنید.

صدای دستگاه را کم کنید

اگرچه با کم کردن صدای دستگاه، صدای اسکرین شات قطع نمی‌شود، ولی حداقل صدای دستگاه به کمترین میزان خود خواهد رسید و در نتیجه، توجه افراد زیادی را جلب نخواهد کرد.

از ایرپادز یا هدفون استفاده کنید

این روش یکی از ساده‌ترین ترفندهایی است که همیشه جواب می‌دهد. با اتصال به هدفون یا ایرپادز، در هنگام تهیه تصویر از صفحه، دیگر صدایی تولید نمی‌شود. با این کار، نیازی به روشن کردن چیزی یا خاموش کردن قابلیتی در تنظیمات هم ندارید.

اگر هدفون/ایرپادز دارید، آن را به دستگاه خود وصل کنید و سپس اسکرین شات بگیرید؛ بنابراین، در مواقع فوری، این روش به شدت توصیه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH