گوشی‌های گیمینگ ایسوس راگ‌فون 7 و راگ‌فون 7 آلتیمیت معرفی شدند

شرکت ایسوس اخیرا از 2 گوشی گیمینگ قدرتمند خود با اسامی ایسوس راگ‌فون 7 و راگ‌فون 7 آلتیمیت رونمایی کرد. این 2 دستگاه بر پایه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام تولید شده و مجهز به حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X با فرکانس 8533 هرتز و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 هستند.

بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که مدل آلتیمیت نسبت به نسخه استاندارد راگ‌فون 7 از چه مزایایی برخوردار است؟ در پاسخ بایستی اعلام کرد که ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت دارای درگاه AeroActive است که هنگام باز شدن، هوا را مستقیما وارد محفظه بخار داخلی می‌کند. بعلاوه این مدل از یک نمایشگر نمادین موسوم به راگ ویژن روی پنل پشتی خود بهره می‌گیرد.

ایسوس با افتخار از پیشرفت‌های چشمگیر پرچمداران جدید خود در زمینه گیمینگ خبر می‌دهد. سیستم خنک‌کننده GameCool7 از اندازه بزرگتر و عملکرد بهتری برخوردار بوده و دارای یک لایه از جنس بور نیترید و دو ورقه گرافیتی با مساحت ترکیبی 16 هزار میلی‌متر مربع است. این مشخصه امکان بهبود 10 درصدی راندمان حرارتی، تسریع چرخه حرارتی در محفظه بخار و ارتقاء 15 درصدی بهره‌وری انرژی در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را فراهم می‌کند.

تمامی این امکانات در کنار حالت X Mode ایسوس و سیستم خنک‌کننده جدید AeroActive Cooler 7 موجب می‌شوند تا ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت از عملکرد پایداری در بازی‌ها برخوردار بوده و در مقایسه با کلیه گوشی‌های دیگر برتر ظاهر شود. با اتصال سامانه AeroActive Cooler 7 به ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت، درگاه AeroActive گوشی باز شده و قدرت خنک‌کنندگی بیش‌تری را به ارمغان می‌آورد.

در ادامه اعداد به ثبت رسیده در تست‌های آزمایشگاهی ایسوس ارائه شده است. گوشی حتی پس از یک ساعت قرار گرفتن تحت بار پردازشی سنگین نیز به ندرت گرم می‌شود.

سیستم جدید AeroActive Cooler 7 دارای یک ساب وافر فوق خطی 5 آهنربایی داخلی و یک اسپیکر با ابعاد 13×38 میلی‌متری است. این مجموعه در کنار اسپیکرهای استریو ایسوس راگ‌فون 7 تجربه صوتی 2.1 با باس قوی‌تر را به ارمغان خواهد آورد. سامانه خنک‌کننده همانند خود گوشی‌ها مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون با تنظیم Dirac است.

هر 2 مدل سری راگ‌فون 7 دارای کنترلرهای شانه‌ای اولتراسونیک موسوم به AirTrigger هستند. بعلاوه از برخی ژست‌های حرکتی نظیر Dual Action، Press and Lift و Gyroscope Aiming پشتیبانی می‌شود. به منظور ارائه بازخوردهای لمسی واقعی برای فعالیت‌ها و دکمه‌های روی نمایشگر از موتور لرزشی خطی در راستای محور افقی استفاده شده است.

همچنین ایسوس راگ‌فون 7 از قابلیت فعال‌سازی ویژگی ردیابی پرتوی در بازی‌های مورد پشتیبانی برخوردار است. بدین‌ترتیب بازتاب‌های نوری روی سطوح آب و فلز به شکلی واقعی‌تر نمایش داده خواهند شد.

ایسوس راگ‌فون 7 مجهز به یک نمایشگر 6.78 اینچی آمولد ساخت شرکت سامسونگ با رزولوشن 2448×1080 پیکسل است. حداکثر روشنایی این نمایشگر در مقایسه با مدل نسل قبلی افزایش یافته و به 1500 نیت رسیده است. این پنل از نرخ نوسازی متغیر تا سقف 165 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

راگ‌فون 7 همانند گوشی‌های نسل قبلی سری راگ‌فون از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. ایسوس به منظور بهبود قابلیت خنک‌کنندگی از 2 سلول با ظرفیت‌های برابر 3000 میلی‌آمپرساعتی بهره گرفته است.

این دستگاه از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی نموده و تراشه جدید کوالکام نیز احتمالا به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک چشمگیری خواهد کرد.

ایسوس از سیستم دوربین عمدتا مشابه با نسل قبل استفاده کرده و این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو اختصاصی 5 مگاپیکسلی روی پنل پشتی هستیم. دوربین جلویی مجهز به سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision OV32C Quad-Bayer بوده و تصاویر 8 مگاپیکسلی را در خروجی تولید می‌کند.

ابعاد ایسوس راگ‌فون 7 معادل 173x77x10.4 میلی‌متر و وزن آن برابر با 239 گرم است. مدل معمولی راگ‌فون 7 در مدل‌های رنگی مشکی (Phantom Black) و سفید (Storm White) روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که راگ‌فون 7 آلتیمیت تنها با رنگ‌آمیزی سفید قابل دسترس خواهد بود. هر 2 مدل دارای گواهینامه حفاظتی IP54 در برابر پاشیدگی مایعات هستند.

پیش‌سفارش ایسوس راگ‌فون 7 در کشورهای اروپایی و تایوان هم‌اکنون آغاز شده و این فرآیند از طریق فروشگاه آنلاین ایسوس و خرده فروشی‌های شریک قابل انجام است.

مدل پایه راگ‌فون 7 بدون سامانه خنک‌کننده AeroActive Cooler با قیمت‌‌گذاری پایه 999 یورویی عرضه شده و کاربران در صورت تمایل با پرداخت مبلغ 110 یورو بیش‌تر می‌توانند سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای را به‌طور مجزا خریداری نمایند. از سوی دیگر ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت با سامانه خنک‌کننده، 1399 یورو قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH