ایلان ماسک، تیک آبی‌ رنگ اکانت کریستیانو رونالدو در توییتر را حذف کرد!

در میان ورزشکاران حاضر در شبکه اجتماعی توییتر، کریستیانو رونالدو از بیش‌ترین تعداد فالوور برخوردار است. با این‌حال رسانه تحت مالکیت ایلان ماسک به‌دلیل عدم پرداخت هزینه اشتراک 8 دلاری ماهیانه توییتر بلو توسط رونالدو، تیک آبی رنگ اکانت این ورزشکار محبوب را حذف کرد.

با خریداری توییتر توسط ایلان ماسک طی یک قرارداد 44 میلیارد دلاری، این میلیاردر مشهور در سیاست‌های تجاری کمپانی خود، تغییراتی جدی را اعمال کرد. همچنین وی از تغییر رویکرد خود در قبال این اپلیکیشن خبر داد. از سوی دیگر مدیرعامل توییتر به منظور کاهش هزینه‌های این شرکت، دست به اقدامی بسیار جنجالی زد و بیش از 5000 نفر از کارمندان را اخراج کرد.

یکی از بزرگ‌ترین تحولات ایجاد شده توسط ایلان ماسک، راه‌اندازی سرویس اشتراک پولی موسوم به توییتر بلو بود. بر این اساس کاربران برای نمایش تیک آبی رنگ در کنار نام حساب‌کاربری توییتری خود هر ماهه بایستی مبلغ 8 دلار را پرداخت نمایند. افرادی که از پرداخت این مبلغ امتناع کنند؛ تیک آبی‌رنگ مبنی بر اصالت اکانت خود را از دست می‌دهند.

کلیه کاربران توییتر مشمول این قانون بوده و موقعیت اجتماعی یا شهرت آنها در کیفیت رویکرد کمپانی هیچ تاثیری نخواهد داشت. این قانون سخت‌گیرانه پیش‌تر برای 5 برنده سابق توپ طلای فوتبال در جهان نیز اعمال شده است. کریستیانو رونالدو با وجود در اختیار داشتن 108 میلیون فالوور در توییتر، محبوب‌ترین ورزشکار حاضر در این رسانه اجتماعی به‌شمار می‌رود.

با این‌حال توییتر اخیرا تیک آبی‌ رنگ را از اکانت این فوتبالیست پرتغالی حذف کرد و هنوز مشخص نیست که آیا وی برای دریافت دوباره تیک آبی رنگ دست به اقدام خاصی خواهد زد یا خیر.

پیش از این 2 بازیکن باشگاه فوتبال منچسترسیتی با اسامی آیمریک لاپورته و ریاض محرز ضمن انتقاد از سیاست‌های توییتر و ایلان ماسک اعلام کردند که با وجود برخورداری از توانایی مالی برای خریداری اشتراک توییتر بلو، جهت دریافت تیک آبی رنگ ثبت‌نام نخواهند کرد.

در همین راستا، ریاض محرز ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “من در گذشته یکبار دیگر نیز تیک آبی رنگ را از دست دادم و بابت فقدان آن هیچ نگرانی خاصی ندارم. من برای چنین ایده‌های عجیب و غریبی حاضر به پرداخت هزینه نیستم.” از سوی دیگر یکی از هواداران آیمریک لاپورته در فضای مجازی مدعی شد که این ورزشکار ثروتمند بوده و می‌تواند چنین مبلغی را پرداخت نماید.

با این‌حال بازیکن ملی‌پوش اسپانیایی در پاسخ اعلام کرد: “این موضوع فاقد اهمیت است. من برای قابلیتی که در گذشته کاملا خوب بوده و با تصمیم یک شخص دیوانه دستخوش تغییر شده است؛ حاضر به پرداخت هزینه نیستم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH