گوگل به منظور ساخت تبلیغات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

شرکت گوگل قصد دارد تا هوش مصنوعی را به ابزارها و سیستم‌های تولید تبلیغات وارد نماید. این موضوع امکان ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی پیچیده برای اساس محتوای تولید شده توسط بازاریاب‌ها را فراهم می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این سیستم طی ماه‌های آینده راه‌اندازی شده و طرح‌های مربوط به آن نیز ضمن یک رویداد داخلی برای تبلیغ‌کنندگان ارائه شده است.

در حال حاضر گوگل برای ایجاد اعلان‌های ساده که کاربران را به خریداری برخی محصولات تشویق می‌کنند؛ در کسب‌وکار تبلیغاتی خود از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. با این‌حال یکپارچه‌سازی آخرین ورژن هوش مصنوعی مولد امکان تولید تبلیغات خلاقانه‌تر را فراهم می‌کند.

سیستم جدید در بستر برنامه Performance Max ساخته خواهد شد (این برنامه گوگل از سال 2020 قابل دسترس است). این سیستم در تعیین چگونگی و موقعیت کارکرد تبلیغات و همچنین نحوه هزینه‌کرد بودجه تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن، نقش موثری ایفا خواهد کرد. سیستم جدید قادر به پردازش متون، تصاویر و ویدیوها خواهد بود.

با این‌حال برخی بینندگان حاضر در مراسم رونمایی ادعا می‌کنند که گوگل بابت ارائه اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی نگرانی دارد؛ چرا که هوش مصنوعی از این‌دست در خصوص واقعیات، هیچ ایده‌ای را در اختیار ندارد.

گوگل شخصا اعلام کرده که به منظور جلوگیری از این پدیده، بر روی سیستم‌های جدید هوش مصنوعی خود محدودیت‌هایی را اعمال خواهد کرد.

نشریه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش داد که گوگل در صدد افزودن طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به موتور جستجوگر خود است. همچنین این کمپانی پیش‌تر از ریات چت اختصاصی خود موسوم به Bard رونمایی کرده است.

این سیستم، بازخوردهای متفاوتی را از سوی کاربران دریافت کرد و برخی افراد متوجه وجود اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه در پاسخ‌های ارائه شده توسط آن شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH