قابلیت جدید واتس‌آپ منتشر شد؛ استفاده همزمان از یک اکانت بر روی 5 گوشی!

کاربران واتس‌آپ از مدت‌ها قبل خواهان امکان استفاده یکپارچه از یک حساب‌کاربری روی گوشی تلفن همراه و چند دستگاه دیگر بودند. این پیام‌رسان پیش‌تر در سال 2021 از قابلیت مذکور رونمایی کرد و اکنون بالاخره تلاش‌های واتس‌آپ به یک نتیجه‌گیری منطقی منجر شده است.

اکنون این سرویس احتمالا یکی از بزرگ‌ترین امکانات درخواستی کاربران را در اختیار آنها قرار داده است. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند از یک اکانت واتس‌آپ بر روی حداکثر 5 گوشی مختلف استفاده کنند. کاربر برای اتصال هر گوشی اضافی به اکانت واتس‌آپ بایستی همان رویکرد پیشین در خصوص مرورگرهای وب، تبلت‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ را دنبال نمایند.

هر گوشی لینک شده به‌طور مستقل به اکانت واتس‌اپ متصل می‌شود و رمزگذاری ایمن و end-to-end پیام‌ها، محتوای رسانه‌ای و تماس‌های کاربران را تضمین می‌کند. بعلاوه در راستای رویکرد محتاطانه و امنیتی واتس‌آپ، چنان‌چه گوشی اصلی کاربر برای مدت زمانی طولانی غیرفعال باشد (کمپانی در این رابطه توضیحات بیش‌تری ارائه نکرده است)؛ اتصال کلیه دستگاه‌های همراه به اکانت به‌طور خودکار قطع خواهد شد.

بنابراین اکنون کاربران بالاخره می‌توانند بدون خروج از واتس‌آپ بین چند گوشی مختلف جابه‌جا شوند. بنابراین استفاده از یک حساب‌کاربری واتس‌آپی بر روی چند گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر شده است.

در حال حاضر انتشار این به‌روزرسانی برای کلیه کاربران در سراسر جهان آغاز شده و این فرآیند طی هفته‌های آینده به پایان خواهد رسید.

همچنین پیام‌رسان واتس‌آپ طی هفته‌های آتی یک روش قابل دسترس‌تر برای اتصال اکانت به دستگاه‌های همراه را ارائه خواهد داد. بدین‌ترتیب کاربران با وارد نمودن شماره تلفن خود در سرویس تحت وب واتس‌آپ و در ادامه دریافت یک کد یکبار مصرف قادر به برقراری اتصال روی گوشی موبایل بوده و از اسکن کردن کد QR بی‌نیاز خواهند شد.

در حال حاضر این قابلیت صرفا در نسخه تحت وب واتس‌آپ ارائه می‌شود؛ اما کمپانی وعده داده که در آینده، دستگاه‌های همراه بیش‌تری به این قابلیت دسترسی پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH