ممنوعیت تصاویر بریده شدن سر توسط توییتر

twitterdenied

در طول چند هفته گذشته بارها در شبکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با تصاویر بریده شدن سر افراد بی‌گناه روبرو شدیم که البته بانی اصلی این تصاویر، گروهک داعش بوده است ولی بدون شک یک انسان عادی با دیدن این تصاویر، به‌شدت ناراحت خواهد شد و حتی در برخی از موارد، دیدن این‌گونه تصاویر موجب ایجاد بیماری‌های روانی و افسردگی خواهد شد و به همین دلیل نیز در یک اقدام مفید شاهد ممنوعیت تصاویر بریده شدن سر توسط توییتر هستیم.

به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی توییتر برای معیارهای روحی کاربران خود اهمیت زیادی را قائل است زیرا ابتدا و در جریان فوت رابین ویلیامز، به قوانین خود بخشی را افزود که به‌موجب آن تصاویر افراد فوت‌شده یا دچار شده به جراحت شدید، بنا به درخواست خانواده این افراد از روی این شبکه اجتماعی پاک خواهد شد که البته خبر آن را به‌طور کامل برای شما در آی‌تی رسان قراردادیم. این اقدام تنها قدم نخست توییتر بود زیرا این وب‌سایت قانونی را وضع کرده است که دیگر به شکایت خانواده‌ها نیازی ندارد.

بر اساس این قانون قرار است تا تمامی تصاویری که از حرکات وحشیانه و غیرانسانی گرفته می‌شوند، از روی این شبکه اجتماعی به‌طور خودکار پاک شوند. پیش‌ازاین، این نوع از پاک شدن عکس‌ها تنها مربوط به مواردی که شامل ارائه تصاویر برهنه و غیراخلاقی بودند بود ولی این بار این حرکت بسیار مناسب توییتر نیز راه را برای سایر شبکه‌های اجتماعی روشن کرده است تا بتوانند این مسیر مناسب را ادامه بدهند.

این موضوع از بازتاب رسانه‌ای بسیار بالای بریده شدن سر خبرنگار آمریکای توسط گروه داعش آغاز شد و این پدیده به‌اندازه‌ای در میان عموم مردم سروصدا به پا کرد که بسیاری با قرار دادن ویدیوها و یا تصاویر مربوط به این عمل وحشیانه در حساب کاربری شبکه اجتماعی، اقدام به تبلیغات رسانه‌ای برای مبارزه با این عمل نمودند. مدیر ارشد اجرایی توییتر که دیک کاستولو نام دارد دراین‌باره گفت که این شبکه اجتماعی تمامی ویدیوها و عکس‌های مربوط به این اقدام وحشیانه را از روی تمامی حساب‌های کاربری موجود در این شبکه اجتماعی پاک خواهد نمود.

کاستولو در بیانیه رسمی خود از طریق اکانت شخصی توییتر گفت: «ما به‌صورت جدی با تمامی حساب‌های کاربری که برای انتشار این‌گونه تصاویر اقدام کرده باشند برخورد کرده‌ایم و این کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.»

جیمز فولی که یک خبرنگار مستقل بود، دو سال پیش در سوریه دزدیده شد و چندی پیش، گروه داعش در پاسخ به حمله هوایی نیروهای نظامی آمریکا به این گروه، این خبرنگار را در مقابل دوربین سر بریدند که این فیلم در شبکه اینترنت به‌سرعت پخش شد. البته هنوز شبکه‌هایی مانند یوتیوب که مهم‌ترین رسانه پخش ویدیو در سراسر نت محسوب می‌شوند، این ویدیو را برای پخش تائید نکرده‌اند.

 

1 در مورد “ممنوعیت تصاویر بریده شدن سر توسط توییتر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH