مشکل تغییر ساعت تابستانی در ایران برای ویندوز حل شد!

کمپانی مایکروسافت در اقدامی جدید، مشکل تغییر ساعت تابستانی در ایران را برای ویندوز رفع کرد. اکنون بیش از یک ماه از عدم تغییر ساعت رسمی کشور می‌گذرد، در این میان، بسیاری از کاربران مشکل تغییر خودکار ساعت را در ویندوز مطرح کرده بودند.

بخاطر قانون جدیدی که دولت وضع کرد، برخلاف سال‌های گذشته دیگر قرار نیست ساعت رسمی کشور تغییر کند. با این وجود، بیشتر گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به صورت خودکار یک ساعت به جلو کشیده شدند، همین موضوع باعث دردسر و سردرگمی کاربران شد.

برخی از کاربران ایرانی نیز موفق شدند به صورت دستی دوباره ساعت رسمی کشور را در دستگاه‌های هوشمند خود از جمله لپ‌تاپ و گوشی‌های همراه یک ساعت به عقب برگردانند ولی برخی دیگر همچنان از این موضوع شکایت دارند. با به جلو کشیده شدن ساعت دستگاه‌های موجود در ایران، بسیاری از برنامه‌ها و خدمات نرم‌افزاری موبایلی و اینترنتی نیز دچار مشکل شدند.

نکته جالب اینجاست که حتی در ساعت شبکه خبر نیز اختلالات فراوانی ایجاد شد. ساعت این شبکه یک ساعت به جلو کشیده شد و بینندگان را دچار شک و تردید کرد. حالا که یک ماه از این مشکل می‌گذرد، مایکروسافت اعلام کرد که می‌خواهد این مشکلات را در بروزرسانی جدیدش برطرف کند.

در حال حاضر، در بروزرسانی جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 این مشکل برطرف شده و کاربران هم اکنون اعلام کردند که ساعت رسمی کشور در ویندوز اعمال شده است. کمپانی مایکروسافت گفته است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند علاوه بر آپدیت ویندوز خود، نسبت به رفع این مشکل نیز اقدام کرده و ساعت دستگاه‌های ویندوزی خود را با ساعت رسمی کشور هماهنگ کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH