ویژگی جدید اینستاگرام امکان مخفی‌‌سازی پست‌ها از برخی دوستان را فراهم می‌کند

بر اساس محتوای توییتی که توسط الساندرو پالوزی؛ کارشناس مهندسی معکوس و توسعه‌دهنده موبایل منتشر شده است؛ اینستاگرام قصد دارد تا قابلیت مخفی‌سازی پیام‌های ارسالی از کلیه افراد به جز دوستان نزدیک را به پلتفرم خود اضافه کند.

تصاویر اسکرین‌شات ضمیمه شده به توییت آقای پالوزی نشان می‌دهند که آن‌دسته از کاربران اینستاگرام که نسبت به انتشار پست در این پلتفرم اقدام می‌کنند؛ می‌توانند به زبانه جدید Audience مراجعه کرده و پیام‌های خود را برای همه یا صرفا دوستان نزدیک خود قابل مشاهده نمایند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند استوری‌ها و فیدهای اینستاگرام خود را به‌صورت انحصاری در دسترس دوستان نزدیکشان قرار دهند.

کارشناسان تصور می‌کنند که بخش جدیدی در اینستاگرام ایجاد شده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند فهرستی از دوستان نزدیک را ایجاد نموده و پست‌های مخفی شده از دیگران را مشاهده کنند. اینستاگرام تحت مالکیت شرکت متا قرار دارد. این کمپانی پیش‌تر در سال 2012 طی قراردادی با ارزش 1 میلیارد دلار، اینستاگرام را خریداری کرد. از آن زمان تا به امروز چند ویژگی مختلف به این پلتفرم رسانه اجتماعی افزوده شده است.

ماه گذشته قابلیت جدیدی به اینستاگرام افزوده شد؛ مشخصه‌ای که کاربران این پلتفرم از مدت‌ها قبل خواهان دسترسی به آن بودند. این ویژگی، امکان افزودن چندین لینک به پروفایل اینستاگرام کاربر نام دارد.

مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل متا اذعان کرد که این ویژگی یکی از موارد درخواستی کاربران برای پلتفرم اینستاگرام بوده است. همچنین اینستاگرام اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا به عکس‌ ارسال شده در فید، یک موسیقی متن را اضافه کنند. بعلاوه این ویژگی روی پست‌ها و یادداشت‌های اینستاگرام نیز تست شده است. هنوز مشخص نیست که مشخصه Close Friends چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

اینستاگرام در ابتدا به‌عنوان یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس راه‌اندازی شد و از آن زمان تا به امروز مسیری طولانی را پشت سر گذاشته است. این برنامه در ابتدا شامل فیلترهایی بود که کاربران پیش از اشتراک‌گذاری عکس‌ها با سایرین می‌توانستند از آنها استفاده کنند. نهایتا اینستاگرام از رقیب خود یعنی اسنپ‌چت الگوبرداری کرد و ویژگی استوری را در پلتفرم خود ارائه داد. این ویژگی، تصاویر و ویدیوها را به ترتیب پست شدن آنها طی مدت 24 ساعت گذشته نمایش می‌دهد.

استوری احتمالا مهم‌ترین ویژگی افزوده شده به اینستاگرام قلمداد می‌شود. تعداد کاربران فعال ماهیانه برای این پلتفرم تا ماه مارس امسال برابر با 2.35 میلیارد نفر بوده است. اکنون بسیاری بر این باورند که اینستاگرام بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH