پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال گذشته معرفی شدند

طبق گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شد، پرفروش‌ترین خودروها در سراسر جهان در سال 2022 مشخص شدند. اولین خودرو، تویوتا کرولا نام دارد که موفق شد با فروش 1.12 میلیون دستگاه، در صدر این فهرست قرار گیرد.

این دستگاه با فروش بیش از یک میلیونی خود به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال 2022 تبدیل شد.

تویوتا همواره در میان با ارزش‌ترین برندهای خودرو در جهان حضور دارد. این کمپانی موفق شد از سال 2022، پس از تسلا در جایگاه دوم قرار بگیرد و با سایر رقبا مانند مرسدس بنز یا هوندا نیز رقابت کند.

خودروی تویوتا RAV4 نیز با فروش جهانی 0.87 میلیون دستگاه پس از تویوتا کرولا در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این مدل پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند در بازار ایالات متحده شناخته می‌شود.

شاسی بلند فورد سری F که در گذشته در بازارهای آمریکای شمالی به شدت طرفدار پیدا کرده بود، اکنون با فروش جهانی 0.79 میلیون دستگاه خود در سال 2022 توانست در رتبه سوم قرار گیرد و پس از تویوتا کرولا و تویوتا RAV4 به عنوان پرفروش‌ترین خودرو شناخته شود.

همچنین باید اشاره کنیم که فروش کلی خودروها در جهان در سال 2022 66.1 میلیون دستگاه محاسبه شده، این در حالی است که میزان آن در سال 2021 به 66.7 میلیون دستگاه می‌رسید. در نتیجه، آمار فروش کلی خودروهای جهان در سال 2022 کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH