صرافی ارز دیجیتال بیترکس ورشکست شد!

یک ماه پیش بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که شرکت بیترکس یک صرافی ثبت نشده‌ دارد. حالا به تازگی این کمپانی برای ورشکستگی تشکیل پرونده داده است.

در دادگاه، این شرکت گفته بود که تعداد طلبکاران این کمپانی به بیش از 100 هزار طلبکار می‌رسد، همچنین دارایی‌ها و بدهی‌های آن نیز بین 500 تا 1 میلیارد دلار محاسبه شده است. دو شرکت Bittrex Malta Ltd و Bittrex Malta Holdings Ltd نیز برای حمایت از ورشکستگی در ناحیه دلاور رجوع کرده بودند.

کمتر از یک ماه پیش، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از شرکت بیترکس به دلیل فعالیت در یک صرافی و آژانس تسویه ثبت نشده شکایت کرد. در گذشته، کمپانی بیترکس عنوان کرده بود که اگر روزی این شرکت بخواهد خدمات‌رسانی خود را در آمریکا خاتمه دهد، تنها به دلیل محیط نظارتی به شدت محدودکننده این منطقه است.

داده‌های وب‌سایت The Block نیز نمایانگر این هستند که صرافی بیترکس در سال 2018، یکی از بزرگترین صرافی‌های ایالات متحده بوده و در آن زمان نیز موفق شد سهم 23 درصدی از دلار در بازار را به خود اختصاص دهد. این میزان در سال 2021 به زیر 1 درصد سقوط کرد و از آن زمان تا به حال این شرکت نتوانسته به همان سهم اولیه خود دست پیدا کند.

سخنگوی این شرکت نیز در دادگاه عنوان کرده بود که تشکیل پرونده ورشکستگی تأثیری بر بیترکس جهانی نخواهد گذاشت. او همچنین گفت که پس از 30 آوریل این شرکت هیچگونه فعالیتی در ایالت متحده نداشته و قصد داریم فصل 11 ورشکستگی در دادگاه فدرال در دلاور را اعلام کنیم.

او در آخر اشاره کرد که این اقدامات تاثیری بر بیترکس نخواهد گذاشت و همچنان می‌توانیم به صورت جهانی برای مشتریان خود در خارج از ایالات متحده خدمات ارائه کنیم.

همچنین این نکته قابل‌ توجه است که افرادی که قبل از پایان ماه آوریل وجوه خود را از این پلتفرم برداشت نکرده‌اند نیز نیازی نیست نگران باشند؛ چرا که کمپانی بیترکس گفته اولویت اصلی این شرکت، اطمینان مشتری بوده و آنها نباید برای این موضوع احساس نگرانی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH