هر چیزی که باید درباره شیائومی volte یا تماس با صدای HD بدانید + نحوه فعال‌سازی

ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات مفید و جامعی درباره شیائومی volte به شما ارائه کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اگر برایتان سوال پیش آمده که اصلا volte یعنی چه، باید بگوییم که فعال‌سازی volte یا VOLTE در گوشی‌های هوشمند موجب می‌شود در هنگام تماس و مکالمه کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید.

مهم نیست که از کدام اپراتور استفاده می‌کنید، چون در هر صورت با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید کیفیت صدای HD را در مکالمه‌ها فعال‌سازی کنید. در اصل VoLTE کوتاه شده عبارت voice over long-term evolution است. همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، این فناوری به کاربر کمک می‌کند تا در بستر اینترنت (VOIP) و بدون نیاز به خط و اپراتور تلفن، به راحتی صوت انتقال دهد و تماس خوبی را تجربه کند.

در این روزها، همه گوشی‌های جدید با این فناوری وارد بازار می‌شوند. ولی این امکان وجود دارد که در هنگام کار با آن، مشکلات زیادی را تجربه کرده و نتوانید به درستی با آن کار کنید. اگر گوشی هوشمند شیائومی دارید و مایل هستید که از فناوری شیائومی volte استفاده کنید ولی نمی‌دانید که چطور باید آن را فعال کنید، تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

شاید شما هم علامت volte را در بالای گوشی خود دیده باشید. اکنون با وجود شبکه‌های VOLTE یا 4G، دیگر فعال‌سازی شیائومی volte کار سختی نیست و این امکان را می‌دهد تا علاوه بر برقراری تماس‌هایی با کیفیت بالا، مصرف باتری دستگاه را نیز بهبود ببخشیم.

شیائومی volte چیست؟

شیائومی volte یا VoLTE قابلیت خوبی است که در همه گوشی‌ها وجود دارد و به کاربر امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به اینترنت، تماس برقرار کند و به لطف پهنای باند زیاد، در طول تماس از کیفیت خوب و سرعت بالا بهره‌مند شود. این ویژگی در گوشی‌های شیائومی نیز طراحی شده است ولی ممکن است اشکلات فنی مانع از فعال‌سازی آن در این دستگاه‌ها شده باشد.

برای استفاده از آن، دو کاربری که می‌خواهند باهم تماس برقرار کنند، باید این ویژگی را در گوشی خود فعال کرده باشند، در غیر این صورت، امکان ایجاد تماس با این فناوری وجود نخواهد داشت. برای استفاده از شیائومی volte باید دستگاه و اپراتور سیم‌کارت شما از این ویژگی پشتیبانی کند.

همچنین، دستگاه شما باید به نرم‌افزار سفارشی اپراتور سیم‌کارتتان مجهز شده باشد. علاوه بر آن، گوشی هوشمند کاربر باید از فناوری LTE/4G برخوردار باشد.

مزایای شیائومی volte

استفاده از ویژگی شیائومی volte مزایای زیادی دارد. همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا در طول تماس، از سرعت (تا 13 کیلوبیت در ثانیه) و کیفیت صدای بهتری بهره‌مند شود. معمولا تماس‌های عادی که در شبکه 3G یا 2G انجام می‌شوند، سرعتی کمتر از 8 کیلوبیت در ثانیه دارند.

همچنین، در طول تماس، دستگاه در محدوده LTE/4G باقی می‌ماند. یکی دیگر از نکات مثبت آن که حتما هیجان‌زده‌تان می‌کند، این است که شما می‌توانید در طول تماس، در اینترنت بگردید و در برنامه‌های مختلف به صورت آنلاین حضور داشته باشید؛ این مزیت یکی از دلایل مهم برای استفاده هرچه زودتر از این قابلیت است که می‌تواند برای گیمرها نیز بسیار مفید و کاربردی باشد.

شیائومی volte

حتما می‌دانید که در طول تماس‌های عادی با سیم‌کارت، اینترنت دستگاه قطع می‌شود و کاربر نمی‌تواند در حین تماس، وب‌گردی کند یا به دیگر امور آنلاین بپردازد. هزینه مکالمات از این طریق نیز هیچ فرقی با مکالمات عادی ندارد و به همان میزان از کاربر کسر می‌شود.

شیائومی volte قادر است مانند تماس‌های VoIP (برقراری تماس از طریق واتساپ، وایبر، اسکایپ و غیره) انرژی کمی استفاده کند و عمر باتری افزایش یابد؛ در نتیجه، باتری دیرتر خالی می‌شود. این قابلیت از طریق شبکه‌ وای‌فای هم منتقل می‌شود و سرویس‌های خوبی از جمله کمتر کردن زمان برقراری تماس ارائه می‌کند.

فعال‌سازی شیائومی volte

روش فعال‌سازی شیائومی volte در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول متفاوت است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در ابتدا نحوه فعال‌سازی شیائومی volte در اپراتور همراه اول را معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ اپراتور ایرانسل می‌رویم.

برای استفاده از سرویس volte در اپراتور ایرانسل و همراه اول باید سیمکارت نسل چهارم (4G) این دو اپراتور را از قبل تهیه کرده باشید، اگر در حال حاضر می‌توانید به اینترنت همراه 4G متصل شوید، یعنی سیمکارت شما 4G است.

نحوه فعال‌سازی شیائومی volte در اپراتور همراه اول

اگر سیمکارت همراه اول دارید و مایل هستید شیائومی volte را در آن فعال کنید، از روش زیر اقدام کنید:

1- ابتدا باید با شماره گیری کد دستوری #2431*10* قابلیت VOLTE را فعال‌سازی کنید.

2-سپس از بخش تنظیمات دستگاه به SIM cards & mobile networks بروید.

 

3-سیمکارتی که می‌خواهید volte را برایش فعال کنید انتخاب کنید و سپس روی use VOLTE یا VOLTE Calls بزنید.

 

اگر این گزینه‌ها به شما نمایش داده نمی‌شوند، کد مقابل یعنی *#*#86583#*#* را به همین ترتیبی که می‌بینید شماره‌گیری کنید. کمی بعد با پیام VOLTE Carrier check was disabled روبرو می‌شوید. حالا گوشی را ریستارت کنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

روش دیگری نیز برای فعال‌سازی این قابلیت در گوشی شیائومی وجود دارد که در آن باید برنامه‌ای به نام TelFi را دانلود و نصب کنید. لینک دانلود را در پایین قرار دادیم.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که این برنامه تنها برای اندروید 10 و پایین‌تر مناسب است. بعد از نصب TelFi، شماره سیم کارت خود در این اپلیکیشن وارد کنید تا پروسه ثبت‌نام آغاز شود. سپس، پیامی مبنی بر فعال‌ شدن قابلیت VoLTE روی نمایشگر گوشی مشاهده می‌کنید.

نحوه فعال‌سازی شیائومی volte در اپراتور ایرانسل

برای فعال‌سازی شیائومی volte در اپراتور ایرانسل دقیقا باید مراحل بالا را که برای همراه اول بیان کردیم، طی کنید؛ تنها چیز متفاوت، نوع سیم کارت است که اینجا باید به جای همراه اول، ایرانسل را انتخاب کنید. برای این کار کافی است از مراحل زیر اقدام کنید:

  1. برای سیمکارت ایرانسل نیازی به فعال‌سازی از طریق کد دستوری نیست.
  2. از بخش تنظیمات دستگاه به SIM cards & mobile networks بروید.
  3. سیم کارت ایرانسل را انتخاب کنید.
  4. در آخر نیز روی use VOLTE یا VOLTE Calls بزنید تا این ویژگی برایتان فعال‌سازی شود.

 

نحوه غیر فعال‌سازی شیائومی volte

اگر می‌خواهید قابلیت شیائومی volte را در گوشی خود غیر فعال کنید، کافی است از مراحلی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اقدام کنید؛ یعنی در ابتدا به تنظیمات، SIM cards & mobile networks بروید و روی سیمکارت مورد نظر بزنید. اکنون نیز باید گزینه Use VoLTE را غیرفعال کنید. به همین راحتی، قابلیت شیائومی volte را خاموش کردید!

فعال کردن شیائومی WiFi Calling

برقراری تماس از طریق وای‌فای یا همان VoWifi یکی از قابلیت‌های خوبی است که کاربران می‌توانند با فعال کردن آن از سرویس‌های جذابش استفاده کنند. البته برای بهره بردن از آن، باید در ابتدا شیائومی volte را روشن کنید.

شیائومی volte

یکی از مزیت‌های VoWifi یا همان WiFi Calling این است که فرد می‌تواند بدون توجه به آنتن‌دهی سیمکارت یا اپراتور، با فرد دیگری تماس برقرار کند. هزینه تماس نیز از شارژ سیم کارت کسر می‌شود. حالا شیائومی با استفاده از قابلیت ROM MiUi خود ویژگی VoWiFi را برای تمام دستگاه‌های خود که به ویژگی VoLTE مجهزند، عرضه کرده است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا کد *#*# 869434#*#* را شماره‌گیری کنید.
  2. اکنون پیامی با این مضمون VoWiFi carrier check has been disabled روی صفحه نمایش داده می‌شود.
  3. با استفاده از دیتای سیمکارت، به شبکه وای‌فای متصل شوید و گزینه تماس وای‌فای را فعال کنید.
  4. حالا این گزینه در نوار اعلانات حضور پیدا کرده است.
  5. پس از فعال شدن آن، حالت پرواز را روشن کنید تا وای‌فای غیرفعال شود.
  6. سپس دوباره آن را روشن کنید؛ اکنون گزینه WiFi Calling به صورت خودکار فعال می‌شود.
  7. در آخر، به یک شبکه وای‌فای وصل شوید و از طریق VoWifi تماس بگیرید.

رفع مشکل WiFi Calling در دستگاه‌های شیائومی

اگر دو سیمکارت در دستگاه خود داشته باشید، ممکن است در هنگام استفاده از این قابلیت، با مشکل روبرو شوید. چون با فعال کردن حالت پرواز، دیتای هر دو سیم کارت قطع می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید به جای روشن کردن حالت هواپیما به تنظیمات بروید و در بخش SIM cards & mobile networks، گزینه preferred mobile network را برای هر شبکه‌ای که در آن منطقه در دسترس نباشد، فعال کنید.

کد USSD برای WiFi Calling روی تمام دستگاه‌های شیائومی به جز Android One مانند Mi A1 ،Mi A2 ،Mi A2 Lite ،Mi A3 و … کار می‌کند. پس از تغییر شبکه به 2G یا 3G، گزینه WiFi Calling را خواهید دید. پس از قطع اتصال وای‌فای نیز آن را به 4G برگردانید.

سوالات متداول

شیائومی volte چیست؟

شیائومی volte یا VoLTE قابلیت خوبی است که در همه گوشی‌ها وجود دارد و به کاربر امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به خط و اپراتور تلفن، تماس برقرار کند و به لطف پهنای باند زیاد، در طول تماس از کیفیت خوب و سرعت بالا بهره‌مند شود.

برای استفاده از شیائومی volte باید دستگاه و اپراتور سیم‌کارت شما از این ویژگی پشتیبانی کند و گوشی هوشمند کاربر باید از فناوری LTE/4G برخوردار باشد.

مزایای شیائومی volte چیست؟

استفاده از ویژگی شیائومی volte مزایای زیادی دارد. همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا در طول تماس، از سرعت و کیفیت صدای بهتری بهره‌مند شود. همچنین شما می‌توانید در طول تماس، در اینترنت بگردید و در برنامه‌های مختلف به صورت آنلاین حضور داشته باشید که برای گیمرها نیز بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

هزینه مکالمات از این طریق نیز هیچ فرقی با مکالمات عادی ندارد و به همان میزان از کاربر کسر می‌شود. شیائومی volte عمر باتری را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه، باتری دیرتر خالی می‌شود. زمان برقراری تماس نیز کاهش می‌یابد.

آیا می‌توانم شیائومی volte را در اپراتور ایرانسل و همراه اول فعال کنم؟

بله، همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، کاربران ایرانسل و همراه اول می‌توانند با استفاده از مراحل بالا، این ویژگی را در دستگاه‌های خود فعال کنند. برای این کار کافی است نگاه مختصری به مقاله بیاندازید.

چگونه شیائومی volte را غیر فعال‌ کنیم؟

برای خاموش کردن قابلیت شیائومی volte، کافی است از مراحلی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اقدام کنید؛ یعنی در ابتدا به تنظیمات، SIM cards & mobile networks بروید و روی سیمکارت مورد نظر بزنید. اکنون گزینه Use VoLTE را غیرفعال کنید.

شیائومی WiFi Calling چیست؟

برقراری تماس از طریق وای‌فای یا همان VoWifi یکی از قابلیت‌های خوبی است که فرد می‌تواند بدون توجه به آنتن‌دهی سیمکارت یا اپراتور، با فرد دیگری تماس برقرار کند. هزینه تماس نیز از شارژ سیمکارت کسر می‌شود. حالا شیائومی با استفاده از قابلیت ROM MiUi خود ویژگی VoWiFi را برای تمام دستگاه‌های خود که به ویژگی VoLTE مجهزند، عرضه کرده است.

جمع‌بندی

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم! ما سعی کردیم در این مطلب تمام روش‌هایی که برای فعال کردن قابلیت شیائومی volte به آن نیاز دارید، را بیان کنیم. امیدواریم که توانسته باشید از اطلاعات بالا به خوبی استفاده کنید و این مطلب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.

2 در مورد “هر چیزی که باید درباره شیائومی volte یا تماس با صدای HD بدانید + نحوه فعال‌سازی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH