سامسونگ به‌دنبال ساخت ربات چت هوشمند مشابه با ChatGPT است

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ به منظور ساخت یک پلتفرم هوش مصنوعی مشابه ChatGPT با شرکت Naver همکاری نموده است. با این‌حال ظاهرا این ابزار هوشمند برخلاف ChatGPT به‌صورت داخلی توسط کارمندان سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سامسونگ اخیرا از مخاطرات به‌کارگیری ChatGPT در یک محیط سازمانی به شکلی ناخوشایند آگاه شد. مدتی قبل بخش‌هایی از اطلاعات حساس مربوط به نیمه‌هادی‌های سامسونگ از طریق ChatGPT به بیرون درز پیدا کرد.

در آن زمان تعدادی از کارمندان سعی کردند تا برای تسهیل فعالیت‌های خود از این ابزار استفاده کنند. در واقع آنها متوجه نبودند که اطلاعات و بلوک‌های کد که با هوش مصنوعی مولد به اشتراک می‌گذارند؛ به بخشی از ساختار ChatGPT تبدیل شده و در سرورهای راه دور و خارج از دسترس سامسونگ ذخیره می‌شوند.

از آن زمان به بعد، سامسونگ استفاده کارمندان خود از ChatGPT را ممنوع اعلام کرد. با این‌حال بر اساس گزارش‌ها این شرکت کماکان از ایده کمک‌رسانی به نیروی کار خود از طریق هوش مصنوعی مولد دست نخواهد کشید. در همین راستا غول کره‌ای با شرکت Naver Corp همکاری نموده است. این همکاری با هدف توسعه مشترک یک پلتفرم هوش مصنوعی به‌صورت اختصاصی و انحصاری برای استفاده کارمندان سازمانی سامسونگ شکل گرفته است.

این ابزار با استفاده از اطلاعات حساس مربوط به نیمه‌هادی‌ها و داده‌های کمپانی تولید خواهد شد. هوش مصنوعی مولد سامسونگ همانند ChatGPT باز نخواهد بود؛ بلکه به‌صورت انحصاری در دسترس کلیه کارمندان واحد Device Solutions قرار خواهد گرفت. در ادامه و پس از اجرای تست‌های میدانی، این ابزار احتمالا در دسترس کارمندان سایر واحدهای سامسونگ مانند بخش Device eXperience نیز قرار می‌گیرد (این واحد مسئولیت تولید گوشی‌های تلفن همراه و لوازم خانگی را بر عهده دارد).

از آنجا که هوش مصنوعی بومی سامسونگ بر روی سرورهای داخلی این شرکت استقرار یافته و منحصرا در دسترس کارمندان کمپانی خواهد بود؛ لذا احتمالا در کمک‌رسانی به غول کره‌ای بهتر از ChatGPT عمل خواهد کرد. به‌عنوان مثال سامسونگ احتمالا داده‌های حساس مربوط به نیمه‌هادی‌های خود را در اختیار شرکت Naver قرار داده و در ادامه این اطلاعات در هوش مصنوعی مولد پیاده‌سازی می‌شوند.

این پدیده به کارمندان سامسونگ امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از نشت سورس کد مربوط به نیمه‌هادی‌ها در فضای ابری عمومی از پتانسیل واقعی هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. نکته مهم‌تر اینکه ربات چت هوشمندی که توسط شرکت‌های سامسونگ و Naver تولید خواهد شد؛ بهتر از تمامی مدل‌های هوش مصنوعی مولد قادر به درک زبان کره‌ای خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH