پردازنده اَبَر تبلت نکسوس با 192 هسته گرافیکی عرضه می‌شود!

تاکنون اخبار زیادی در خصوص نکسوس X شنیده‌ایم، اما در مقابل شاید اطلاعات کمی در خصوص آخرین تبلت نکسوس وجود دارد! تاکنون می‌دانیم که این تبلت قطعا تولید خواهد شد و سایز صفحه نمایش آن 8.9 اینچ و رزولوشن در نظر گرفته شده برای آن نیز 12560 در 1600 پیکسل خواهد بود. آخرین اخبار حاکی از آن بود که این تبلت با پردازنده 64 بیتی و بسیار قدرتمند Tegra K1 عرضه می‌شود که این خبر به احتمال بسیار قوی درست بوده و تایید می‌شود!

CPU-Z در تازه‌ترین افشاگری خود، اطلاعات مربوط به تبلت جدید نکسوس را به ما نشان داده است! معمولا اطلاعاتی که از سوی CPU-Z منتشر می‌شود قطعا درست بوده و احتمال اشتباه آن تقریبا غیر ممکن است و این اطلاعات توسط TKTech نیز تایید شده است. این گزارش بیان می‌دارد که تبلت نکسوس از پردازنده 64 بیتی Tegra K1 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز با رابط گرافیکی Kepler همراه 192 هسته بهره می برد! این چیپست با این گرافیک به راحتی توانایی رقابت با کنسول های بازی نظیر PS3 و XBOX360 را نیز دارد. می‌توان گفت با این شرایط این چیپ یکی از قدرتمندترین تولیدات در این حوزه است و برای اولین بار است که توسط کمپانی Nvidia عرضه می‌شود!

به گفته انویدیا، این چیپست حداقل 1.5 برابر قدرتمندتر از سایر پردازنده‌های گرافیکی کمپانی‌های دیگر عمل می‌کند، بدون اینکه بر مصرف باتری تاثیر منفی بگذارد! رابط گرافیکی این پردازنده از موتور قدرتمند Unreal Engine 4 استفاده می‌کند که به‌طور کامل Direct X 11 و Open GL 4.4 را پشتیبانی و ساپورت می‌کند. با این شرایط، این قابلیت بسیار بیشتر از توانایی سیستم عامل اندروید است. اندروید L تنها قابلیت پشتیبانی از Open GL 3.1 را داراست.

همان‌طور که بیان شد چیپست جدید Nvidia که بانام Denver عرضه خواهد شد 64 بیتی بوده و با ثبت بنچمارک های عجیب و غریب، یکی از بهترین تولیدات در این حوزه به شمار می‌رود. این پردازنده را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلت فوق‌العاده نکسوس دانست.

 

 Nexus-8-Tegra-K1

1 در مورد “پردازنده اَبَر تبلت نکسوس با 192 هسته گرافیکی عرضه می‌شود!”

  1. wooooooooooooooooooooooooooooooooooow
    باید خیلی جالب باشه ولی قیمتش نجومی
    کسی کلیه دل جیگر چشم چیزی نمیخواد دیگه تصمیم گرفتم یکی نکسوس بخرم بوخودا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH