بررسی بازی Clash of Clans: نبرد قبیله‌ها!

همین الان بخوانید: کلش آف کلنز با انبوهی از نیروهای جدید (معدنچی و بچه اژدها) و افزودن زبان فارسی آپدیت شد!

چند سال پیش بود که عنوانی به نام تراوین، توانست سر و صدای زیادی میان گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌ها (به خصوص آنلاین) به راه بیندازد. بازی‌ای که نه از گرافیک خاصی بهره می‌برد و نه هیجان یک عنوان اکشن یا شوتر را با خود به یدک می‌کشید. تقریبا با هر کامپیوتری هم می‌شد آن را بازی کرد و نیاز به سخت‌افزار خاصی نداشت. در واقع استقبال از این بازی به قدری در کشور ما زیاد شد، که نسخه مخصوص به ایران آن با دامین ir‌ نیز راه اندازی گردید و تب آن به میزانی بالا رفت که در برخی از شرکت‌ها و ادارات، به منظور جلوگیری کارمندان از بازی کردن در تراوین، قوانینی نیز وضع شد! تراوین را می‌توان یکی از نخستین بازی‌های سبک RTS دانست که در آن شما همچون بازی‌های استراتژیک چون Age Of Empires به عنوان لیدر اصلی در ساخت و ساز یک شهر، روستا یا قبیله ظاهر شده و در مدت زمانی نسبتا طولانی (۱ تا ۶ ماه) بازی خود را ادامه می‌دهید.

Clash of Clans که به معنی برخورد قبلیه‌ها است، این بار شما را در نقش یک رییس (شاید هم خدای!) قبیله به نقش آفرینی وا می‌دارد و برای آنکه به ادامه بازی ترغیب‌تان کند، از انواع و اقسام روش‌ها بهره می‌گیرد و بایستی عنوان هم کرد که در این راه سازنده یعنی Super Cell بسیار موفق عمل کرده است. جالب است بدانید که درآمد این شرکت در سال گذشته، رقمی بالغ بر ۸۲۹ میلیون دلار بوده که یکی از عوامل موفقیت آن Clash of Clans است، عنوانی که تا نزدیک به روزانه ۱ میلیون دلار هم برای این کمپانی سودآوری داشته است. االبته این بازی در سری عناوین F2P یا Free to Play قرار می‌گیرد و لازم نیست که هیچ مبلغی را برای شروع بازی و حتی اتمام آن بپردازید؛ اما همیشه روش‌های زیرکانه‌ای برای پول در آوردن وجود دارد!

چگونه شروع می‌شود؟

برای ورود به دنیایی که پر از قبلیه‌های مختلف از سرتاسر دنیاست، تنها به یک گوشی هوشمند (اندرویدی یا iOS) نیاز دارید و پس از آن شما صاحب یک قبیله بسیار کوچک هستید که برای گسترش آن به دو منبع نیاز دارید. اول طلا و سپس اکسیر که همین امر سبب می‌شود تا از پیچیدگی سایر بازی‌های این سبک که به طور معمول بالای ۴ نوع منبع برای پیشرفت دارند، کاسته شود و تمرکز شما بر روی موارد دیگر همچون ساختار دفاعی و تاکتیک‌ها هجومی برود. البته یک خانم با لباسی روستایی، همیشه به شما در پیشبرد بازی و اعلانات کمک می‌کند.

clash-of-clans-10

گرافیک بازی چگونه است؟

باید به طراحان این بازی، یک نمره بالا نه به خاطر گرافیک فوق‌العاده، بلکه به دلیل ساختار دوست داشتنی آن اعطا کرد،‌جایی که اشکال و رنگ‌آمیزی ساختمان‌ها و نیروها به نحوی است که به زودی از دیدن‌شان خسته نخواهید شد. یکی از نکات مثبت در این بین، تغییر شکل تمام ادوات بازی پس از هر مرحله آپگرید شدن است، به طوری که حتی نیروهای شما بعد از آنکه یک مرحله قوی‌تر می‌شوند، در ساختار ظاهری و زره آن‌ها تفاوت به وجود می‌آید و همین امر تا حد زیادی از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می‌کند. دیدن قبیله‌هایی که پیشرفت زیادی در بازی داشته‌اند، به خوبی نشان از گرافیک و جزئیات بالای Clash of Clans‌ دارد.

clash-of-clans-8

صدا گذاری چه؟

بهتر است که یک بازی با سبک RTS را اصلا با عنوانی چون شوتر اول شخص کنسول‌های بازی مقایسه نکنید! در واقع عنصری چون صدا در این مدل از بازی‌ها که بیشتر از همه با موبایل انجام می‌شود (و بسیاری آن را در محیط‌های پر سر و صدا انجام می‌دهند) به مهمی عناوین کامپیوتر و کنسول‌ها نیست. البته صدا گذاری بازی با آنکه تلاش شده تا تفکیک پذیری خوبی داشته باشد، اما به دلچسبی گرافیک آن نبوده و شاید همان عدم توجه کاربر به این بخش از بازی، سازندگان را خیلی هم به ایجاد یک اثر ماندگار در این قسمت، ترغیب نکرده باشد.

داستان بازی به چه شکل پیش می‌رود؟

حقیقت این است که Clash Of Clans تقریبا هیچ داستانی ندارد! شما صاحب یک قبیله هستید که بایستی آن را دائما ارتقا داده و ساختمان‌هایی پیشرفته‌تر، تجهیزات دفاعی مستحکم‌تر و نیروی هجومی ورزیده‌تری برای آن بسازید. پس فقط بر روی همین اصل تمرکز کرده و به مواردی چون داستان یا سیر مشخص یک رویه نباشید، اگرچه که سازنده تلاش کرده تا با طراحی یک سری از دهکده‌هایی که مربوط به گابلین‌ها یا به نوعی افراد شرور است، شما را وارد این نوع از بازی هم بکند، اما به طور معمول و با گذشتن از چند مرحله آن، چنین سیر داستانی (که البته هیچ محتوایی هم ندارد) را رها کرده و به همان شکل اصلی رقابت باز خواهید گشت.

clash-of-clans-6

چه پیش‌نیازهایی برای بازی لازم است؟

اولین پیش نیاز اینترنت و دومین آن، وقت است! با داشتن این دو عنصر حیاتی، شما می‌توانید بازی خود را شروع کرده و برای مدت‌های طولانی ادامه دهید. اما مواردی هستند که می‌تواند به بازی شما سرعت دهد. یکی از آن‌ها که درآمد اصلی سازنده نیز به حساب می‌آید، خرید Gem یا جواهر است که بر قدرت شما افزوده و سبب می‌شود تا بر فرض اگر برای ارتقای یک عمارت مجبور به تحمل ۲۴ ساعت زمان هستید، با صرف ۲۰۰ جواهر، آن را به صفر رسانده و به سراغ ساخت یک وسیله دیگر بروید. از سوی دیگر، سرعت ساخت نیروهای هجومی را نیز زیاد کرده و تقریبا در همه مراحل بازی، یک عامل تاثیر گذار است. البته Super Cell برای آنکه قدرت این Gemها را هم به شما نشان دهد، از ابتدای بازی میزانی از آن را به بازیکن می‌دهد و در طول بازی هم از طرق مختلف سعی دارد تا به صورت قطره‌ای باز هم به بازیکن از این مواد گرانبها اعطا کند تا بلکه از طریق معتاد کردن وی به چنین بخش مهمی از بازی، به کسب درآمد بپردازد!

clash-of-clans-3

حالت مالتی پلیر تا چه حد موفق است؟

در این بازی شاید شما نیاز دائمی به اینترنت داشته باشید اما حالت مالتی پلیری که در آن بخواهید با کمک سایر قبایل و یا بر ضد آن‌ها بازی کنید، چندان شما را ترغیب به یک بازی دسته جمعی نکرده و بیشتر ترجیح می‌دهید از همان گزینه بازی انفرادی خودتان لذت ببرید. در این بازی بر خلاف عناوینی چون تراوین، ملحق و جدا شدن از یک طایفه یا clan کار ساده‌ای بوده و اتحاد چندانی بین اعضای طایفه وجود ندارد! به شکلی که ممکن است شما در طول بازی حتی اگر عضو فقط یک طایفه هم باشید، اکثر اعضای آن را نشناسید زیرا این امر برایتان چندان هم مهم نیست! به طور معمول پیغام عمومی و خصوصی چندانی هم در این بازی رد و بدل نمی‌شود و نیاز شما به سایر اعضای طایفه، بیشتر از همه به فرستادن نیروهای کمکی آن‌ها در طول بازی است که میزان آن نیز بسته به ظرفیت قلعه شما خواهد بود. البته سازنده تلاش کرده تا با به راه انداختن نبردهای طایفه‌ای که بین دو Clan رخ داده و در طی ۲۴ ساعت، هر عضو قبیله می‌تواند دو بار به اعضای طایفه مقابل حمله کند، این حس همکاری بین افراد را تقویت کند، اما در کلیت بازی همچنان حس بازی انفرادی بر نوع مالتی پلیر، چربش واضحی دارد.

clash-of-clans-9

چه چیزهایی را در بازی دوست خواهید داشت؟

نوع تاکتیک‌های دفاعی و حمله در Clash of Clans بسیار متنوع است، به نحوی که هر زمان از بازی، با نوع جدیدی از آرایش تیمی مواجه خواهید شد و با ترکیب کردن متفاوت نیروها در حمله و البته چیدمان در دفاع، قادر هستید تجربه جدیدی را به دست بیاورید. همچنین بازی به شما اجازه می‌دهد که بخش زیادی از جزئیات نبرد همچون محل ورود نیروها، نوع، تعداد و زمان حضور آن‌ها را با دقت بسیار خوب و سرعت بالا، خودتان چیده و به همین خاطر از نقطه ضعف دشمنتان برای حمله به وی و به یغما بردن منابعش بهره بگیرید.
از سوی دیگر سازنده بازی، به درستی تنوع زیاد و پله پله را در بازی گنجانده، به طوری‌که برای داشتن نیروها و ساختمان‌های جدید، به ادامه بازی و افزودن منابع خود بسیار ترغیب خواهید شد. خوشبختانه ساختار بازی هم به شکلی است که تنها با کمی حوصله در ابتدا، روند کلی آن را به خوبی درک کرده و چندان گیج نخواهید شد.

clash-of-clans-5

چه چیزهایی را در بازی دوست نخواهید داشت؟

این مساله تا حد زیادی بستگی به ذائقه شما خواهد داشت. اگر در این مدل از بازی‌ها دوست دارید که روحیه تیمی و جنگ‌های چند نفره را در اولویت قرار دهید، با توجه به رندوم بودن محل‌های حمله شما، چندان روال منظمی را نخواهید یافت. همچنین روند ساخت و ساز برخی از قسمت‌ها با جلو رفتن در بازی، بسیار طولانی خواهد شد. به طور مثال برای ارتقای ساختمان مرکزی از مرحله ۷ به ۸، شما ناچار هستید تا ۸ روزی صبر کنید! بسیاری از کاربران حوصله چنین زمانی را ندارند و به همین خاطر یا باید Gem بخرند یا صبور باشند!

clash-of-clans-6

ایرادات اصلی بازی چیست؟!

با آنکه Clash Of Clans یک بازی بسیار خلاقانه و دوست‌داشتنی است اما برخی ایرادات آن تا حد زیادی می‌تواند روند کلی بازی را تغییر دهد! به عنوان مثال، شما در زمان حمله به رقبا، اگر قبیله آن‌ها را ۱۰۰ درصد تخریب کنید، ۳ ستاره می‌گیرید، اگر ۵۰ درصد تخریب کنید ۱ ستاره و بین این دو مقدار و بسته به خرابی، ۲ ستاره دریافت خواهید کرد که بسته به همین مقدار، امتیازات مثبتی نیز دریافت می‌کنید که در حالت کلی هر بازیکنی که امتیاز بیشتری داشته باشد، نشان از قدرت وی دارد. تا اینجا همه چیز درست پیش می‌رود و بالطبع اکثر افراد، در حفظ قبیله‌های خود بسیار کوشا خواهند بود و مهم‌ترین بخشی که دفاع از آن می‌تواند سبب کسب امتیاز و یا از دست دادن آن شود، ساختمان مرکزی یا Town Hall نام دارد، جایی که حتی اگر همه مراکز دیگر سالم بماند و فقط این بخش تخریب شود، سبب شکست شما خواهد شد. پس بایستی تمام تلاش خودتان در حفظ آن را انجام دهید. اما در برخی از قسمت‌های بازی، متوجه می‌شوید که بعضی بازیکنان نه تنها این ساختمان را در محل مناسبی قرار نداده‌اند، بلکه از روی تعمد و برای خراب شدن آن (و شکست خوردنشان در نبرد)، در جایی قرار می‌دهند که رقیب بتواند به سادگی آن را تخریب کند! در واقع این بخش، یکی از ضعف‌های اصلی بازی است چرا که روند بازی را تا حد زیادی دچار دستخوش تغییر می‌کند.
حال چرا این گونه است؟ سیستم بازی برای تعیین محل‌های مورد حمله شما، بر روی مقدار امتیازات بازیکن استوار است، به عنوان مثال اگر شما ۱۴۰۰ امتیاز در نبردها کسب کرده‌اید، بازی هم برای شما قبایلی را انتخاب می‌کند که در همین حول و حوش امتیاز دارند تا نبرد، حالت متعادلی به خود بگیرد. به همین خاطر، برخی از بازیکن‌ها برای آنکه با رقبای ضعیف‌تر و بالطبع نبردهای ساده‌تر رو به رو شوند، روی به شکست عمدی می‌آورند، شکستی که در آن فقط امتیاز از دست داده و منابع خودشان را حفظ می‌کنند و بدین سبب، چارچوب کلی بازی با یک چالش جدی مواجه می‌شود و این یکی از ضعف‌های اصلی Clash of Clans محسوب می‌گردد.
البته ایرادات دیگری چون بخش گروهی ضعیف، یا نامتوازن بودن قدرت نیروها هم در برخی از قسمت‌ها در ذوق می‌زند. به عنوان مثال، نیرویی همچون دراگون (اژدها) قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد و به سرعت نیروی دفاعی حریف را در هم می‌شکند، موردی که به نظر می‌رسد کمی توازن قوا را در نبردها بر هم می‌زند. البته با ساختار دفاعی بسیار مستحکم می‌توان جلوی آن‌ها را هم گرفت اما برخی از معجون‌های جادویی هم وجود دارند که باز ابزار حمله مهاجم را تقویت می‌کنند.
در حقیقت می‌توان این گونه استنباط کرد که سازنده، ابزارهای هجومی را متنوع‌تر و گسترده‌تر طراحی کرده و بدین خاطر شانس یک مهاجم در پیروز شدن، بیشتر از مدافع است و همین امر، کار را برای کاربرانی که نوع بازی دفاعی را بیشتر می‌پسندند، دچار مشکل می‌کند.
ضمن اینکه بسیاری از استراتژی‌های بازی بیشتر از آنکه بر پایه نبوغ فرد طراحی شوند، بر اساس تقلید شکل خواهند گرفت! دلیل اصلی آن هم به آشکار بودن تمام قبایل بر روی بازیکن‌ها برمی‌گردد و یک فرد تازه وارد به راحتی می‌تواند قبیله قدرتمندترین بازیکن را هم مشاهده کنید و همین امر سبب می‌شود تا با کپی برداری، یک قبیله خوب برای خودش بسازد. این مساله در ارتباط با حمله‌ها و استراتژی‌های دفاعی نیز تا حد زیادی مصداق دارد.

clash-of-clans-4

محاسن اصلی بازی کجاست؟

اگر ضعف‌های اصلی بازی که به مهم‌ترین آن‌ها در بالا اشاره شد، کنار بگذاریم، سایر موارد در Clash of Clans را می‌توان مزیت به حساب آورد. در بازی حتی شما قادر هستید که حملات آخری که به قبیله‌تان شده است، پس از پایان یافتن آن نیز به راحتی مشاهده کرده و نقاط ضعف و قوت خودتان را شناسایی کنید. زمان تولید نیروها نسبتا سریع است و این باعث می‌شود تا روزانه حملات زیادی را ترتیب داده و منابع زیادی کسب کنید. ضمن اینکه هزینه تولید نیروهای مهاجم چندان بالا نیست و به صور معمول، میزان غنایم به دست آمده بیشتر از هزینه ساخته شدن نیروهاست و این داستان شما را ترغیب می‌کند تا حملات خودتان را گسترش داده و غنایم بیشتری را به دست آورید. البته ذکر این نکته هم حایز اهمیت است که هر قبیله در صورت شکست (و یا دو تا سه بار دفاع موفق) دارای سپری دفاعی خواهد شد که باعث می‌شود بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت در مقابل حملات بعدی مصونیت کسب کند و این زمانی مناسب برای ریکاوری و جلوگیری از حملات پیاپی خواهد بود.
یکی دیگر از محاسن اصلی بازی در این است که ساختار کلی به شکلی ساخته شده که شما حتی اگر نخواهید Gem بخرید (که در کشور ما امکان پذیر هم نیست!)، باز می‌توانید آن را ادامه داده و حتی با کمی گذاشتن وقت و ذکاوت، تبدیل به یکی از بازیکن‌های قدرتمند شوید.

clash-of-clans-7

سخن پایانی

Clash of Clans را بایستی عنوانی موفق برای Super Cell دانست که از روی آمار و ارقام درآمدها و همچنین تبلیغات گسترده‌ای که برایش صورت می‌گیرد، می‌توان متوجه این امر نیز شد. شاید به همین خاطر نیز بود که این کمپانی، اقدام به ساخت عنوان دیگری با نام Boom Beach کرد که به نوعی نسخه مدرن Clash of Clans محسوب می‌شود.
در کل اگر شما به این سبک از بازی‌ها علاقه دارید، اینترنت همیشه در کنارتان است و وقت و حوصله کافی برای انجام چنین عناوینی را هم خواهید داشت، توصیه می‌کنیم که تجربه Clash of Clans را از دست ندهید.

خبر جدید: کلش آف کلنز با تغییرات جدید آپدیت شد (تاون هال ۱۱، قهرمان جدید و…)

bazar-logo

myket

clash-of-clans-11

89 در مورد “بررسی بازی Clash of Clans: نبرد قبیله‌ها!”

  1. من تلفونم شکست والان تلفون جدید خریدم اما نتوانستم خانه من دوباره برکردمش جکارکنم.؟مرحله 9رسیده بودم

  2. سلام خسته نباشید من گوشیمو فلش کردم وبازی کلش نصب کردم لول صد وچهل هفت هستم بعد از فلش واسم باز نشد خواهشا برسی کنید

    1
    1
  3. با درود.من تازه شروع به این بازی کردم.راستش میخوام ازتون یه سوال کنم ممنون میشم جوابمو بدین:این بازی مرحله آخرش چیه؟یعنی به هر حال میخوام اینو بدونم که این بازی بعد اینکه به سطح آخر رسیدی دیگه تموم میشه یا اینکه سازندگانش اونو دارن توسعه میدن؟

  4. آبادان کینگ

    سلام مرسی ازتوضیح وتحقیق جامعی که داشتی و اطلاع رسانی که کردی،اما من اجازه می خوام از تجربه تلخی که داشتم توبازی کلش اف کلنزبگم،اسمم نیماست زمستان سال۹۱شروع ب بازی کردم البته از ابتدامن وهمسرم تشکیل یک گروه یاهمون قبیله (کلن) رودادیم تقریبا یکسال طول کشید تا توانستیم دوستان آشنایان فامیل وهرکسی که می شناختیم ومیدانستیم بازی میکنه یا اونقدر روش تاثیر داشتیم که براش بازی رو نصب کنیم رودورخودمون جمع کردیم البته بماند که تو این راه کلی از بهترین دوستان ،قدیمی ترین اشنایانمونم سر بحثو حرفای الکی بازی ازدست دادیم البته خیلی ها هم شناختیم من نکات مثبت و منفی رو باهم میگم خودتون قضاوت کنید،کم کم لول کلنمون پنج شد و یسری امکانات بیشتر بمون داد که توانستیم کلنمونو خیلی شلوغ و قوی کنیم اما تقریبا همچی دیگه رو ازدست داده بودیم همچی بازی شده بود و بازی همچی،،،،وار پشت وار جوری شده بود که کسی اتک اول وارشو خراب می کرد یا کسانی که دوناتشون پایین بود بدون اخطاریابااخطار کیک میگردیم ،برای بهترشدن دربازی گوشیوتبلتهایمان را روت کردیم و اکسمد را نصب کردیم از طریق اکس مد میشد قبل اتک اصلی وارمون رومپ حریفمون تمرین کنیم، وبیشتروقتها روبرویی هایمان. که نفرات ۱,۲,۳,۴,اصلی کلن روبرو بودن رو سه استار کنیم و من شخصا اکس مد رو چندین بار از فروشگاه پلی گوگل دانلود و اپدیت کردم ،بعد گذشت چندمدت دیگه کلن نهشده بودو اونقد قوی شده بودیم که توصفحه وارمون چیزی ب اسم باخت وجود نداشت،تان نه رو مکس کردیم ،مکس که میگم اونایی که بازی کردن میدوننن هر آجر دیوارمکس تان نه ۳ملیون سکه و اکسیر می خواست یعنیچیزی غریب به۸,۷تا اتک موفق وعالی ،که همین ساخت نیرو اتکو باقی مسالش بجز وارن صف روز میشد تازه وارکه داشتیم میشد ۲روز برا هدایت بکس و دونات واردادن بیداربمونیم ،همش توخونه یگوشه عصبی لمداده بودیم ونمیدونستیم تودنیامون چی میگذره،االبته نیلوفراسم ا کانت همسرم بود،هم قوترازازمن بود هم لولش بالاتر بود و هم بیشترازمن بازی میکرد،خلاصه تا اینکه سوپر سل لعنتی،یسری از دوستان وبکسی که اکس مد داشتن روبن (مسدود)موقتی کرد وبشون اخطار داد که اگه بعدازاین استفاده کنن بن دایمی خواهندشد ما منتظر اخطار بودیم که بعد از تقریبا ۷ماهیک روزصبح بیدارشدیم و با اخطار بن دایم روبرو شدیم ،به علت استفاده از برنامه ای که تا دیروز از گوگل دانلود میکردیم اماحالا،نرم افزار مخرب شخص سوم نام گرفت،قراربود وتوقانونهای جدیدالوصفشونم نوشتس که اخطار میدیم باراول درصورتی که هیچ اخطاری به هیچ کدوم از ۶ اکانتی که منو نیلو ساخته بودیم و آورده بودیم بالا داده نشد،همشون بالای لول ۱۲۴بودن ??حتی اکانتی که لیدربود هم ازکلن خودم انداخته بود بیرون و هیچ دسترسی بشون نداشتیم کلی باشون مکاتبه خواهش اسرار توجیح که اخطاری ندادید اما گوششون ب اینا بدهکارنبود بهمین سادگی دسترنج ۳سال زحمتو بیخوابی و شب تاصبح توبازی بودنو کلا همچیمونو بردن وتا حالا هم پس ندادن ماهم دست کشیدیم و بیخیال بازی شدیم ،میخوام اینو بگم که الان که فکرشو میکنم بمون لطف کردن بازی ها رو بن کردن وگرنه ادامه داشت……..اسم کلنمN.zلول نه بو دوهست هیچی تهش نیست بازم ممنون ،ازکنارهم بودن و اطرافیانتان لذت ببرید که فرصت کمه ،کلش همچیتون نشه ازخیلی چیزا قافل بشید
    یاعلی موفق باشید تو هرعرصه ای????????????

    1
    1
  5. سلام چندروزی هستش نمیتونم وارد بازی بشم خطا میده که به سرور وصل نمیشه درصورتی که خیلی راحت وب گردی میکنم.
    لطفا راهنمایی کنید ممنون.

  6. سلام دوستان عزیز حساب گوگل بازی کلش مدتی هست که نمیتوانم وارد بازی بشوم هنگام ورود به بازی یه پیام میده که حساب شما تحریم شده است دنبال علت پیام رو گرفتم دیدم که بخاطر استفاده از برنامه ایکس مود باعث بن شدن حسابم شده لطفا کمکم کنید ممنون میشوم

  7. اگر امکان سرچ یا چت شخصی باشه تبدیل میشه به چیزی مثل فیس بوک و بت سرچ و امکان حمله شما یه اکانت مرده میسازی هی به منابعش حمله میکنی!! دیگه بازی نمیشه… بنظرم تنها مشکل کلش مدت و هزینه خیلی زیاد آپ شدن ساختمون و نیروشه که اونم به هاطر جم فروشیه

  8. سلام باتوجه به بازی کلش به قول بعضی ها معتاد میشی به بازی شرجی میشی به بازی یه روزی مثل مرد حاضر باشی تمام دنیاتو بدی هر چی داری خونه ماشین که بتونی یه دقیقه بیشتر بازی کنی این بازی رو پاک کنید شما را تنبل میکنه حالا دیگه خودتون فکر کنید هر جور دلتون خاست .

  9. بازیه خوبیه بهترین حسن بازی در عموم بودن چتها هستش که باعث میشه مزاحمت هایی در شخصی نداره و با ارامش میشه بازی کرد

  10. در جواب ناشناس باید بگم میشه هرچندتا اکانت ک دوس داری تو گوشی داشته باشی. ولی برای اینکار بایدکلش رو پاک و جیملو بسازی و دوباره نصبش کنی.

    1. نمیتونی دوتا تو یک دستگاه داشته باشی .امامیتونی گوشیتو روت کنی به طوری مه اول در جایی دیگ بازیو نصب کنی و راه اندازی کنی بعد جیمیل سیو کنی و رو ان گوشی که یکی داری و روت شده بیاری

  11. سلام من بروزرسانی میکنم ولی وقتی میخواهد نصب شه اصلا انجام نمیشه ، چکار کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید.

  12. من وقتم را که طلاست الکی و برای یک بازی به باد نمی دهم و آخرت و بهشت را با یک بازی شیطان پرسی عوض نم کنم و لی اول ها خیلی بازی می کردم ولی آلان نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH