بررسی چری آریزو 8 مدیران خودرو؛ سدان چینی بی‌رقیب در بازار ایران

سال گذشته بود که کمپانی چری از سدان جذاب خود، چری آریزو 8، رونمایی کرد؛ این محصول لوکس‌ترین محصول این شرکت خودروسازی چینی به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد.

مدیران خودرو در طی سال‌های اخیر نسخه‌های قبلی این محصول را وارد کشور کرده بود و حالا نیز اعلام کرده که قصد دارد آریزو 8 را نیز وارد ایران کند. این خودرو به عنوان پرچمدار محصولات هم‌رده خود در کشورمان شناخته می‌شود. یکی از رقبای آریزو 8، خودروی KMC J7 کرمان موتور خواهد بود.

چری آریزو 8 به پیشرانه 1.6 لیتری TGDI مجهز شده که قادر است قدرت 156 اسب‌ بخار و گشتاور 230 نیوتن‌ متر تولید کند. گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی این قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

البته بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شد، احتمالا مدیران خودرو این محصول را با موتور تیگو 8 پرو مکس وارد بازار کند. در این صورت، دیگر هیچ رقیبی برای آن در بازار ایران وجود نخواهد داشت!

این پیشرانه 2 لیتری TGDI نیز قدرت 254 اسب‌ بخاری و گشتاور 390 نیوتن‌ متر تولید می‌کند. گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (WDCT) می‌تواند قدرت تولید شده را به‌ چرخ‌های جلو منتقل کند.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی روش‌های استعلام خلافی خودرو + توضیح کامل ترفندهای استعلام خلافی

اگر درب موتور را بالا دهید، جک نگهدارنده کاپوت را مشاهده نخواهید کرد. معمولا شرکت‌های سازنده خودروها سعی می‌کنند از جک که ساده‌ترین قابلیت خودروها است، در محصولات خود استفاده کنند، با این وجود، جک نگهدارنده در آریزو 8 به چشم نمی‌خورد!

نام خودرو

چری آریزو 8

پیشرانه

2 لیتری TGDI

تعداد سیلندر

4 سیلندر

تنفس موتور

توربوشارژ

حداکثر توان

254 اسب بخار

حداکثر گشتاور

390 نیوتن‌ متر

نوع جعبه دنده

7 سرعته دوکلاچه تر (WDCT)

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

کلاس بدنه

سدان

طراحی ظاهری

در نمای ظاهری، با خودرویی بسیار جذاب و فوق‌العاده طرف هستیم! این محصول قادر است با محصولات جهانی بازار همچون سراتو، سوناتا، کمری و غیره رقابت کند. در بخش جلویی، جلوپنجره بزرگی تعبیه شده که در بالای آن یک نوار کرومی به چشم می‌خورد.

این نوار چراغ‌ها را به دو قسمت تقسیم می‌کند که در بخش جلویی به طور کامل حضور دارد. چراغ‌ها از نوع دی‌لایت هستند و در بخش بالایی، چراغ راهنما قرار گرفته است.

نمای جانبی ظاهری ساده دارد و خط کشیده شده از بالای چراغ‌های عقب تا نزدیکی چراغ جلو امتداد پیدا کرده است. به لطف نوار کرومی دور پنجره و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، اکنون نمای جانبی لوکس‌تر به نظر می‌آید!

در بخش عقب آریزو 8 چینی، چراغ‌ها به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند ولی همچنان طرح دو قسمتی چراغ‌های جلو حفظ می‌شود. چری در پایین سپر از چراغ شب استفاده کرده که به چراغ KMC J7 شباهت زیادی دارد. علاوه بر آن، چری آریزو 8 در دو طرف سپر از چهار اگزوز دولول بهره برده است.

طراحی داخلی

در قسمت کابین، اولین چیزهایی که به چشم می‌آیند، داشبورد و کنسول هستند که اکنون در بیشتر محصولات چینی حضور دارند. پشت آمپر و مالتی مدیا در داشبورد از نمایشگر یکپارچه برخوردارند. این نمایشگرها اندازه 12.3 اینچی داشته و باهم به صورت یک نمایشگر 24.6 اینچی عریض طراحی شده‌ و روی داشبورد قرار گرفته‌اند.

طراحی عجیب دستگیره درب خودرو امکان دارد توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. کلیدهای تنظیمات کابین آریزو 8 نیز به‌ صورت پیانویی و لمسی طراحی شده و تنظیمات صندلی‌ها نیز از زیر صندلی به بخش رودری‌ها انتقال یافته است که کار را برای راننده خودرو آسان‌تر می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات

تا اینجای کار که آریزو 8 به خوبی درخشیده ولی باید ببینیم که در بخش امکانات رفاهی چگونه عمل می‌کند. از آنجایی که کمپانی چری ادعا می‌کرد این خودرو می‌تواند با دیگر رقیبان موجود در بازار رقابت کند، انتظار داریم امکانات رفاهی زیادی در آن تعبیه شده باشد.

این محصول چینی به 6 کیسه‌ هوای نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتو هلد و تنظیم حالت‌های رانندگی مجهز شده که از رادار هشدار رانندگی بین خطوط نیز پشتیبانی می‌کند. فرمان برقی حساس به‌ سرعت و سنسور نور و باران نیز از دیگر امکانات این سدان به شمار می‌روند.

علاوه بر مواردی که در بخش بالا به آنها اشاره کردیم، سقف خودرو از نوع پاناروما بوده و لیور دنده الکترونیکی و ورود و استارت بدون کلید نیز دیگر قابلیت‌های آن هستند.

همچنین کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار تصادف از جلو، شارژر وایرلس در آریزو 8 قرار گرفته است. صندلی‌های جلو از نوع خود گرم‌شونده و خود سردشونده هستند. در شیفتر خودرو یا همان دنده پشت فرمان به خوبی طراحی شده و در کابین نورپردازی زیبایی به چشم می‌خورد.

از دیگر قابلیت‌های چری آریزو 8 می‌توانیم به دوربین 360 درجه و 8 عدد اسپیکر ساخت کمپانی سونی اشاره کنیم. در کنار تمام این موارد، در این سدان چینی برخی از امکانات رفاهی همچون ماساژور صندلی‌های جلو و صندلی‌های خود گرم‌شونده و خود سردشونده به چشم نمی‌خورند.

استاندارد آلایندگی

یورو 6

کیسه هوا

6 کیسه هوا

سیستم صوتی

نمایشگر 12.3 اینچی به همراه 8 بلندگو

حجم باک

55 لیتر

وزن

1470 کیلوگرم

اندازه (میلی‌ متر)

4780 (طول) در 1843 (عرض) در 1469 (ارتفاع)

قیمت آریزو 8 مدیران خودرو

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو منتشر نشده ولی احتمالا قیمت کارخانه‌ای آن حدود 2 میلیارد تومان و قیمت بازار آزاد، از این مبلغ نیز بیشتر باشد. شرکت مدیران خودرو اعلام کرده است که قصد دارد تا چند ماه دیگر، چری آریزو 8 را وارد کشور کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH