معرفی روش‌های استعلام خلافی خودرو + توضیح کامل ترفندهای استعلام خلافی

در این مطلب می‌خواهیم تمام روش‌های استعلام خلافی خودرو را معرفی کنیم و هر کدام را نیز به طور کامل توضیح دهیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تا چند سال قبل، رانندگان برای استعلام خلافی خودرو باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه می‌کردند، اما اکنون برای این کار، نیازی نیست حتما به دفاتر پلیس +10 بروید، چون می‌توانید با استفاده از برخی روش‌های اینترنتی و برنامه‌ها، میزان خلافی خودروی خود را پیگیری کنید.

البته علاوه بر روش‌های آنلاین، برخی راه‌های آفلاین نیز وجود دارد تا بدون نیاز به اینترنت هم بتوانید به استعلام خلافی خودروی خود بپردازید. همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، اگرچه در سال‌های قبل، شهروندان باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 مراجعه می‌کردند، اما اکنون با گسترش اینترنت، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز سعی کرده تمرکز خود را از حضوری بودن امور کم کرده و به جای آن، سایت راهور 120 و سامانه سخا را راه‌اندازی کرده و بهبود بخشد.

خلافی خودرو معمولا به همه تخلفاتی می‌گویند که در حین رانندگی رخ می‌دهند و سپس توسط نیروی انتظامی ثبت می‌شوند. البته دوربین‌های کنترل سرعت نیز کمک بزرگی به پلیس‌ها کرده‌اند و می‌توانند به صورت دقیق این تخلفات را ثبت کنند. رانندگان نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به پیگیری و بررسی این نقص‌ها اقدام کنند و جریمه آن را بپردازند.

اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که جریمه خودروها چند نوع دارد و چگونه می‌توانیم نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنیم؟ برای پاسخ به این سوال و سایر موارد، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با اطلاعات خوب و مفیدی در زمینه استعلام خلافی خودرو آشنا شوید.

انواع جریمه خودرو

جریمه خودرو معمولا چند نوع دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • قبض جریمه
  • نمره منفی گواهینامه
  • توقیف خودرو
  • عبور از چراغ قرمز، حرکات نمایشی، سبقت غیر مجاز
  • تجاوز از سرعت مجاز
  • سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه
  • حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها
  • رانندگی در حالت مستی
  • عبور از محل ممنوع و… .

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو

رانندگان وظیفه دارند خلافی خودروهای خود را پیگیری کنند و برای روبرو نشدن با مبلغ سنگین خلافی، نسبت به پرداخت به موقع آن اقدام فرمایند. پس بهتر است هرچه زودتر میزان خلافی خودروی خود را محاسبه کنید، چرا که امکان دارد ناگهان پلیس خودروی‌تان را توقیف کرده و متوجه میزان بالای خلافی آن شود.

در ادامه، قرار است به روش‌هایی برای استعلام خلافی خودرو بپردازیم تا بتوانید هرچه زودتر نسبت به انجام آن اقدام کنید. این روش‌ها عبارتند از:

روش اول: مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10

برخی از رانندگان هنوز هم از این روش برای استعلام خلافی خودروی خود استفاده می‌کنند. قبل از رفتن به دفاتر پلیس +10 بهتر است مدارکی همچون اصل کارت شناسایی مالک خودرو، سند مالکیت خودرو، بیمه‌نامه شخص ثالث و بیمه ثالث خودرو را با خود به همراه داشته باشید.

استعلام خلافی خودرو

روش دوم: استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور با بارکد

برای این کار، کافی است در ابتدا وارد سایت راهور 120 شوید و به بخش استعلام تخلفات رانندگی که در تصویر مشخص شده، بروید.

استعلام خلافی خودرو

حالا علاوه بر کد امنیتی، نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور خود را در کادر مشخص شده بنویسید و وارد سایت شوید. البته اگر از قبل ثبت نام نکرده‌اید، بهتر است از بخش ثبت نام، اقدام کنید.

 

پس از ثبت نام، پیامکی با این مضمون (اطلاعات شما جهت بررسی دریافت گردید. در صورت تایید، پیامک حاوی ایجاد حساب کاربری برای شما ارسال می‌گردد.) دریافت خواهید کرد.

اکنون دوباره به صفحه ورود بروید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید یا اینکه به جای سامانه راهور 120، مستقیما وارد سایت سخا شوید و سپس با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود در کادر، نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید. در مرحله آخر نیز می‌توانید برای دریافت استعلام خلافی خودرو، شماره بارکد کارت خودروی خود را در کادر تعیین شده وارد کرده و روی استعلام کلیک کنید.

استعلام سرجمع تخلفات از سامانه پلیس سخا

برای این کار کافی است وارد سایت سخا شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در این مرحله، در ابتدا روی گزینه خدمات راهور بزنید تا گزینه استعلام سرجمع تخلفات برایتان به نمایش گذاشته شود.

حالا شماره پلاک ماشین خود را وارد کرده و روی استعلام بزنید.

روش سوم: استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک

برای استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک، کافی است در ابتدا وارد سایت راهور 120 شوید و یا اینکه اپلیکیشن پلیس من را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

پس از ورود به سایت راهور، روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرایم بزنید و سپس در بخش ورود یا ثبت نام، شماره همراه خود را وارد کنید.

حالا باید، شماره بارکد ماشین و شماره پلاک خود را وارد کنید تا میزان خلافی خودرو را ببینید. در برنامه پلیس من نیز پس از پرداخت مبلغ 5200 تومان، می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک خودرو نسبت به استعلام خلافی خودروی خود اقدام کنید.

روش چهارم: استعلام خلافی خودرو با پیامک

اگر روش‌های آنلاین را ترجیح نمی‌دهید، می‌توانید از روش پیامکی استفاده کنید؛ برای این کار، در ابتدا باید اطلاعات شماره VIN خودرو که بر روی کارت ماشین درج شده است، را داشته باشید. این کد 17 رقمی که با IR شروع می‌شود را به سرشماره 1101202020 پیامک کنید. استعلام خلافی ماشین از طریق روش پیامکی 350 تومان هزینه از شارژ تلفن همراه کاربر کسر خواهد کرد.

روش پنجم: استعلام خلافی خودرو با کد USSD

در ابتدا، کد #110* را شماره‌گیری کنید. حالا در کادر نشان داده شده، عدد 1 انگلیسی را وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو

اکنون در این مرحله، گزینه استعلام خلافی خودرو برایتان نمایش داده می‌شود، در نتیجه، باید شماره 1 را در کادر بنویسید.

در آخر نیز با وارد کردن شماره VIN خودرو در کادر مذکور، می‌توانید نسبت به میزان خلافی ماشین مطلع شوید.

استعلام خلافی خودرو

روش ششم: استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این ترفند که یکی از آسان‌ترین روش‌ها است، باید با شماره 0218828888 تماس بگیرید و شماره پلاک ماشین خود را بدهید. چند دقیقه پس از آن، میزان خلافی خودرو به شماره شما پیامک خواهد شد.

البته باید مراحل را به صورت دقیق انجام دهید و تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید.

سقف خلافی خودرو چقدر است؟

در گذشته، سقف خلافی خودروها 1 میلیون تومان بود، اما امروزه این رقم به 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اگر میزان خلافی خودروی شما به این رقم برسد، پلیس می‌تواند آن را توقیف کند.

نحوه کم کردن یا اعتراض به خلافی

شما می‌توانید برای کم کردن یا اعتراض به میزان خلافی ماشین خود از دو طریق اقدام کنید؛ در قدم اول می‌توانید به مرکز اجرائیات منطقه سکونت خود مراجعه کنید. پاسخ این نوع شکایت معمولا چند ساعت بعد اعلام خواهد شد.

همچنین می‌توانید به دفاتر پلیس +10 رفته و نسبت به میزان خلافی خود اعتراض کنید. این اعتراضات به مرکز اجرائیات کل کشور ارجاع داده شده و نتیجه ظرف 24 ساعت، اعلام خواهد شد.

چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

روش اول: با استفاده از سایت راهور 120

در بخش‌های بالا، روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو را به شما معرفی کردیم، اکنون نیز قصد دارد روش‌های پرداخت این خلافی را ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

برای این کار، کافی است در ابتدا به سراغ سایت راهور 120 بروید و با هرکدام از روش‌هایی که مایل هستید، نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. سپس، روی پرداخت الکترونیکی جرایم کلیک کنید.

در این قسمت، اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت را در اختیار دارید، می‌توانید گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید. اگر هم تنها شماره تلفن همراه‌تان در دسترس است، می‌توانید از بخش سمت چپ افدام کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید و سپس وارد سایت اصلی شوید.

اکنون باید شماره بارکد ماشین و شماره پلاک خود را وارد کنید و میزان خلافی را مشاهده فرمایید. پس از آن می‌توانید جریمه خود را پرداخت کنید.

روش دوم: با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی

شما می‌توانید در این روش از بسیاری از برنامه‌های بانکی و پرداختی نظیر آپ، تاپ، موبایل هوشمند و غیره استفاده کنید و نسبت به پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنید.

روش سوم: مراجعه به عابر بانک

بسیاری از افراد می‌توانند با این روش، مقدار خلافی خودروی خود را پرداخت کنند. مزیت پرداخت خلافی ماشین از طریق عابربانک نیز این است که نیازی به اینترنت نیست و می‌توانید به سرعت خلافی خودرو را پرداخت کنید.

در این روش، باید به بخش پرداخت قبوض بروید و با وارد کردن شناسه قبض مبلغ خلافی خود را پرداخت کنید.

سوالات متداول

استعلام خلافی خودرو از چند روش امکان‌پذیر است؟

  1. مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10
  2. استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور با بارکد
  3. استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک
  4. استعلام خلافی خودرو با پیامک
  5. استعلام خلافی خودرو با کد USSD
  6. استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

سقف خلافی خودرو چقدر است؟

در گذشته، سقف خلافی خودروها 1 میلیون تومان بود، اما امروزه این رقم به 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

جریمه خودرو چند نوع است؟

جریمه خودرو معمولا چند نوع دارد که شامل قبض جریمه، نمره منفی گواهینامه، توقیف خودرو، عبور از چراغ قرمز، حرکات نمایشی، سبقت غیر مجاز، تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، رانندگی در حالت مستی، عبور از محل ممنوع و… هستند.

چگونه به مبلغ خلافی اعتراض کنیم؟

  • مراجعه به مرکز اجرائیات منطقه سکونت خود
  • مراجعه به دفاتر پلیس +10

چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

  1. با استفاده از سایت راهور 120
  2. با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی نظیر آپ، تاپ، موبایل هوشمند و غیره
  3. مراجعه به عابر بانک

آیا می‌توان از طریق اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام کرد؟

بله، شما می‌توانید در این روش از بسیاری از برنامه‌های بانکی و پرداختی نظیر آپ، تاپ، موبایل هوشمند و غیره استفاده کنید و نسبت به پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنید.

نحوه دریافت استعلام خلافی خودرو با پیامک چگونه انجام می‌شود؟

برای دریافت میزان خلافی خودرو با پیامک باید کد VIN ماشین را به همراه IR قبل از آن به سرشماره 1101202020 ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به اصل مقاله توجه فرمایید.

جمع‌بندی

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم. سعی کردیم در این مقاله، تمام روش‌های استعلام خلافی خودرو را معرفی کنیم و هر کدام را نیز به طور کامل توضیح دهیم. امیدواریم این اطلاعات مفید و کاربردی واقع شده باشند و توانسته باشید به سرعت نسبت به استعلام خلافی خودروی خود اقدام کنید.

2 در مورد “معرفی روش‌های استعلام خلافی خودرو + توضیح کامل ترفندهای استعلام خلافی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH