چگونه از باتری لپ‌تاپ خود به‌صورت بهینه استفاده کنیم

laptop-battery-save

بسیاری از ما با مشکل خالی شدن باتری لپ‌تاپ درست در هنگام نیاز روبرو هستیم و ممکن است شرکت سازنده را نیز از انتقادات خود بی‌بهره نگذاریم ولی باید پذیرفت که باتری موجود بر روی سیستم شما غیرقابل تغییر است و به همین دلیل نیز بهترین راه پیش رو برای ما این است که یاد بگیریم که چگونه از باتری لپ‌تاپ خود به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

در ادامه برای شما چند عمل بسیار ساده و پیش‌پا افتاده معرفی خواهند شد که می‌توانند مصرف باتری شما را به میزان بسیار بالایی کاهش دهند و موجب شوند تا در شرایط نیاز بتوانید برای مدتی طولانی‌تر از لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

نخستین امر ساده‌ای که می‌تواند بر مصرف باتری لپ‌تاپ شما تاثیر بگذارد را می‌توان استفاده از درگاه‌های USB دانست. شاید پیش‌ازاین نمی‌دانستید که استفاده از این پورت‌ها تا چه اندازه از باتری شما استفاده خواهند نمود ولی ازاین‌پس هنگامی ‌که می‌خواهید در وضعیت استفاده از باتری به کار کردن با لپ‌تاپ خود بپردازید، تمامی دانگل‌های USB، کیبورد و ماوس اکسترنال و … را از دستگاه جدا کنید زیرا در این وضعیت باتری شما بار کمتری را تحمل خواهد نمود.

دومین گام ساده در تنظیمات ویندوز نهفته است، کافی است تا به بخش تنظیمات مصرف انرژی (power setting) لپ‌تاپ خود مراجعه کنید و معیارهایی مانند Screen timeout و استفاده از Screen saver را به میزان کمتری از ارقام معمول کاهش بدهید، به‌این‌ترتیب هنگامی‌ که با سیستم کار نمی‌کنید دستگاه شما می‌تواند با فرورفتن به وضعیت Standby، مصرف باتری را به حداقل کاهش بدهد.

سومین قدم به استفاده از بلوتوث مرتبط است، صادقانه بگویید که تابه‌حال چند بار از بلوتوث لپ‌تاپ خود استفاده کرده‌اید؟ به‌طور قطع می‌توان گفت که روشن بودن بلوتوث لپ‌تاپ می‌تواند مصرف باتری آن را بین 5 تا 10 درصد بیشتر کند و اگر با بلوتوث لپ‌تاپ خود کاری ندارید آن را از بخش تنظیمات خاموش کنید.

نکته دیگری که بسیاری از ما به آن توجه نمی‌کنیم نیز به‌روز بودن سیستم‌عامل است، مایکروسافت در تمامی نسخه‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز، بخشی را به شناسایی باگ‌های مصرف باتری در این سیستم‌عامل اختصاص می‌دهد و با رفع این باگ‌ها به بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستگاه کمک شایانی خواهد نمود بنابراین همیشه ویندوز خود را به‌روز نگاه دارید.

و در پایان باید به شما یادآور شوم که بخش عظیمی از مصرف باتری در لپ‌تاپ شما به نمایشگر بازخواهد گشت و هرچقدر که نور نمایشگر شما بیشتر باشد، مصرف باتری نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت. پس هنگام استفاده از باتری به‌عنوان منبع نیروی دستگاه، نور خروجی نمایشگر را به حداقل برسانید تا بتوانید مدت بیشتری از انرژی ذخیره‌شده در باتری لپ‌تاپ استفاده کنید.

1 در مورد “چگونه از باتری لپ‌تاپ خود به‌صورت بهینه استفاده کنیم”

  1. درود

    به نظر من برای لپتاپ فقط باید از ویندوز 8.1 استفاده کرد و این میشه همون بروز بودن سیستم عامل !
    ویندوز 8.1 با آخرین آپدیت ها تقریبا دوبرابر ویندوز 7 با آخرین آپدیت ها شارژ نگه میداره !

    البته بنده روی سیستم دکستاپ 7 رو ترجیح میدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH