دبیرکل اتحادیه تشکل‌های ICT عرب از تعامل با شرکت‌های ایرانی استقبال کرد!

NEZAM-SENFI

نزار زاکا دبیر کل اتحادیه تشکل‌های ICT عرب (اجمع) گفت: با مشارکت در برگزاری هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان، به دنبال بازکردن راه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی دنیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران هستیم.

نزار زاکا که روز چهارشنبه (5 شهریورماه 1393) در نشست خبری هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور سخن می‌گفت، افزود: اجمع به دنبال ارتباط بلند مدت با صنعت ICT ایران است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را شریک خود می‌داند.

زاکا با بیان این که نگاه ما به ایران به عنوان مصرف کننده کالاهای ICT نیست، گفت: ما ایران را یکی از قطب‌های تولید، توسعه و نوآوری در صنعت ICT می‌دانیم و امیدواریم صنعت ICT ایران با کشورهای عرب زبان پیوند بخورد.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های ICT عرب گفت: بسیاری از شرکت‌های خصوصی که با آنها در ارتباطیم، برای سرمایه‌گذاری در ایران ابراز علاقه کرده‌اند و این همایش فرصتی برای گفت‌وگو در این مورد را فراهم می‌کند.

وی در مورد فعالیت‌های اجمع نیز توضیح داد: تمرکز ما در همه دنیا بیشتر روی حمایت و تقویت جوانان است و امیدوارم جوانان ایرانی زیادی را در این همایش ببینیم. همچنین اجمع برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر دولت‌ها تکیه نمی‌کند و به دنبال حمایت، هدایت و همکاری با بخش خصوصی است.

زاکا گفت: امیدواریم هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان به رویدادی سالانه تبدیل شده و ما بازهم فرصت حضور در ایران  را داشته باشیم.

کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این نشست خبری گفت: به دلیل برگزاری جشنواره شهید رجایی با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران، افتتاحیه همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان با چند ساعت تاخیر به ساعت 14 موکول شده است و پذیرش میهمانان از ساعت 13:30 دقیقه خواهد بود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش با حضور مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد. همچنین وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، قطر و لبنان و همچنین نماینده وزیر ارتباطات مصر نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

آیت‌اللهی با بیان این که تنها راه رسیدن به توسعه پایدار، استفاده درست و کافی از فناوری اطلاعات و ارتباطات است گفت: خوشحالیم دولت یازدهم هم به این موضوع توجه کاملی دارد و بسیاری از مسوولان، این بخش را به عنوان پیشران توسعه اقتصادی اعلام کرده‌اند.

رییس سازمان نصر کشور افزود: ما نیز به سهم خودمان با برگزاری این همایش در کنار دیگر فعالیت‌های سازمان، تلاش می‌کنیم توان کشورمان در حوزه ICT را به نمایش گذاشته و امکان تعامل و همکاری با دست‌اندرکاران این صنعت در کشورهای دیگر را فراهم آوریم.

وی با بیان این که قرار است این همایش به صورت سالانه برگزار شود گفت: تم اصلی همایش امسال «اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی» است و در سال‌های بعد موضوعات دیگری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آزاده داننده رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این نشست خبری گفت: در این همایش 12 پنل تخصصی تعریف شده و قرار است در هر پنل 5 تا 7 نفر از صاحب‌نظرانی ایرانی و خارجی در مورد موضوع پنل به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی افزود: برنامه دیگر این همایش، جایزه چالش نوآورانه است که به انتخاب خلاقانه‌ترین ایده‌ها در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازد. ایده‌ای بسیار خوبی به دبیرخانه همایش رسیده و 20 ایده برتر برای ارایه در همایش معرفی شده‌اند.

داننده گفت: دیگر برنامه این همایش جایزه مسوولیت‌پذیری شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در این بخش شرکت‌های فاوا، طرح‌های خود را در این زمینه به دبیرخانه فرستاده‌اند و قرار است شرکت‌های برتر در کارگاهی، تجربیات خود را در این زمینه ارایه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH