دیدگاه: شما لوازم خانگی خارجی می‌خرید یا ایرانی؟

دیدگاه بخش جدیدی در آی‌تی‌رسان است که در واقع یک کار تحقیقاتی و به نوعی گزارشی مردمی به شمار می‌رود و در آن سعی می‌شود تا با نگاهی بی‌طرف، از افراد مختلف جامعه در رابطه با یک سرویس یا موضوعی که شاید دغدغه اصلی آن‌هاست، سوالاتی پرسیده شود.

سعی می‌کنیم از این پس هر هفته یک ویدئو در این بخش ساخته و سوالاتی ساده و مهم را از مردم بپرسیم. در بخش دیدگاه گاهی سری به مشکلات جامعه می‌زنیم تا شاید بتوانیم صدای مردم را به گوش مسئولین برسانیم. بالاخره آن‌ها باید بدانند که تصمیمات ساده و سریع‌شان، تا چه اندازه روی مردم تاثیر می‌گذارد یا اصلا خواسته آن‌ها هم هست یا نه!

گاهی اوقات هم به سراغ استارتاپ‌ها و سرویس‌های روزمره‌ای می‌رویم که این‌ روزها مردم ما در حال استفاده از آن هستند.

مثلا همین حالا بعید است که وارد جمعی شوید و بحث خرید کالاهای ایرانی مطرح نباشد! بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از برندهای معتبری همچون ال‌جی و سامسونگ، هر جایی که می‌روید بحث انتخاب میان کالای خارجی و داخلی داغ است.

مردم ما به خرید لوازم خانگی خارجی عادت داشتند تا اینکه ورود آن‌ها به کشور ممنوع شد. خیلی زود و پس از این اعمال ممنوعیت، برندهای ایرانی قدیمی و حتی جدید (!) وارد میدان شدند و سعی کردند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

حالا اگر سری به بازار لوازم خانگی کشور بزنید، به ندرت با کالاهای خارجی روبه‌رو می‌شوید و اکثر محصولات با برندهای ایرانی دیده می‌شوند، جالب اینکه قیمت‌شان هم نسبت به سابق چند برابر شده است! به نظر می‌رسد که بحث حمایت از کالای داخلی، فقط مربوط به مردم بوده و تولیدکنندگان قرار نیست که از خریدار ایرانی حمایت کنند!

حالا مردم ما که به خرید کالای باکیفیت خارجی عادت داشتند، با گزینه‌های زیادی رو‌به‌رو نیستند. عملا یک‌سری برند داخلی پیش‌روی‌شان است که شاید نتوانند آن تجربه خوب کالای خارجی را داشته باشند.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا در نخستین ویدئو دیدگاه، به سراغ مردم برویم و از آن‌ها در این باره سوالاتی بپرسیم و ببینم که اصلا مردم ما چقدر با لوازم خانگی ایرانی آشنا هستند؟ حس‌شان به این محصولات چیست و بین کالای داخلی و خارجی کدام را انتخاب می‌کنند؟

 

تماشای ویدئو در یوتیوب

2 در مورد “دیدگاه: شما لوازم خانگی خارجی می‌خرید یا ایرانی؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH