آیفون 16 اپل احتمالا از طراحی مربوط به چهار سال قبل از خود استفاده می‌کند!

اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که گوشی آیفون 16 اپل به‌جای استفاده از دوربین‌های مورب موجود در آیفون 14 از لنزهای دوربین با چیدمان عمودی بهره خواهد برد. اپل تمایل دارد تا بزرگ‌ترین تغییرات را در مدل‌های گران‌قیمت‌تر سری آیفون پرو اعمال نماید. در ادامه و طی نسل‌های بعدی، این امکانات به تدریج به مدل‌های غیر پرو نیز افزوده خواهند شد.

به‌عنوان مثال آیفون 14 پرو مجهز به نمایشگر با طراحی داینامیک آیلند است و انتظار می‌رود که این ویژگی در سال 2023 به مدل‌ استاندارد آیفون 15 نیز اضافه شود. بر اساس اطلاعات فاش شده توسط یک کاربر توییتری با شناسه URedditor@ و نام مستعار Unknownz21، آیفون 16 از جنبه طراحی با تغییرات قابل‌توجهی نسبت به آیفون 15 روانه بازار خواهد شد. بر این اساس گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از ماژول دوربین با چیدمان عمودی (به‌جای مورب) بهره خواهند برد؛ الگویی که پیش‌تر در آیفون 12 نیز مشاهده شده است.

اپل به منظور ایجاد فضای لازم جهت ارتقاء سنسورها و موتورهای تثبیت‌کننده به استفاده از چیدمان مورب برای سیستم دوربین روی خواهد آورد. اما کمپانی احتمالا در آینده به چنین فضای مضاعفی احتیاج نخواهد داشت. مشخص نیست که چرا اپل دست به اعمال چنین تغییری می‌زند؛ اما Unknownz21 ادعا می‌کند که اپل با این اقدام، گوشی جدید خود را به یک مدل منحصربه‌فرد و کاملا قابل تشخیص تبدیل می‌کند.

این موضوع به نوبه خود جالب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که اپل در استراتژی جدید خود، اعمال تغییرات در طراحی ظاهری آیفون‌های استاندارد را از اولویت خارج کرده است. تغییرات سالیانه اعمال شده در آیفون‌های پرو قابل توجه بوده و اپل هر ساله ویژگی‌های جدیدی را به مدل‌های پرو اضافه می‌کند. همچنین غول آمریکایی ترجیح می‌دهد تا این ویژگی‌ها به تدریج از مدل‌های پرو به دستگاه‌های غیر پرو منتقل شوند.

فرد افشاگر با انتشار توییت دیگری ادعا می‌کند که تغییرات طراحی از آنجا ناشی می‌شوند که میزان پیشرفت مدل‌های استاندارد آیفون 15 به‌مراتب کمتر است. استفاده از چیدمان عمودی برای دوربین، حداقل موجب تمایز آیفون 16 از آیفون 15 خواهد شد؛ چرا که آیفون 15 به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با آیفون 14 نخواهد داشت.

مدل پایه آیفون 16 مجهز به سیستم دوربین پشتی با چیدمان عمودی خواهد بود. این موضوع موجب می‌شود تا آیفون 16 از مدل نسل قبلی خود با چیدمان دوربین مورب به آسانی قابل تشخیص باشد. Unknownz21 دارای سابقه افشای کوتاه و در عین‌حال دقیقی است. وی پیش از معرفی سیستم‌عامل iOS 14 با اپلیکیشن App Clips، کدهای واقعیت‌ افزوده Gobi را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت. از آن زمان به بعد این افشاگر، اطلاعاتی را در رابطه با سری آیفون 15 منتشر نموده و این روند اخیرا به خانواده آیفون 16 نیز تعمیم یافته است.

تصاویر احتمالی لو رفته توسط Unknownz21 نشان‌دهنده آیفون 15 با پورت USB-C، سیستم دوربین با چیدمان متفاوت و جزئیاتی درباره تراشه A17 و اتصال وای‌فای 6E هستند. این افشاگر تاکنون در ادعاهای خود به هیچ مورد مشکوکی اشاره نکرده است. در واقع افراد خبرچین تمایل دارند تا خود را همسو با سایر افشاگران مشهور نشان دهند. با این‌حال اعتبار Unknownz21 به‌عنوان یک افشاگر اکنون به‌طور کامل به سری آیفون 15 وابسته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل با برگزاری رویدادی طی ماه سپتامبر 2023 از گوشی‌های سری آیفون 15 رونمایی خواهد کرد. از سوی دیگر سری آیفون 16 تا پیش از سال 2024 روانه بازار نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH