تویوتا خودروهای هیدروژنی را جایگزین خودروهای بنزینی و برقی می‌کند؛ انقلاب در صنعت خودرو

کمپانی تویوتا از زمانی که خودروی تویوتا پریوس را در سال 1997 به بازار عرضه کرد، در عرصه تولید خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی موفق بوده است.

این کمپانی اولین خودروی کاملا برقی خود را با نام BZ4X وارد بازار کرده بود و تنها چند صد دستگاه از این محصول به فروش رفت. طبق گزارش Electrek، این خودروساز ژاپنی قصد ندارد تا سال 2025 تولید خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد.

رییس این شرکت، آکیو تویودا، در این باره گفته است که فعلا نمی‌خواهیم گزینه‌های خود را به خودروهای کاملا الکتریکی محدود کنیم.

در ادامه بیشتر به ویژگی‌های موتور احتراق هیدروژنی اشاره می‌کنیم. یکی از خودروهایی که با همین روش ساخته شده، تویوتا کرولا کراس H2 نام دارد.

کانسپت تویوتا کرولا کراس H2

تویوتا کرولا کراس H2 یکی از نمونه‌های اولیه‌ای است که با موتور احتراق داخلی هیدروژنی (به اختصار ICE) ساخته شده است. موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر می‌تواند نیرو را به هیدروژن تبدیل کند.

موتور به چند سوپاپ‌، میله‌های اتصال و انژکتورهای سوخت متصل شده که برای گاز طراحی شده‌اند. این خودرو مانند مدل استاندارد کرولای، فضایی برای 5 سرنشین داشته و صندوق عقب نیز دارد.

موتور V-8 به همراه پیشرانه هیدروژنی ساخته می‌شود

تویوتا اعلام کرد که اخیرا برای ساخت موتور V-8 با کمپانی یاماها همکاری داشته است! یاماها نیز گفت که در سرسیلندرها و انژکتورهای سوخت موتور 5.0 لیتری V-8 (موتور لکسوس RC کوپه) تغییراتی ایجاد می‌شود.

فروش تارا اتوماتیک بدون قرعه‌کشی آغاز شد + جدول

طبق ادعای این شرکت، موتور مذکور می‌تواند قدرتی برابر با 455 اسب بخار و گشتاوری معادل 398 پوند فوت گشتاور تولید کند. علاوه بر آن، این موتور به خودرو کمک می‌کند تا صدایی با فرکانس بالا در اگزوز تولید کند.

راحتی و سرعت سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی!

سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی زمان زیادی نمی‌برد زیرا به جای مایع، از گاز استفاده می‌شود. در واقع، پر کردن تویوتا یاریس GRH2 جدید تنها یک دقیقه و نیم طول می‌کشد.

هیدروژن، دوستدار محیط‌ زیست!

سوخت دیزل مدت‌هاست که در وسایل نقلیه‌ استفاده می‌شود. اما امکان دارد در مناطق سردی که دما به شدت پایین می‌آید، یخ بزند.

سوخت بدون سرب و باتری‌های لیتیومی نیز می‌توانند به ترتیب تا منفی 100 درجه فارنهایت و منفی 140 درجه فارنهایت دما را تحمل کنند.

اما هیدروژن تا منفی 435 درجه فارنهایت دوام می‌آورد که نشان از بهترین انتخاب در دماهای سرد در سراسر جهان دارد. هیدروژن در شرایط گرم نیز بهتر از سایر موارد ظاهر می‌شود و دوستدار محیط زیست است.

با سوخت هیدروژنی دیگر با مشکل کمبود مواد روبرو نمی‌شویم!

مواد سازنده باتری‌های لیتیومی به راحتی بدست نمی‌آیند. همین موضوع در خودروها مشکل‌ساز است ولی موتورهای هیدروژنی چنین مشکلی ندارند.

موتورهای هیدروژنی همانند موتورهای احتراقی!

اگر با یک شورولت SS مدل 1970 یا فورد موستانگ 1969 رانندگی کرده باشید، می‌دانید که هنگامی که پای خود را روی پدال گاز بگذارید، با هیجان زیادی روبرو می‌شوید؛ چون صدایی که خودرو تولید می‌کند، محشر و شنیدنی است.

خودروهای برقی اینچنین نیستند؛ ولی خودروهای هیدروژنی صدا دارند و می‌توانند به همان میزان، آدرنالین خون‌تان را افزایش دهند.

همچنین، خودروهایی با موتور هیدروژنی چون دقیقا مانند خودروهای احتراقی هستند، می‌توان آنها را برای تعمیر به مکانیکی برد.

تولید موتور هیدروژنی در گذشته

خودروساز آلمانی بی‌ام‌و در سال 2002 یک موتور 750HL را تولید کرد و پس از آن در سال 2005 هیدروژن 7 را ساخت. هیدروژن 7 بر اساس موتور بنزینی 6.0 لیتری V-12 بی‌ام‌و ساخته شده ولی تغییرات بوجود آمده در آن، کارایی این موتور را همانند موتور دوگانه‌سوز کرده بود.

خودروهای برقی بی‌عیب و نقص نیستند!

تویوتا اعلام کرد که در نظر دارد خودروهای خود را با ترفند کربن صفر تولید کند و به هدف آلایندگی صفر دست یابد. کشور سوئیس نیز به رانندگان خودروهای برقی خود گفته بود که تنها از خودروهای برقی خود برای نیازهای فوری استفاده کنند.

 

1 در مورد “تویوتا خودروهای هیدروژنی را جایگزین خودروهای بنزینی و برقی می‌کند؛ انقلاب در صنعت خودرو”

  1. چه انقلابی مرد حسابی.تویوتا الان چندساله داره خودروی هیدروژنی “تویوتا میرای” رو میده بیرون و مفت نمی ارزه و قیمتش هم چون طالب نداره پایینه.علت مفت نیرزیدنش هم اینه که بعد از گذشت چندین سال هنوز تعداد جایگاه های سوخت هیدروژن در کل آمریکا به تعداد جایگاه های بنزین در یه شهر کوچیک هم نمیرسه و اونهایی تعداد محدودی هم که هستند خیلی وقتها از سرویس دهی خارج هستند.من آمریکام و رفیقم یکی از این عتیقه ها خرید و بیچاره شد تا وقتی که ردش کرد رفت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH