اپل با اختراع شگفت‌آور خود معادلات را برهم خواهد زد

Apple-Flexible-Display

حتی مخالفان اپل نیز به این موضوع باور دارند که این شرکت یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان است و درزمینهٔ پیشرفت فناوری و ایجاد اختراعات و ابداع‌های نوآورانه، کمتر شرکتی را می‌توان یافت که بتواند با اپل رقابت کند. در این میان و درباره نمایشگرهای انعطاف‌پذیر اخباری از حرکت ویژه اپل به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد که اپل با اختراع شگفت‌آور خود معادلات را برهم خواهد زد.

از ابتدا تکلیف شما را با این خبر روشن می‌کنیم، تنها موردی که به‌طور صد درصد به اثبات رسیده است این است که اپل یک اختراع درزمینهٔ نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر به ثبت رسانده است که برخلاف سایر موارد ثبت شده توسط شرکت‌های دیگر، تنها به خم شدن نمایشگر مربوط نیست و قرار است تا این رده از نمایشگرها را متحول سازد و خبری از جزئیات سخت‌افزاری این اختراع نیست و حتی عکس مورد استفاده برای مقاله نیز تنها جنبه تزئینی دارد.

این اختراع، در حقیقت از یک بسته متشکل از چند اختراع تشکیل شده است و به‌طور دقیق شامل 57 اختراع مرتبط با یکدیگر است که می‌توانند موجب شوند که اجزای جانبی نیز بر روی نمایشگر‌های خمیده قابل استفاده باشند. به‌این‌ترتیب ممکن است به‌زودی با نمایشگرهایی روبرو شویم که صفحه‌نمایش آن‌ها خمیده است و در این صفحه‌نمایش خمیده نیز ابزارهای مرسوم در گجت‌های امروزی وجود داشته باشند که نمونه ساده آن‌ها را می‌توان دکمه‌های فیزیکی، بلندگوی داخلی و غیره دانست.

به‌این‌ترتیب و با این اختراع اپل، فرایند سیم‌کشی درونی موبایل‌ها دچار تحول گسترده‌ای خواهد شد و بسیاری از محدودیت‌های موجود برای طراحان سخت‌افزاری از میان برداشته خواهند شد زیرا این اختراع می‌تواند به طراح دستگاه اجازه بدهد که با شکل دادن به نمایشگر، بتواند اجزای موردنظر خود را در هر نقطه‌ای از گوشی که می‌خواهد جایگذاری کند و همین امر نیز می‌تواند به انقلابی در طراحی ظاهری تلفن‌های همراه هوشمند منجر شود و ممکن است به‌واسطه این شاهکار اپل، در آینده‌ای نزدیک شاهد انقراض فرم کنونی گوشی باشیم.

به کمک این اختراع می‌توان انتظار داشت تا محصولاتی مانند ساعت هوشمند اپل که با نام آی واچ شناخته می‌شود و همچنین نسل‌های آینده تلفن‌های همراه اپل، از طراحی متفاوتی با محصولات سایر شرکت‌ها برخوردار باشند. البته برای محصولاتی مانند آیفون 6 نمی‌توان انتظار داشت که این اختراع تاثیری بر طراحی آن‌ها نهاده باشد و حتی احتمال زیادی وجود دارد که نسل بعدی آیفون نیز به چنین نمایشگری مجهز نباشد ولی چیزی که واضح است این است که آینده محصولات دیجیتالی همراه به‌سوی انعطاف‌پذیری بیشتر پیش می‌رود و حتی ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، تمامی ابزارهای دیجیتالی در ابزارهای مصرفی روزمره ما جای بگیرند و دیگر وسایل مجزایی را برای کارهای دیجیتالی خود استفاده نکنیم.

5 در مورد “اپل با اختراع شگفت‌آور خود معادلات را برهم خواهد زد”

    1. واسه شما که تفاوت بین کاه و زعفرون رو تشخیص نمیدی و هرچی بندازن جلوت استفاده میکنی شاید این نظریه خوبی باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH