تویوتا یاریس 2023 رونمایی شد + گالری تصاویر

تویوتا یاریس خودرویی است که از سال 1999 میلادی (1378) توسط کمپانی تویوتا تولید و به بازارها عرضه شد. این کمپانی پیش‌تر اعلام کرده است که در نسل چهارم یاریس تغییراتی ایجاد شده که در ادامه باهم می‌خوانیم.

این خودرو اکنون با برخی از ویژگی‌های ایمنی، سیستم هیبریدی، سیستم اطلاعات سرگرمی، طراحی مدرن‌تر و غیره وارد بازار می‌شود.

اولین تغییری که در تویوتا یاریس 2023 به چشم می‌خورد، گیربکس هیبریدی 130 جدید است که به همراه سیستم هیبریدی 115 ارائه می‌شود. هر دو سیستم هیبریدی به یک موتور 1.5 لیتری مجهز هستند، اما نسخه جدید از جعبه دنده مدرن‌ با موتور الکتریکی قوی‌تر و سیستم نرم‌افزاری بهتر برخوردار است.

بدین ترتیب، قدرت و گشتاور این محصول به ترتیب چیزی حدود 130 اسب بخار (96 کیلووات) و 185 نیوتن متر خواهد بود.

شتاب خودرو در سیستم هیبریدی بهبود یافته است. تویوتا اعلام کرد که شتاب 80 کیلومتر در ساعت تا 120 کیلومتر در ساعت تویوتا یاریس محصول سال 2023، چیزی حدود 7.5 ثانیه خواهد بود. در حالی که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو نیم ثانیه کاهش یافته و به 9.2 ثانیه رسید.

ویژگی‌های بسته ایمنی فعال و غیرفعال استاندارد که تویوتا تی میت (Toyota T-Mate) نام دارد، اکنون ارتقا یافته و سیستم تشخیص برخورد خودرو برای شناسایی موتورسیکلت‌ها، سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز بهبود یافته است.

وقتی که وسیله نقلیه‌ای روبروی راننده مشاهده شود، خودرو به صورت خودکار از عملکرد کاهش سرعت بهره می‌برد. سیستم توقف اضطراری جدید نیز تنها پس از فعال شدن Lane Trace Assist شروع به کار می‌کند. اگر راننده هنگام رانندگی به خواب رود یا احساس بیماری کند، این سیستم قادر است زنگ هشدار را به صدا در آورد، خودرو را به آرامی متوقف کرده، چراغ‌های اضطراری را روشن کند و در آخر نیز قفل درب‌ها را باز کند.

اگر راننده پدال گاز را رها کند، ویژگی جدید Proactive Driving Assist فعال شده و سرعت خودرو کاهش می‌یابد. این قابلیت در هنگامی که یک خودرو یا پیچی در جلوتر قرار گرفته باشد نیز کاربردی بوده و برای امنیت بیشتر استفاده می‌شود.

علاوه بر مواردی که بالا به آنها اشاره کردیم، سیستم کمکی فرمان نیز قادر است نیروی وارد بر فرمان را تنظیم کند. تویوتا یاریس 2023 از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید پشتیبانی می‌کند که اندازه‌ نمایشگر آن بسته به مدل، برابر با 9 یا 10.5 اینچ است. اندازه صفحه نمایش نیز با توجه به مدل خریداری شده از 7 تا 12.3 اینچ متغیر خواهد بود.

اپل کارپلی، اندروید اتو، نرم‌افزار تشخیص صدای تویوتا برای تنظیم هوای درون خودرو، کلید هوشمند دیجیتالی و غیره از جمله مواردی هستند که در تویوتا یاریس 2023 به چشم می‌خورند.

راننده قادر است با این کلید هوشمند دیجیتالی از یک گوشی اپل یا اندروید استفاده کرده و درب خودرو را از راه دور باز کند. یا اینکه با آن، آلارم و سیستم آب و هوا را تنظیم کند. البته این قابلیت تنها در صورتی فعال می‌شود که کاربر اشتراک تهیه کرده یا نسخه Premiere را خریداری کرده باشد.

قیمت این محصول جدید هنوز اعلام نشده است ولی تویوتا قصد دارد در زمان عرضه، از قیمت تویوتا یاریس 2023 رونمایی کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH