ارزش کمپانی انویدیا برای نخستین بار در تاریخ به 1 تریلیون دلار رسید

کمپانی انویدیا در روز 30 مه (9 خرداد ماه) به جمع شرکت‌های آمریکایی بزرگ با ارزش 1 تریلیون دلار ملحق شد. ارزش سهام انویدیا ظرف مدت کمتر از 8 ماه 3 برابر شده است. این پدیده مدیون توسعه سریع هوش مصنوعی مولد و افزایش میزان علاقه‌مندی کمپانی به فناوری هوش مصنوعی است.

ارزش سهام انویدیا از ماه اکتبر تقریبا 200 درصد رشد داشته است. این رقم در مقایسه با سایر اعضای شاخص S&P 500 بسیار بیش‌تر است. چنین رشدی موجب شده تا ارزش انویدیا نسبت به همتایان خود افزایش پیدا کند. اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که ارزش سهام انویدیا حتی از این رقم نیز بایستی بیش‌تر باشد.

در پایان معاملات روز 9 خرداد ماه، ارزش انویدیا در بازار به 992 میلیارد دلار رسید؛ اما روند صعودی احتمالا در روز 10 خرداد نیز ادامه یافته است. در حال حاضر تنها 4 کمپانی آمریکایی دیگر با اسامی اپل، آلفابت، مایکروسافت و آمازون بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارند.

آنجلو زینو؛ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی CFRA گفت: “به باور ما در عصری که به سرعت در حال تغییر است؛ انویدیا به‌عنوان مهم‌ترین شرکت روی کره زمین شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت با قابلیت‌های روزافزون هوش مصنوعی بیش از پیش برجسته خواهد شد.”

آخرین جهش قیمت سهام پس از آن روی داد که گزارش پیش‌بینی درآمدهای کمپانی در مقایسه با میانگین برآورد وال استریت بیش از 50 درصد بهتر بود. امروزه برخی تحلیل‌گران، ارزش انویدیا را برابر با 1.6 تریلیون دلار برآورد می‌کنند؛ رقمی که با ارزش شرکت آلفابت برابری می‌کند.

کینگی چان؛ تحلیل‌گر ارشد موسسه Summit Insights گفت: “اگرچه در حال حاضر ارزش کمپانی بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد؛ اما ما بر این باوریم که انویدیا از پتانسیل درآمدی بالایی برخوردار است؛ چرا که استفاده از پردازنده گرافیکی در حوزه هوش مصنوعی، تازه در ابتدای راه خود قرار دارد.”

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH