چند درصد از آیفون‌ها به iOS 16 آپدیت شده‌اند؟ سرعت بالای انتشار iOS جدید در میان گوشی‌های آیفون

سیستم‌عامل iOS اپل همواره با سرعت بیش‌تری نسبت به اندروید در دسترس دستگاه‌های واجد شرایط قرار گرفته است. چنین پدیده‌ای از این واقعیت ناشی می‌شود که iOS سیستم‌عامل انحصاری آیفون‌های اپل به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی، سطوح مختلفی از پوسته‌های متفاوت خود را برای اندروید ارائه نموده و این پوسته‌ها بایستی با ورژن جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل سازگار شوند.

از سوی دیگر بی‌تردید تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون توسط یک شرکت واحد یعنی اپل نیز به این پدیده کمک می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نیست که بشنویم سیستم‌عامل iOS 16 که نخستین بار در ماه سپتامبر سال 2022 منتشر شد؛ هم‌اکنون روی 81 درصد گوشی‌های آیفون موجود در بازار نصب شده است. چنان‌چه صرفا آمار مربوط به آیفون‌های عرضه شده طی سالیان اخیر را مدنظر قرار دهیم؛ در این‌صورت رقم فوق به 90 درصد خواهد رسید.

همچنین 13 درصد کل گوشی‌های آیفون و 8 درصد از آیفون‌هایی که طی مدت 4 سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند؛ سیستم‌عامل iOS 15 را اجرا می‌کنند. سایر دستگاه‌های باقیمانده نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS بهره می‌گیرند.

در بخش تبلت‌های اپل نیز 71 درصد آیپدهای موجود در بازار هم‌اکنون از سیستم‌عامل iPadOS 16 استفاده می‌کنند. 20 درصد کل تبلت‌های اپلی نیز مجهز به iPadOS 15 هستند. همچنین iPadOS 16 روی 76 درصد آیپدهایی که طی مدت 4 سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند؛ نصب شده است. iPadOS 15 با سهم 18 درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد.

برای مقایسه جالب است بدانید که آخرین آمار ارائه شده توسط گوگل طی ماه آوریل امسال نشان داد که سهم اندروید 13 از کل دستگاه‌های اندرویدی به 12 درصد رسیده است. اندروید 13 آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل به‌شمار رفته و در ماه آگوست سال گذشته به‌طور رسمی معرفی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH