ریلز اینستاگرام چیست + هر چیزی که باید درباره Reels بدانید

در این مطلب قصد داریم به این سوال «ریلز اینستاگرام چیست؟» پاسخ دهیم و ویژگی‌های آن را معرفی کنیم؛ پس اگر برنامه اینستاگرام را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید ولی با واژه ریلز آشنایی ندارید، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ریلز یکی از ویژگی‌های جالب اینستاگرام است که برای جذب مخاطبان بیشتر به کار می‌رود. معمولا اینفلوئنسرهایی که به دنبال افزایش فالوورهای خود هستند، از این ابزار قدرتمند استفاده می‌کنند تا بازدید پیج خود را بیشتر کنند.

قابلیت ریلز یا همان Reels در اینستاگرام، به ضبط ویدیو‌های 15 ثانیه‌ای تا 90 ثانیه اشاره دارد که می‌توان روی آنها موسیقی یا جلوه‌های تصویری اضافه کرد. با این قابلیت، کاربران قادرند فیلم‌های کوتاه و جذابی درست کنند و مخاطبان پیج خود را افزایش دهند.

شاید برایتان سوال شده باشد که هدف اینستاگرام از ایجاد ریلز چیست و ایده ساخت آن از کجا آمده است؟ برای پاسخ به این سوالات باید گفت که هدف از ساخت ریلز اینستاگرام رقابت با تیک تاک بوده و ایده ساخت آن نیز از اسنپ چت گرفته شده است.

در هر صورت، اگر دوست دارید درباره این پرسش که «ریلز اینستاگرام چیست؟» اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ریلز اینستاگرام چیست

ریلز اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام اخیرا ویژگی جدیدی به نام ریلز یا Reels را معرفی کرده که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای کوتاه تا 90 ثانیه بسازند؛ امکان اضافه کردن موسیقی نیز در آن وجود دارد. بر اساس داده‌های اخیر، ریلز اینستاگرام نسبت به پست‌های معمولی 45 درصد بیشتر توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند.

بر اساس آمار 87 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک اینفلوئنسر را دنبال می‌کنند، برندها نیز با اینفلوئنسرهایی کار می‌کنند که نرخ تعامل ریلز بالایی دارند. بنابراین، این ابزار به آنها کمک می‌کند تا محتوای خوب و خلاقانه‌ای را برای مخاطبان خود فراهم کنند. در گذشته پست‌های ویدئویی اینستاگرام به صورت یک دقیقه‌ای بود و کاربران می‌توانستند با استفاده از اسلایدها، مدت آن را تا 5 دقیقه نیز افزایش دهند.

البته در IGTV ها امکان ضبط ویدیوهای 10 دقیقه‌ای فراهم شده بود. اما در ریلز می‌توان ویدیوهای 15 تا 90 ثانیه‌ای ایجاد کرد، اینفلوئنسرهایی موفق هستند که از این فرصت استفاده کنند و ریلزهای جذابی منتشر کنند. ریلز اینستاگرام مانند یک بوم خالی عمل می‌کنند. شما می‌توانید در این بوم هر چیزی که دوست دارید را با خلاقیت خود بکشید.

شما باید برای تاثیرگذاری بیشتر از روش‌های خاصی استفاده کنید که در ادامه به آنها می‌پردازیم. ریلز می‌تواند یک تبلیغ از محصول جدید باشد یا محتوای آموزشی داشته باشد. البته برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات جدیدی نیز کاربرد دارد.

ریلز اینستاگرام چیست

در هر صورت، اینفلوئنسرها قادرند با به اشتراک گذاشتن تجربیات، افکار و ایده‌های خود با مخاطبان به صورت عمیق‌تری ارتباط برقرار کنند و تأثیری ماندگار ایجاد کنند.

چگونه ریلز اینستاگرام بسازیم؟

ریلز اینستاگرام فرصتی عالی برای افزایش تعامل است. با این حال، کسب موفقیت در این زمینه به زمان، مهارت و تلاش فراوانی نیاز دارد. در ادامه مطلب، راهنمای گام به گامی آورده شده تا راحت‌تر ریلز اینستاگرام بسازید. برای این کار، کافی است از مراحل زیر استفاده کنید:

گام اول

در قدم اول باید بدانید که محتوای شما چه موضوعی خواهند داشت. کدام موضوع به تاثیرگذاری بیشتر برندتان کمک می‌کند؛ مد و استایل؟ آشپزی؟ نکات سلامتی؟ سوال دوم این است که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی برای آنها مناسب‌تر است؟

شما باید زمانی را صرف یادگیری زیبایی‌شناسی کنید؛ یعنی بدانید که کدام رنگ، نوع فونت در متن، تصویر و غیره بیشتر به صفحه‌تان می‌آید. پس از درک پاسخ تمام این سوالات، می‌توانید به گام دوم بروید.

گام دوم

در این مرحله، باید ریلز بسازید. برای این کار، سه راه مختلف وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  1. تب ریلز
  2. صفحه اصلی اینستاگرام
  3. دوربین استوری اینستاگرام

برای اینکه ریلزهای خود را از تب ریلز بسازید، در ابتدا روی تب ریلز در پایین بزنید و پس از آن، به دنبال آیکون دوربین در سمت راست بالای صفحه باشید. دایره ضبط را در پایین صفحه نگه دارید تا ویدیو ضبط شود. همچنین می‌توان در این بخش ریلز را از درفت‌های خود، انتخاب کنید و یا اینکه در همان زمان ریلز بسازید.

زمان ویدیو نیز قابل انتخاب کردن است، همچنین می‌توانید برای جذاب‌تر کردن ریلز خود، علاوه بر انتخاب موسیقی‌های پرطرفدار، از افکت‌های جالب و خلاقانه نیز کمک بگیرید.

ریلز اینستاگرام چیست

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از آهنگ در ریلز باشد:

ریلز اینستاگرام چیست

از نوار کناری سمت چپ، سرعت ویدیوی خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید:

ریلز اینستاگرام چیست

برای اینکه بدون استفاده از دستان خود فیلمبرداری کنید بهتر است از افکت تایمر و شمارش معکوس این برنامه استفاده کنید. پس از آن، شمارش معکوس 3-2-1 را قبل از شروع ضبط برای مدت زمانی که انتخاب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد:

ریلز اینستاگرام چیست

همچنین برای تراز کردن کلیپ‌های خود از روش زیر اقدام کنید:

ریلز اینستاگرام چیست

برای دسترسی به افکت‌ها، روی نماد سه ستاره بالای دکمه ضبط ضربه بزنید:

برای برش، افزودن کلیپ‌های اضافی و غیره، روی «Next» و سپس «Edit clips» بزنید:

برای حذف ویدیو، روی آن ضربه بزنید و “Discard” را انتخاب کنید:

برای ساخت ریلز در صفحه اصلی اینستاگرام، روی آیکون «+» در پایین صفحه بزنید و از بین منوی پایین، Reels را انتخاب کنید:

برای ساخت ریلز از طریق دوربین استوری اینستاگرام، انگشت خود را از صفحه اصلی اینستاگرام به سمت راست بکشید تا به بخش دوربین استوری‌ها بروید. از آنجا، از منوی پایین روی “Reel” بزنید:

در این بخش نیز می‌توانید از فیلم‌های درفت‌ خود استفاده کنید یا اینکه ویدیوها را در همان قسمت گرفته و آپلود کنید. برای انتخاب ویدیو از قسمت درفت‌ها، روی نماد “+” در گوشه پایین سمت چپ بزنید و نسبت به انتخاب ویدیوی خود اقدام کنید:

گام سوم

حالا زمان آن رسیده که به ریلز خود جلوه‌های اضافی، متن و غیره بیافزایید. در این قسمت می‌توانید نقاشی کنید، از گیف، استیکرهای مختلف و فیلترها استفاده کنید، جلوه‌های واقعیت افزوده اینستاگرام را جستجو کنید، برای این کار، روی Next و Preview بزنید:

همچنین می‌توانید در بخش ریلز، موسیقی‌های پرطرفدار اینستاگرام را پیدا کنید؛ اسکرول کنید و اسم هر آهنگی را که دارای پیکان “پرطرفدار” است، را بنویسید:

ریلز اینستاگرام چیست

گام چهارم

اکنون زمان آن رسیده که ریلز خود را به اشتراک بگذارید. روی «Edit cover» بزنید و یک عکس برای نمای اصلی ریلز خود انتخاب کنید و سپس کپشنی جذاب مرتبط با محتوا برای آن بنویسید:

بهتر است برای دسترسی بهتر مخاطبان، ریلز خود را در فید به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید افرادی را تگ کنید، روی Tag People بزنید. همچنین می‌توانید با کاربر دیگری همکاری کنید، اگر او این درخواست را بپذیرد، دنبال‌کنندگان وی نیز ریلز شما را می‌بینند:

ریلز اینستاگرام چیست

همچنین می‌توانید لوکیشن انتخاب کنید و محصولات را برچسب‌گذاری کنید. در نهایت، روی «Share» بزنید:

ریلز اینستاگرام چیست

بهترین زمان انتشار ریلز اینستاگرام

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون جمع‌آوری شده، روزهای هفته بین ساعت 1 تا 5 بعد از ظهر بهترین زمان برای جذب مخاطب خواهد بود. چون در این زمان، بیشتر کاربران استراحت می‌کنند و ناهار می‌خورند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این زمان‌بندی به متغیرهای مختلفی بستگی دارد و ممکن است برای هر نفر، متفاوت باشد.

نکاتی که باید قبل از ساخت ریلز اینستاگرام بدانید

  • سعی کنید ریلزهای خود را ساده و کوتاه بسازید.
  • به صورت منظم به تولید محتوا و انتشار آنها بپردازید: چرا که این امر منجر به افزایش تعداد مخاطبان شده و می‌تواند حتی در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز مانند تیک تاک و یوتیوب دیده شود.
  • به زمان‌بندی توجه کنید: باید بدانید که چه زمانی موسیقی یا متن خود را به ریلز اضافه کنید تا محتوای‌تان را تاثیرگذارتر کند.
  • توجه مخاطب را در همان 8 ثانیه اول به محتوا جلب کنید.
  • با دیگر اینفلوئنسرها همکاری کنید.
  • الگوریتم اینستاگرام را بشناسید و بدانید چه زمانی اکثر فالوورهای شما آنلاین هستند تا آمار تعامل افزایش یابد.
  • محتوای با کیفیتی بسازید: برای افزایش میزان تعامل، سعی کنید که در محتوای خود از تصاویر و زیرنویس‌ استفاده کنید.
  • از هشتک‌های مرتبط بهره ببرید.
  • به کامنت‌های ریلز خود پاسخ دهید.
  • سلیقه مخاطبان خود را بشناسید.
  • موسیقی‌های پرطرفدار و ترند را شناسایی کنید.
  • از چالش‌های محبوب استفاده کنید.
  • از زاویه‌های مختلف دوربین استفاده کنید.
  • از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید و از آن لذت ببرید!

ریلز اینستاگرام چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

  1. ریلز اینستاگرام استانداردهای زیبایی غیرواقعی را گسترش داده است. بیشتر کاربران پس از دیدن ریلز، نسبت به بدن خود احساس ناکافی بودن می‌کنند.
  2. ریلز بستری برای سرقت ادبی فراهم می‌کند؛ بسیاری از محتواها، از سازندگان دیگر کپی شده‌اند. 70 درصد از کاربران گفته‌اند که بدون اجازه محتوای پیج کاربر دیگری را به جای ریلز خود پست کرده‌اند.
  3. استفاده از رسانه‌های اجتماعی با افسردگی و اضطراب مرتبط است.

جمع‌بندی

الگوریتم اینستاگرام همیشه طوری طراحی می‌شود که با انجام برخی از کارها مخاطبان کاربر افزایش پیدا کند. ریلز اینستاگرام نیز همین ویژگی را دارد. این قابلیت یکی از ویژگی‌های جالب اینستاگرام است که برای جذب فالوورهای بیشتر به کار می‌رود تا بازدید پیج افزایش یابد.

در قابلیت ریلز یا همان Reels در اینستاگرام، افراد می‌توانند ویدیو‌های 15 ثانیه‌ای تا 90 ثانیه‌ای ضبط کرده و روی آنها نیز موسیقی یا جلوه‌های تصویری اضافه کنند. همچنین فرد می‌تواند از موسیقی‌ و هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کند تا تعامل را افزایش دهد.

بهتر است که ویدیوهای کوتاه (در حد 30 ثانیه) و جذاب بسازید. برای تعامل بهتر، سعی کنید محتوای مختلفی را امتحان کرده و فالوورهای خود را شگفت‌زده کنید.

سعی کردیم در این مطلب اطلاعات مفیدی فراهم کنیم تا به راحتی به پاسخ پرسش «ریلز اینستاگرام چیست؟» برسید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.

 

1 در مورد “ریلز اینستاگرام چیست + هر چیزی که باید درباره Reels بدانید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH