قابلیت‌های جذاب سیستم‌عامل iOS 17 برای بخش تماس گوشی‌های آیفون چیست؟

دیشب شرکت اپل ضمن برگزاری کنفرانس WWDC 2023 از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون موسوم به iOS 17 رونمایی کرد. غول کوپرتینویی با معرفی این سیستم‌عامل، 2 ویژگی جالب و جدید را به اپلیکیشن Phone در گوشی‌های آیفون اضافه نموده است.

اولین مشخصه، پست صوتی زنده (Live Voicemail) نام دارد. پست صوتی مشخصا ویژگی جدیدی قلمداد نمی‌شود و کاربران از مدتی قبل از پست صوتی استفاده می‌کنند. اما بر اساس اعلام اپل، اکنون کاربران با وجود Voicemail از زمان پاسخگویی به تماس دریافتی مطلع می‌شوند.

با وجود ویژگی پست صوتی زنده، هنگامی‌که شخصی با شما تماس گرفته و تصمیم می‌گیرد تا یک پیام پست صوتی را برای شما بگذارد؛ شما می‌توانید رونوشت مستقیم پیام صوتی در زمان صحبت کردن را روی نمایشگر گوشی خود مشاهده کنید.

بدین‌ترتیب چنان‌چه پیام در رابطه با موضوع مهمی باشد؛ شما می‌توانید با مخاطب تماس گرفته و به‌طور مستقیم با وی صحبت کنید.

همچنین بر اساس اعلام اپل، رونوشت‌‌های پست صوتی زنده به‌صورت محلی روی دستگاه کاربر انجام شده و بدین‌ترتیب از حریم خصوصی وی محافظت خواهد شد.

مشخصه دیگر، پوسترهای شخصی‌سازی شده مخاطبان نام دارد. به گفته اپل، پوسترهای مخاطبان روشی کاملا جدید برای توصیف خویشتن محسوب می‌شود. کاربران با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانند پوستری را تولید نموده تا هنگام تماس با شخصی در سمت مقابل، این پوستر بر روی نمایشگر ظاهر شود. کاربران می‌توانند از یک عکس یا Memoji به‌عنوان پوستر استفاده کنند. همچنین این پوستر به بخشی از کارت تماس شما تبدیل می‌شود.

اما بهترین چیز این است که شما می‌توانید پوستر خود را سفارشی‌ کرده و صفحه قفل گوشی را شخصی‌سازی نمایید. به‌عنوان مثال شما قادر خواهید بود تا تصویر، فونت و رنگ پوستر را تغییر دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH